- Berichten: 53
Volvo 145 1974,restauratie en update techniek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
Het scherm moet nog vast maar verder is het grove laswerk klaar. De chassisbalkjes zijn uitgetrokken daar waar er in het verleden een krik onder is gezet zonder bescherming. Dat ziet er straks anders niet uit. Alleen moet er nog een stukje dorpel worden uitgetrokken cg rechtgemaakt en de nieuw stukje in de re-reservewielbak inclusief nieuwe spatlapsteunen.
Het project ligt nu even stil om eerst wat andere projecten af te maken zodat er weer wat meer ruimte komt en wat cashflow.
Gisteren nog een bijzondere auto binnen gekregen, een BMW 528i met een Volvo Amazon carrosserie, gechopt dak en achterschermen van een katterug. Hiervan moet de afwerking gedaan worden voor wat de constructie betreft, versteviging inclusief een custommade rolkooi. Een mooi project mét passend kenteken waarvan de primaire bouwer helaas is overleden voor hij het project kon voltooien.
De voorbumper is er ook al bij.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 53
buiten trekken, roest aan de binnenzijde door het oplassen van nagels voor de slagtrekker en aan de binnenkant er niet verder naar kijken. Toch zat er dik 15mm plamuur op de LV portier onder de spiegel. Dus de slijptol er in en een nieuw stuk pasgemaakt en er in gelast.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Ik ben eigenlijk ook wel een beetje benieuwd naar de groene BMWAmazon, heb je misschien meer foto's van het eind resultaat.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 53
Plaat eerst goed uitlijnen en zorgen dat deze perfect past, vervolgens hele kleine puntjes hechten en zorgen dat de plaat niet warm wordt. Hoe meer haast, hoe meer koelen met lucht, water of speciale pasta. Uiteindelijk ziet de las er niet uit maar die slijp ik toch weer glad zowel buiten als binnenzijde. Bij echt dunne of verzinkte plaat kun je ook overwegen om met CuSi te lassen, brengt nog iets minder warmte in de plaat maar het lasdraad is wel vele malen duurder en wordt MIG gelast met 100% Argon. Ik las met een GYS Trio deze heeft standaard plaats voor 3 rollen draad (Fe, CuSi en Alu) en twee gasflessen (menggas en Argon), een fijn apparaat voor laswerk aan auto's.
De Volvo/BMW staat nog wel op speurders zag ik met goede foto's. www.speurders.nl/overzicht/?no_qs=True&q...=volvo+amazon+hotrod
Groeten, Peter.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 53
Dat gezegd hebbende denk ik dat hoe dunner de draad hoe minder ampères er nodig zijn om een smeltbad te creëren, echter omdat de draad dunner is en er dus minder materiaal wordt toegevoegd, moet je óf langzamer lassen óf de draadsnelheid hoger zetten en dan ook het amperage verhogen om voldoende vulling te krijgen. Kortom ik denk dat het gebruik in de carrosserie herstel van 0.6 mm draad geen voordeel bied boven 0.8 mm lasdraad. Ik heb er onlangs nog een rol van 15kg 0.6 mm doorgedraaid maar ben toch weer terug bij 0.8 mm.
Groeten, Peter.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
0.6 vindt ik een beetje pappen en nathouden.
En neem ook een goed merk ik heb hier draad van Amrikaanse mekerlij, ben het merk even vergeten maar last als een tierelier.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 53
slecht herstelde schades en de RA deur had zowaar roest onderin mét gaatjes.
Vanaf de sierstrip rigoureus de buitenzijde vervangen en de onderkant met strip voor het deurrubber er nieuw in.
De achterklep moet nog, deze is redelijk slecht maar komt ook weer goed. De verf is er af en hij is in de straalkast geweest.
Aangezien dit niet een auto wordt voor de originaliteits prijs is komt er een glazen schuif/kanteldak in uit een 945. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Nou ja maar net dan, het frame waar de schuifdak unit tegen aangeschroefd wordt past er maar net in. Klein randje van de binnenste dakstijl af moeten zagen maar dat komt straks weer goed met een nieuwe haakse rand die direct aan het het frame gelast gaat worden.
Lastig karweitje om het frame goed uit te lijnen als je eerst niet door hebt dat de gaten van het roofrack er scheef in zitten en het rek er dus altijd scheef heeft op gezeten. Ook de eerste dakspant bleek geen goed referentiepunt want die zit er ook iets scheef in af fabriek. Het dak komt er in te zitten zoals deze af fabriek hoort te zitten, achterste rand wordt omgevelst om het frame en de zij- en voorzijde worden 90 graden omgezet en aan het dakframe gelast.
Morgen de achterklep en verder met het dakluikje.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
En het ziet er allemaal keurig uit! Complimenten!
Succes verder!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.