Combi met wat las werk

Lees meer
12-04-2017 16:29 #168136 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Combi met wat las werk

Deze staat ook in de wijzonol industrielak hoogglans , daarna gepolijst met 3m polijstpasta.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 21:22 #168145 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Ik maak me ook nu niet druk om de compressie wat betreft de BOEM er komt altijd maar van 1 cyl. een explosie dus ook de krukas zal niet in de soep lopen je houd allen wat onregelmatiger verloop van explosies dus dit loopt minder mooi. Nu las ik ergens dat een 123ontsteking de rotatie snelheid bij houd en aan de hand hier van de onsteking curve aan past zodat er weer een mooiere gelijk loop ontstaat schijnt verder ook in F1 te worden gebruikt. Voor zover ik kan zeggen klopt dit met de 123 loopt de boel een stuk rustiger.

Hopelijk van het weekend de 32/36 plaatsen en afstellen kijken of beestje nog wat sneller van ze plek gaat.
Ohjaa en gordels zodat ik wat snelweg ritjes kan maken :silly: heb tot nu toe nog niet lang 100 gereden maar dan zit je nu met de combi as 1:4.56 echt wel flink in de toeren :unsure: . Dus plan is of een combi as te zoeken en reviseren en gelijk een 1:4.1 kroon wiel te plaatsen. Volgens mij moet dit goed mogelijk zijn altans beetje spelen met spelingen op de tand wielen maar dat moet wel goed komen.
Andere weg is een std amazon as verbouwen naar een combi as maar als deze dan niet stil is :pinch: .
En dan hebben we nog een optie een J type overdrive met M41 bak en geen 5 bak want wil nog niet in me tunnel gaan slijpen ;) .

Groet, Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 21:23 #168146 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk

Rene Brandt schreef :


Deze staat ook in de wijzonol industrielak hoogglans , daarna gepolijst met 3m polijstpasta.


Kijk nog zo een mooie Wijzonol volvo volgens mij moeten ze hun verf geen industrie lak noemen maar gewoon rol auto lak :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2017 17:10 #168165 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Combi met wat las werk
Kijk nog zo een mooie Wijzonol volvo volgens mij moeten ze hun verf geen industrie lak noemen maar gewoon rol auto lak :cheer:"

Deze industrie lak is zeer waarschijnlijk olie (verdunnen reinigen met terpentine e.d)gedragen? Verklaart waarom het tegenwoordig industrielak heet.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2017 21:27 #170150 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Een update!

Hoop gedaan maar ok minder als de zelfde tijd vorig jaar ;) (gelukkig).
Nu vooral bezig met de motor.
Het rijd geweldig wel wat hoog in de toeren op de snelweg maar 100 is ook gewoon hard zat zolang er nog geen overdrive in zit.
De motor krijgt nog wat nieuwe onderdelen en hoop dat de temperatuur dan weer normaal blijft hangen hij bleef nu oplopen tot net voor het laatste vak.
Ook loopt die wat shokig onder in de toeren dus dit weekend nog even hard aan de bak. Kop wissel en nieuwe nokken as.
De kop zelf wat aangepast vebrandings ruimte wat geoptimaliseerd voor een betere flow en de kanalen opgeschoond.
Ben heel benieuwd of het erg veel gaat uitmaken.

Dat zouden dan de laaste puntjes moeten zijn voor de vakantie.
vorige week even proef gedraaid en dat beviel prima!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2017 21:29 - 30-06-2017 21:34 #170151 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Forum werkt niet meer zo mee met de bijlages:S
Helaas dan maar 1 foto

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2017 13:25 #170720 door Frank Hoekstra
Beantwoord door Frank Hoekstra in topic Combi met wat las werk
Hoi Jacob

mooi om te zien hoe de lak is geworden na het rollen, ik denk er zelf ook over om dit te gaan doen.
Hoe ben je er achter gekomen welke (RAL) kleur vergelijkbaar is met de Volvo kleur code?

gr Frank

Combi '67
240 '85
V70 '09

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2017 10:57 #172153 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Combi met wat las werk
Hier ben ik ook benieuwd naar! En waar je de lak vandaan hebt..
Tevens zijn alle tips ivm verwerking van de lak ook van harte welkom :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2017 11:55 #172156 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Hoi Frank en Pieter,

De kleur is geen Volvo kleur er is een een ral kleuren waaier gebruikt en door mensen met meer verstand van kleuren (mijn vrouw ) een mooie kleur uitgezocht ;) Bazalt grijs
Belangrijkste voor het verven is de ruimte, voorbereiding en vloei tijd van de lak.

Gebruik een juiste grond verf zet de auto eerst 2 keer in de grond deze verf heeft meer vullend vermogen en zal dus diepere schuur groeven op vullen. (heb ik niet gedaan dus je ziet nog een schuur groeven.)
Voor het aflakken maak je lak dunner met terpentine dan vloeit het mooi uit het maakt de lagen wel een stuk dunner dus je zal meer lagen moet aan brengen maar bij rollen is de sleutel tot succes het vloeien van de verf.
Lage temperaturen zullen ook mee werken was bij mij niet warmer als 12 a 14 graden.

Eind resultaat is mooi en zeker als je zelf de tijd hebt gewoon doen!

Groet, Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2017 12:12 - 13-10-2017 12:16 #172439 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Combi met wat las werk
hi Jacob, bedankt voor de uitleg.
Heb je een 2 componenten grondlak eronder zitten?
Waar heb je deze verf vandaan?

Kwam weer in dit topic terecht omdat je een mooi verslag hebt van het herstel van de A stijlen. Dacht dat het bij die van mij niet nodig was, maar moet helaas ook wat stukken inlassen. Jij hebt 2 mm plaat gebruikt, maar origineel zal dit 1,5mm zijn? Of weet je dat ook niet?
Nog ander tips voor inlassen van het plaatwerk; wat heb je voor ontroesten van holle ruimte en behandeling mbt roestpreventie gebruikt bijvoorbeeld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.