Amazon 121 1966 project
- Frank van de Luijtgaarden
-
- Offline
- Expert lid
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
-
- Offline
- Expert lid
-
Een tip gelezen om de bussen in de armen te plaatsen voor het aflakken in verband met mogelijke lakbeschadiging. Bleek een goede tip.
De bussen netjes op z'n plek gekregen Het laatste stukje met een kokertje 40x40 op z'n plek getikt, zodat ze mooi aanliggen. Komende week laatste keer in de 2K zetten.
Het subframe moet nog gespoten worden en binnenkort de veren poedercoaten... er begint zicht op te komen.
Intussen de Bilsteins ook binnen.

...... en de afgelopen week de achteras voor de laatste keer gespoten
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
-
- Offline
- Expert lid
-
De busjes laten zich makkelijk verwijden en plaatsen met een M8 en M10 bout.
Om de binnenzijde van de bus te beschermen een stukje tape om de bout gedaan.
Mijn schoonvader heeft de koolborstels teruggesoldeerd en alles teruggemonteerd.
Even getest, werkt weer prima.
Alle losse onderdelen in de verse lak gezet en na montage nog een keer.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
-
- Offline
- Expert lid
-
Is wel even flink aan de bak, ondanks dat ik wat vet heb gebruikt.
Voor het laatste stuk in een plankje een gat geboord, zodat de bus er ver genoeg doorgedrukt kan worden.
Een oude dop van een doppenset had precies de juiste diameter om het laatste stukje er in te persen.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
-
- Offline
- Expert lid
-
Nieuwe stof hoezen gemonteerd (door schoonvader) en een laatste keer gespoten
en de borgplaatjes teruggevonden (zie andere topic)
tenslotte de dwarsteun van de versnellingsbak uitgedeukt en gespoten.De plaats aan de rand waar de steun iets geraakt heeft kan je nog zien.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
-
- Offline
- Expert lid
-
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Koos Ridder
- Offline
- Junior Lid
-
- Berichten: 31
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
-
- Offline
- Expert lid
-
De stang in het rood lijkt me wel mooi afsteken tegen het grijs (verder niet al te veel toeters en bellen

Voor de veren de standaard hoogte aangehouden.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
-
- Offline
- Expert lid
-
Vervolgens het subframe deze aan de binnenzijde in de ML Tectyl gezet.
Op het gemak aan het de montage van het subframe begonnen. Het eerste serieuze sleutel werk na de demontage. Geeft wel een goed gevoel

Na een APPje naar Ruud, kwam hij met de terugkoppeling dat de lange bouten van de onderste armen verkeerd om in het subframe zaten.
Dit staat inderdaad verkeerd in de onderdelengids aangegeven. (thx Ruud , gelukkig opgemerkt voordat de veren op zijn plek zaten).
De nylocs van de scharnierpunten nog niet aangedraaid. Zag ik bij Ed van de Zee op de foto, idd een goed idee om dit pas te doen als de auto staat.
De rubber bussen ingesmeerd met siliconenvet. De lange bouten volledig in het vet gezet. Alle delen die tegen elkaar liggen ingespoten met blanke tectyl (nat gemonteerd).
Op de veereinde flink wat vet aangebracht (het overtollige nadien weggepoetst).
Het opspannen van de veer/draagarmen met een M12 draadeind gedaan. Bovenop ter bescherming een oud rubber gepakt van de schokdemper.
Aan de onderzijde een kunsstof plaat met rubber er tussen.
Alle contact vlakken bij het opspannen flink ingevet om de lak te beschermen tijden montage.
Zelfs het draadeind ingesmeerd. Ging soepeltjes. Wel extra alert, zit een hoop kracht achter.
Net voor het einde de veer aan de onderzijde een klein beetje geholpen om op zijn plek te laten komen met een breekijzer.
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Koos Ridder
- Offline
- Junior Lid
-
- Berichten: 31
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.