- Berichten: 1152
Combi met wat las werk
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
meestal wordt dit gedaan vanaf het schutbord motorruimte door een paar gaten te boren zeg maar in de hoeken
boven de accu links en rechts van het zekeringkastje , je kunt dan die slang door de hele ruimte trekken.
belangrijkst is dat het raamrubber waterdicht is.
mooi project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Maar wat te denken van de afdichtingen van het ruitenwissermechaniek..........
Als die rubbers water doorlaten ben je ook de klos, hier zie je op foto 10 11 en 12 hoe die draaipunten door de holle ruimte heen naar buiten steken.
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2369...carrosserie?start=20
Groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Ik hoopte er op dat de rechter kant het ergste was omdat er links al wel wat gedaan was helaas kon alles overnieuw sommige reparaties kwamen nog van het jaar dat er met hard soldeer en messing gelast werd.
Nat het verwijderen van de bodem plaat.
Heb ook het boven stuk van de koker balk moeten vervangen. en voor de voet plaat weer 2mm gebruikt heb hier wel een beetje spijt van aangezien zo een plaat met te kleine bankschroef niet echt te buigen is maar is gelukt en wou niet te veel 2mm plaat overhouden aan het eind.
Na een hoop kijken hoe deze kant aan te pakken maar voor groot gekozen. Er waren zoveel kleine reparaties uit gevoerd welke allemaal wel iets hadden wat weer aan het roesten was en of al gaten kaas was.
Ook de motorkap draagbalk was te erg voor worden was zelf zilvertap gebruikt en zwart gespoten om het op iets te laten lijken en zo veeeeel plamuur dat me auto dadelijk 10 kg lichter is.
en bijna alles weer op ze plek.
Allen nog de de vorkant motorkap draag balk er in lassen en dan de onderkant zetten en lassen en dan mogen we door naar de achter kant!
Maar nu loopt de foto reportage gelijk aan waar ik ben dus kan het iets langer duren voor er weer een update volgt.
groet Jacob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
En ben me aan het voorbereiden op alle andere werkzaamheden die ook gedaan moeten worden RX pakket besteld voor de roestige stukken wiel kasten, bodemplaat en onderzijde auto welke ik nog wel moet ontbikken van teer .
Ook de spuitbussen + slang voor de holle ruimtes.
Ben je met RX5 spuiten 2x? en daarna RX7 1X in de holle ruimtes klaar?
En ook Dedrasel en polyester plamuur besteld met nog wat ontvetter en ammoniak vervanger hopelijk krijg ik daar de motor ruimte weer een beetje mee op orde. en krijgt die mogelijk ook nog een nieuwe likje verf. was alleen nog niet van plan me blok er uit te halen dus dat zal beetje lastig worden.
Wat ik ook binnen heb zijn mijn Schokbrekers van GAZZ instelbaar zien er netjes uit en hebben PU inplaats van rubber en een mooie hoes voor het beschermen van de stang deze zijn speciaal voor 60 mm verlaging dus zullen een iets kortere stang hebben als een standaard versie of mogelijk ook het huis. En ook 60mm verlaagde veren de achter veren zijn licht progressief dus de winding loopt iets compacter op aan een zijde. De voor veren zien er normaal uit is natuurlijk ook niet meer super veel ruimte voor extra's.
Ben benieuwd hoe die hier op zal gaan staan.
Voor kant klaar
Van de week de wiel kastrand links achter begonnen.
Hier was ooit al gelast en jhaa ook ik ontkom niet aan de potnagels.
Er was ook nog eens 2 cm plamuur op gezet. wat blijft dat een troep geven om weg te halen met slijptol en borstel.(alles wit)
Ben toen zelf maar dit stuk gaan kloppen en kosten een ochtend maar dan heb je ook wat.
Nog glad slijpen en een laag ferpox er overheen en dan wat plamuur en of Debrasel.
Groet Jacob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Wow, zelfs popnagels, dat ben ik nog niet vaak tegengekomen.Jacob van Zwet schreef : Hier was ooit al gelast en jhaa ook ik ontkom niet aan de popnagels.
Uit vlakke plaat? Heb je dan ook een Engels wiel of krimp en/of rekmachine?Jacob van Zwet schreef : Ben toen zelf maar dit stuk gaan kloppen en kosten een ochtend maar dan heb je ook wat.
Met Ferpox is het even opletten. Ik heb wisselende informatie gelezen m.b.t. laagdikte en de mogelijkheid om er met 2K lak overheen te gaan. Zie ook de update onderaan in mijn blogpost Plaat in dak Amazon combi gelastJacob van Zwet schreef : Nog glad slijpen en een laag ferpox er overheen en dan wat plamuur en of Debrasel.
Met de kennis en informatie van nu zou ik eerder Zinc Coat met daar overheen 2K Epoxy gebruiken.
Oh ja, en mocht je originaliteit belangrijk vinden, er hoort officieel een naad te zitten tussen het voorste en achterste wielrand deel bij een combi (en 4-deurs)
Succes met het vervolg, deze kan er straks weer mooi een tijd tegenaan.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 130
Ja ik heb het gemaakt uit vlakke plaat, Een halve maan uit geslepen de holling er in geslagen met een strek hamer en bol tasje. stap 2 de lastigste de rand om zetten/slaan deze bepaald de uiteindelijke zicht rand. Deze omgeslagen rand dus de binnen rand van het spatbord vervolgens weer wat moeten krimpen met de strek en struik zodat alles weer naar binnen kwam. als je maar genoeg slaat word het ook aardig vlak en geen engels wiel en of power hamer nodig had wel handig geweest. Het binnen spatboard randje moest ik ook weer maken helaas zit deze een stukje te ver naar binnen maar ze overlappen genoeg om het dicht te lassen. bijkomend voor deel ik kan er van binnen uit nu wel makkelijk coating op zetten.
Bedankt voor de Ferpox tip plan was om hem te rollen maar idee van zelf 2K spuiten lijkt me ook wel wat. Ik zal nu eerst wat samples maken zodat ik weet wat wel en niet goed gaat.
Het naadje nu je het laat zien komt het me bekend voor maar niet van deze combi wel me vorige amazon 4 deurs.
Bij deze zit het er links en recht niet meer dus dit laat ik zo en voor originaliteit ga ik niet wel betrouwbaar heid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Respect hoor voor die wielrand, dat heb je zeker vaker gedaan
Tof om zo op de hoogte gehouden te worden, houd vol met je project.
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.