Ombouw naar elektrisch, simpel en efficient: sedan of combi?

Lees meer
26-04-2022 23:21 #198722 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ombouw naar elektrisch, simpel en efficient: sedan of combi?
Ja, dat klopt en hier beschouwen we het als 'erf goed' en zit voor de overheid geen geld in, sterker nog als ze een belasting of anderszins in willen voeren zal het waarschijnlijk meer kosten - denk aan controle en handhaving - dan opleveren. Klinkt wel lekker dat de Nederlandse situatie het walhalla is, dank hiervoor, maar we drijven een beetje af van het onderwerp en dus de klassieker en elektra, verschil tussen combi en sedan.
Qua ruimte is natuurlijk de combi het meest geschikt

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2022 02:16 #198723 door Johan Geers
Ik geloof wel dat de FEHAVC de Nederlandse oltimers goed weet te behartigen en goed tegengas geeft op negatieve maatregelen.
Maar als een regering geld nodig heeft dan gaan ze het halen waar het het makkalijkste te halen valt.(een kat in het nauw maakt rare sprongen)
Die vermakelijkshiedtax is er een van.
En dan krijg je nog de miljeu boeren die kunnen ook wat bij elkaar verzinnen zie wat ze weer willen doen met Zandvoort en dat voor drie dagen racen.
Kijk Nederland wil wel dat je die auto's in ere houdt maar dat je er niet mee rijdt.

Ik wil niet negatief doen maar sta nergens van te kijken.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2022 09:50 #198725 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ombouw naar elektrisch, simpel en efficient: sedan of combi?
Johan ik snap je cynisme, maar enerzijds is er weinig te halen bij de klassiekers en anderzijds moeten we wel een beetje normaal blijven doen. Als ik mijn haard stook met zelf gekapt hout uit mijn tuin wens ik niet als een milieuboefje te worden aangemerkt. Overigens moet ik wel gniffelen als ik met mijn 144E - dagelijks vervoer - een Tesla lap die 95 in de rechterbaan rijdt omdat hij anders thuis niet haalt ....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2022 00:43 #198732 door Johan Geers
Beste Ed, ik woon op de Filippijnen zoals je weet met nog zo’n 500 Nederlanders.
Ik betaal hier geen belastingen ik geniet een particulier pensioen.
Ben je ambtenaar blijf je belasting betalen in Nederland.
Aow betaal ik wel belasting 62EURO. (belastingverdrag Filippijnen Nederland)
Van die 500 Nederlanders hebben er misschien 200 een ambtenaren pensioen 50 een eigen onderneming en de andere 250 een particulier pensioen.
En toch is men er mee bezig om de belastingheffing terug naar Nederland te halen praat je over 250 mensen die over het algemeen in de 9% schaal vallen.
Dus verschiet negens van.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2022 16:36 #198735 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Ombouw naar elektrisch, simpel en efficient: sedan of combi?
Kleine oproep aan iedereen!
Graag weer terug naar de oorspronkelijke vraag van Lars met de vraag of er interesse is in een door hem voorgestelde oplossing en welk model de meeste voorkeur heeft, voordat we in een grote discussie belanden over klimaatverandering, duurzaamheid en uitstoot 

NB. ik zou voorlopig geen interesse hebben helaas Lars: (1) omdat er (nog) geen noodzaak is met LPG, (2) omdat de ontwikkelingen zo snel gaan dat (langer) wachten voordeliger kan zijn (prijs, maar ook technische ontwikkelingen) en (3) omdat ik realistisch ben en mijn Volvo in de toekomst geen dagelijkse auto zal zijn, maar een auto voor niet-woon-werk-verkeer en vakantie. Dan houd ik hem liever origineel; dat vind ik mede de charme van de Amazon en het B18 en B20 blok.
 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2022 19:13 #198738 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Ombouw naar elektrisch, simpel en efficient: sedan of combi?
Heel goed Stijn, terug naar de vraag wie er geïnteresseerd is!
Ik hoop nog steeds dat mijn (-zeer beperkte) gebruik van mijn klassiekers nog een tijd kan voortduren, ik hou vooral van ze om de techniek die ze hebben en de "ziel" die erin zit.
Voor dagelijks gebruik rijden mijn vrouw en ik nu een (zij) XC60 Recharge Hybride en een (ik) Toyota Station Hybrid.
Zelfs voor een 100 procent electrische auto is het volgens ons nog  te vroeg ivm de beperkingen en moeite die je moet doen om overal naartoe te kunnen, wanneer je maar wilt.
Natuurlijk is dat een luxe eis, die in de toekomst hoogstwaarschijnlijk wordt beperkt, maar zover is het nog niet.
Dus: mijn klassiekers blijven zoals ze uit de fabriek zijn gekomen, ook al ben ik zeer geïnteresseerd in de hele weg die Lars heeft afgelegd en heb ik daar veel respect voor.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2022 02:29 #198741 door Johan Geers
Ik denk dat je nog een jaar of tien of vijtien moet wachten voor electriesch er is nog te veel ontwikkeling op dat gebied.
Na een vijftien jaar zuller er zeker ombow pakketten zijn die op een breed gebied inzetbaar zijn.
Ik denk dat je een beetje op de Formule een of electresch racen moet letten want zoleng die nog doorontwikkelen is er rek op dit gebied.
En sorry dat ik een beetje afgedwaald was maar ik zie het soms lijdzaam toe wat de Nederlandse regering niet doet met zijn burgers.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.