Combi met wat las werk

Lees meer
27-07-2016 21:39 #162143 door Jacob van Zwet
Combi met wat las werk is gemaakt door Jacob van Zwet
Hallo mede oude volvo liefhebers,

Ik lees nu al een tijdje mee en leek me leuk om ook mijn combi op knap tocht hier te laten zien.
Ik loop net als alle sleutelaars tegen wat uitdagingen aan :whistle:

Voor deze combi had ik een 4 deurs amazon uit 62 welke ik achter af natuurlijk nooit had moeten weg doen. :pinch: Een paar jaar later en opzoek naar een nieuwe auto voor heel het gezin ben ik via het forum op een leuke combi gewezen. We hebben een 850 en hoe leuk en makkelijk het ook is het blijft een moderne auto dus besloten om de combi te gaan bekijken. B)

De auto toen ik hem ophaalde.



De eerste dag stond de auto nog bij mijn thuis voor de deur waar ik er achter kwam dat het achter slot niet werkt dit werd de eerst fix.



Het meeneemertje was weg gesleten waar door de lock pin niet meer naar buiten werd geschoven. fix was een nieuw meenemertje maken door middel van een gaatje boren en het boortje breken wat dan kan functioneren als meenemer.



lock pin werd weer naar buiten geschoven en de auto kon weer op slot :)

De stalling



Eerste inspectie.



Toen ik de auto was gaan bekijken had ik wel wat plekjes gezien en tijdens de terug weg met veel regen werd de auto wel wat nat binnen. Na het verwijder van wat tektiel lagen zeg 4 cm dik was het een en ander dus goed weggeroest.



Ik had de vraag gesteld of iemand een combi had met wat laswerk dus dat heb ik ook gekregen.



De eerste stukjes nieuwe staal.



leuk vormpje om te maken :cheer:

zincor fijn spul tegengekomen via dit forum erg fijn dat zink laagje.

update volgt

groet Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-07-2016 22:32 #162146 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Combi met wat las werk
Hallo Jacob,

Welkom hier, tof dat je een topic aanmaakt met foto's.
Nu kan ik ook gelijk je profielfoto "thuisbrengen" :)
Succes met de restauratie van je mooie combi.
In welke hoek van Nederland zit jij ongeveer ?

Groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2016 22:47 #162149 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Het idee voor de combi is om als hoofd auto te gaan gebruiken dus deze zal de nodige upgrades krijgen en een nieuw laagje verf.
Helaas laat dat dus nog wel even op zich wachten door eerst de body weer in goede conditie te brengen. Ik ben nu een rondje om de auto aan het maken en pak probleem voor probleem aan. Als ik alle pijn punten gelijk zou zien zou ik door de bomen het bos niet meer zien. Dus van daar deze aan pak. Na al het las werk wil ik de auto gaan rollen in een wit/grijs/blauwe (mengen) kleur ik heb er hier nog niet veel over gelezen maar ben erg benieuwd hoe het gaat worden/lukken.

Upgrades die ik wil uitvoeren:
Alle rubbers vervangen door PU.
Verlaging veren: 60 mm via classicswede in combinatie met gas shocks ingekort. (voor mij een upgrade ;) )
Deze zijn besteld hoop snel weer wat te horen :S. de schokbrekers waren niet direct meer leverbaar en was afhankelijk van GASS leverdatum.
Ben erg benieuwd naar deze instelbare schokbrekers.
Ander velgen iets 7J breed met 205 banden en 215 achter.
Het blok tunen wat meer pk's geven andere nokken as mogelijk zelf wat porten flowen en wat grotere kleppen laten plaatsen? Dit weet ik nog niet zo goed zit nu een enkele stromberg carburateur op de B18. Maar ik weet de conditie nog niet zo goed van het blok ben er alleen mee naar huis gereden na aankoop en toen was zeker de LPG afstelling niet 100%.
Ik heb nog een set dubble SU HIF6 liggen dus deze zullen er eerst op komen en dan zien we wel verder.
Ohjaa de electra is nog een zooitje dus die wil ik ook vernieuwen allemaal losse draadjes met functies die mij onbekend zijn met schakelaars die niks meer doen :silly: .

foto van de voortgang:



vervelend plekje om bij te komen.





Deurpost gezet van 2mm zincor dit viel me nog vies tegen maar vond dat de deur post goed stevig moest worden en dat is die nu ook!







Zo dat was recht voor helaas is links voor nog slechter maar heb de meeste delen al gemaakts en gezet, geklopt, geslepen. Maar hier moest heel de draag rand van het voor spat bord weg dus deze moet nog goed uitgelijnd worden bij het terug plaatsen.

update volgt.

groet Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2016 22:57 - 27-07-2016 22:59 #162150 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk

Jan van Bochove schreef : Hallo Jacob,

Welkom hier, tof dat je een topic aanmaakt met foto's.
Nu kan ik ook gelijk je profielfoto "thuisbrengen" :)
Succes met de restauratie van je mooie combi.
In welke hoek van Nederland zit jij ongeveer ?

Groet, Jan


Hoi Jan, Ik zit in Zuid-Holland, Den haag om precies te zijn.
Vind jouw project ook erg leuk om te volgen en zeker leerzaam en nuttig.
Bedankt voor de afteken tips en andere slimme dingen van bv je cursus erg nuttig geweest zijn. Zeker het eerst na maken en dan pas verwijderen van materiaal en een doorzichtig folie gebruiken om je stencil van te maken.
Ook las ik laatst een bericht over terug loop van activiteit op het forum dus vond het tijd worden dat ook ik me steentje ging bijdragen aan dit mooie forum.





groet Jacob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-07-2016 23:39 - 27-07-2016 23:41 #162151 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Combi met wat las werk
Dat is dan een goede binnenkomer deze bijdrage met fotoserie!

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-07-2016 23:40 #162152 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Combi met wat las werk
Dat is dan een goede binnenkomer deze bijdrage met fotoserie!
Leuk om te lezen dat je wat aan de cursus-tips hebt gehad, Lars is ook in Haaren geweest voor zo'n cursus en heeft er ook uitgebreid verslag van gedaan op zijn blog.

Groet, Jan

PS het laswerk zit er netjes in!

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2016 19:38 #162167 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Combi met wat las werk
Hey! Leuk, binnenkort weer een mooie Combi erbij in De Residentie B)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2016 20:36 #162189 door Zon
Beantwoord door Zon in topic Combi met wat las werk
Goed bezig!
Mooi dat je deze opknapt.
Dat hoekje bij het raam lijkt me niet zo makkelijk met zo'n lichte bolling...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2016 22:53 #162192 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Combi met wat las werk
Netjes gedaan, zorg dat je ook in de paravan/holle ruimte anti roest behandelt, fluid film of ander vetproduct zou ik adviseren
Nieuwe plaatwerk is zonder roest.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2016 23:35 #162195 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
@ Zon
Was het eerste stukje wat ik maakte een mooie klusje om mee te beginnen :)
Het juiste gereed schap maakt een een hoop mogelijk.
Ik heb niet veel maar me zwager wel een hoop.
Om de bolling holling te maken eigelijk maar 1 tasje en een ronde platte plaat hamer en een hoop slaan. Ohja en meschien nog de strek en struik B)

@ Ed

Ja het nieuwe is zonder roest.
Ik was ook zeker van plan de combi een goeie anti roest behandeling te geven. Zijn de paravan ruimtes ook de ruimtes bij de raam stijlen?
zo ja hoe kom je hier het beste bij.

Weet iemand de reden waarom de ruimte onder het raam tussen motor en dashboard hol een gesloten is en geen ventilatie?
Zit er aan te denken een paar gaten te maken voor anti roest middel en ventilatie.

groet, jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.