- Berichten: 1152
Combi met wat las werk
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Hopelijk van het weekend de 32/36 plaatsen en afstellen kijken of beestje nog wat sneller van ze plek gaat.
Ohjaa en gordels zodat ik wat snelweg ritjes kan maken heb tot nu toe nog niet lang 100 gereden maar dan zit je nu met de combi as 1:4.56 echt wel flink in de toeren . Dus plan is of een combi as te zoeken en reviseren en gelijk een 1:4.1 kroon wiel te plaatsen. Volgens mij moet dit goed mogelijk zijn altans beetje spelen met spelingen op de tand wielen maar dat moet wel goed komen.
Andere weg is een std amazon as verbouwen naar een combi as maar als deze dan niet stil is .
En dan hebben we nog een optie een J type overdrive met M41 bak en geen 5 bak want wil nog niet in me tunnel gaan slijpen .
Groet, Jacob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 317
Deze industrie lak is zeer waarschijnlijk olie (verdunnen reinigen met terpentine e.d)gedragen? Verklaart waarom het tegenwoordig industrielak heet.......
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Hoop gedaan maar ok minder als de zelfde tijd vorig jaar (gelukkig).
Nu vooral bezig met de motor.
Het rijd geweldig wel wat hoog in de toeren op de snelweg maar 100 is ook gewoon hard zat zolang er nog geen overdrive in zit.
De motor krijgt nog wat nieuwe onderdelen en hoop dat de temperatuur dan weer normaal blijft hangen hij bleef nu oplopen tot net voor het laatste vak.
Ook loopt die wat shokig onder in de toeren dus dit weekend nog even hard aan de bak. Kop wissel en nieuwe nokken as.
De kop zelf wat aangepast vebrandings ruimte wat geoptimaliseerd voor een betere flow en de kanalen opgeschoond.
Ben heel benieuwd of het erg veel gaat uitmaken.
Dat zouden dan de laaste puntjes moeten zijn voor de vakantie.
vorige week even proef gedraaid en dat beviel prima!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Helaas dan maar 1 foto
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank Hoekstra
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 50
mooi om te zien hoe de lak is geworden na het rollen, ik denk er zelf ook over om dit te gaan doen.
Hoe ben je er achter gekomen welke (RAL) kleur vergelijkbaar is met de Volvo kleur code?
gr Frank
Combi '67
240 '85
V70 '09
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
Tevens zijn alle tips ivm verwerking van de lak ook van harte welkom
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
De kleur is geen Volvo kleur er is een een ral kleuren waaier gebruikt en door mensen met meer verstand van kleuren (mijn vrouw ) een mooie kleur uitgezocht Bazalt grijs
Belangrijkste voor het verven is de ruimte, voorbereiding en vloei tijd van de lak.
Gebruik een juiste grond verf zet de auto eerst 2 keer in de grond deze verf heeft meer vullend vermogen en zal dus diepere schuur groeven op vullen. (heb ik niet gedaan dus je ziet nog een schuur groeven.)
Voor het aflakken maak je lak dunner met terpentine dan vloeit het mooi uit het maakt de lagen wel een stuk dunner dus je zal meer lagen moet aan brengen maar bij rollen is de sleutel tot succes het vloeien van de verf.
Lage temperaturen zullen ook mee werken was bij mij niet warmer als 12 a 14 graden.
Eind resultaat is mooi en zeker als je zelf de tijd hebt gewoon doen!
Groet, Jacob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
Heb je een 2 componenten grondlak eronder zitten?
Waar heb je deze verf vandaan?
Kwam weer in dit topic terecht omdat je een mooi verslag hebt van het herstel van de A stijlen. Dacht dat het bij die van mij niet nodig was, maar moet helaas ook wat stukken inlassen. Jij hebt 2 mm plaat gebruikt, maar origineel zal dit 1,5mm zijn? Of weet je dat ook niet?
Nog ander tips voor inlassen van het plaatwerk; wat heb je voor ontroesten van holle ruimte en behandeling mbt roestpreventie gebruikt bijvoorbeeld?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.