Combi met wat las werk

Lees meer
16-10-2017 13:23 #172520 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Hoi Pieter,

Nee ik heb zelf geen 2K gebruikt alle stukken staal die ik er op nieuw in heb gezet was zincor oppervlakte gegalfeniceerde plaat dit gaat al niet roesten. Ookal heb ik op sommgie stukkjes aardig wat moeten kloppen dus zal de galf. laag er wel af zijn gekomen.(of juist in het staal geslagen)
En dan hebben we natuurijk nog wel de las naden die kunnen roesten maar voor de binnen spatborden gekozen om alles in de Rx-5 te zetten toen een laag RX-5 RX-10 half om half en afgwerkt met 10% Rx5 rest RX-10. Nadeel van Rx producten is dat het snel reageerd met ander lakken dus vandaar de keuze gehouden om allen de motor ruimte en spatboard binnen kanten en onderkant met Rx te voorzien. De rest van de auto heb ik in All-ground gezet een grijze ijzer grond verf of alles grond verf op terpetine basis. Dit om een brug tevormen met de vorgaande lak zodat deze niet met mijn eind lak zou reageren. Mijn eind lak was hoogglans Wyzanöl Industrie lak gewoon bij de een van de online verf aanbieders besteld.

Ohjaa mocht je nou wel toegang hebben tot een redelijk sofvrije ruimte en goeie compressor zou je ook gewoon voor spuiten kunnen gaan. (2-K)
Het Meeste werk 85% zit hem in voorberijding of je nou gaat rollen of spuiten.
Grootset nadeel van rollen is dat je niet nat op nat kan dus dat betekent een heeeeeeele hoop schuren zegmaar 4 a 5 auto's opschuren.
En bij het verven goed bedenken hoe je te werk gaat ik heb de deurlijsten en deur binnen kanten als eerst gedaan zoadat ik de deur opervlaktes met de geheele auto kon mee nemen.
en altijd van boven naar benden werken.

De holle ruimtes heb ik geprobeerd zo goed mogelijk schoon te maken ( bij de A style doe je niet zo veel ). Toen de auto heelemaal klaar was ben ik alles gaan behandelen met RX-5 en RX-7
Ik zou zeker voor de binnen kant van de auto de RX producten gebruiken deze blijven niet druipen groot nadeel van fluidfilm dat blijft druipen.
Onderkant balken en deuren zou je wel fluidfilm kunnen gebruiken ik heb eigelijk overan Rx gebruikt en laten nog wat fluid film gesmeerd.
Of je met de 120 C mike sander vet oplossing gebruiken om dat overal in te kunnen spuiten.

En als laatste conververing heb ik de heele onderkant van de auto in fluidfilm gezet maar dan de dikste varient gewoon op kwasten.
De spat boarden heb ik wel in mike sanders vet gezet doormiddel van opwarmen in een pannetjes en smeren met een kwast. Deze laag dient dan bij mij ook als steenslag beschreming.

Moet nog een setje binnen spatboarden aanschaven zodat deze in de winter periode al het vuil zullen tegen houden.

Zo dat is weer een heel verhaal geworden :P
groet,

Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2017 16:06 #173693 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Combi met wat las werk
hallo Jacob, ik zie dat hier niet meer op gereageerd had... das niet zo netjes!

Dankjewel voor het uitgebreide verslag! Daar kan ik wat mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.