- Berichten: 52
Volvo 145 1974,restauratie en update techniek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
Even resumerend de 145 krijgt zoveel mogelijk techniek en comfort van de 945. De motor zal worden gereviseerd en tegelijkertijd worden getuned tot 250-300 pk en een goed koppel. De 5 bak gaat uiteraard ook over evenals de airco, cv, elektrische ramen, elektrisch schuif/kantel dak, lederen interieur etc. De trekhaak met de vermelding van een maximaal aanhangwagengewicht van 2000 kg blijft op de 145 en we zullen zien wat ik daarvan op het kenteken krijg bij de keuring van de wijziging in motorisering en LPI vermelding door het RDW.
De planning was om de body inmiddels klaar te hebben na twee weken maar helaas valt het altijd wat tegen en er vielen 3 dgn af door de koningsdag, hemelvaart en een dagje SEH met mijn
moeder.
De bodem zit weer dicht en had alleen roest van binnen uit, links wat kleine gaatjes, rechts iets grotere.
Dit was het lastigste plekje en de versteviging voor het draaipunt van de achterbank zit er nog niet weer in omdat dat toch maatwerk wordt voor de nieuwe (deelbare) achterbank.
Voor de achterbank ook wat narigheid van binnenuit t.g.v. lekkage neem ik aan.
Gaatje achter de verstevigingsbalk van het achterscherm, wederom door lekkage neem ik aan.
De bovenrand van het re achterscherm onder de achterste zijruit vergde ook zo'n 3 meter lasnaad. Zowel de binnenrand als de buitenrand inclusief aan de uiteinden nog een stukje omhoog zijn voorzien van nieuw ijzer.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 52
Aan de linkerzijde zit nog iets meer werk en de auto bleek tijdens de werkzaamheden ook nog iets schade gehad te hebben aan de D-stijl (de achterste stijl).
Daarom toch maar een nieuw achterscherm erin en een stukje dorpel met wat ontbrekende stukjes van het binnenscherm en wielkast. Ook de reservewielkak was gerepareerd met een deel wat niet bij het bouwjaar past en is er uitgeslepen totdat ik schone operatieranden had waarvandaan er weer kan worden opgebouwd.
Morgen weer verder met de li achterhoek. Het gat boven in de D-stijl is inmiddels alweer zoals het oorspronkelijk bedoeld was. Het enige wat mij opviel was dat er in de li achterhoek op bumperhoogte een originele patch zit waarvan mij het nut ontgaat.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 52
Ook de onderrand van het LA raam is vervangen over de volle lengte incl. de verstevigingen.
Binnenste helft van het dubbele gedeelte van de wielkuip sluit weer aan op de nieuwe dorpel.
Bovenste deel van de D-stijl zit er ook weer in, zodra het achterscherm definitief op zijn plek staat moet er in de binnenrand van het overgebleven deel van de D-stijl nog een nieuw stuk komen i.v.m. slecht herstelde schade. Dat doe ik later om niet alle verband uit de koets te halen.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 52
Ik ken de powerfile maar dit stukje valt tussen het buitenscherm en wielkast sluitplaat. Zie je nooit terug zelfs niet met eem scoop. Daarom alleen borstelen en zink er op. Maar in de andere gevallen waar ik niet met de slijpschijf bij kan gebruik ik altijd een pneumatische stiftslijper, freeskop naar keuze er op en je komt in de kleinste hoekjes. Werkt nog goedkoper ook dan de powerfile want die bandjes gaan niet zo lang mee op metaal.
Groeten Peter.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Respect hoor voor de vorderingen, mooi en degelijk werk.
Mooi om zo "mee te kijken"
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 52
Nieuwe poging, ik moet even wachten totdat ik de reservewielbak binnen heb. Ik dacht dat die niet leverbaar was, maar blijkt er wel te zijn bij Klockerholm. Was al begonnen met het zelf
vervaardigen maar dat kost zeker een dag om het op het origineel te laten lijken. Dus toch maar gauw besteld met een paar nieuwe spatlapsteunen er bij.
Dit bedoel ik, Ed.
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Mooi project, leuk om te volgen
Heel veel succes,
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.