- Berichten: 1423
Katterug project
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

Johan Geers schreef : gezien de korte tussenas (cardan) was het niet makkelijker geweest om het schuifstuk aan de versnellingsbak te maken en de lange tussenas te verlengen.
Het klopt Johan dat dit stukje as erg kort is, is eigenlijk maar 32 cm vanaf de flens tot lagersteun rubbers. Zelf had ik er nog niet zo naar gekeken en zou misschien een mooie oplossing zijn geweest. Volgende week wil ik motor en de as terug leggen en zal dan weer wat foto plaatsen, volgens mij zou ik met een enkele as net niet langs het chassis zijn gekomen. Wordt dus vervolgd

Jan van Bochove schreef : Die verlagingsblokken, zijn die parralel of zijn ze (licht) wigvormig? Met andere woorden, laten ze je as iets kantelen t.o.v. de originele stand of niet? Voor vrachtwagens kan je namelijk tussenblokken krijgen die de as iets voor of achterover doen kantelen om stuurgeometrie of stand van kruisstuk een paar graden te corrigeren.
Sommige overbrengingen zijn namelijk best gevoelig op oneenparig draaien door ongelijke hoeken van voorste en achterste kruiskoppeling van aandrijfas.
Dit is een goeie Jan. Ik heb afgelopen vrijdag ook even naar die hoeken staan te kijken. Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat de as iets meer mag kantelen. Helemaal zeker weet je dat volgens mij pas als de wagen helemaal op gewicht is en de bladveren verder inzakken. De blokken zijn inderdaad parralel, een kleine hoek erin maken is dan echt een hele mooie oplossing. Die hou ik er zeker bij, bedankt
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1266
Vorig jaar heb ik een naar trillingsprobleem (van vrachtwagen) in een aandrijflijn kunnen analyseren en op (laten) lossen door onder meer gebruik te maken van een mooi document van een van Volvo's huisleveranciers; Dana. Dat document wil ik jou en alle "meelezers" van harte aanbevelen;
www2.dana.com/pdf/DSIG-3311.pdf
Maar zoals je zelf terecht opmerkt, dat is iets voor later, de auto moet dan eerst af zijn en misschien zelfs al een paar-honderd KM gereden hebben zodat de bladveerpakketten zich beter hebben kunnen zetten als gevolg van prachtige verse verflaag op de afzonderlijke veerbladen.
Enne, voor hetzelfde geld is er helemaal niets aan de hand en zoeft jouw cabrio als een limousine over de weg

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
De motor staat nu klaar, nieuwe koppeling gezet en de achterste keerring van de bak vervangen. Deze willen nog wel eens lekken en nu kan ik er goed bij dus gelijk maar gedaan

Pedaalas vervangen en de cardanas met nieuwe kruisjes terug gezet
Begin deze week de pedalen en de beugel voor HRC een nieuwe zwarte jas gegeven en die gaan er morgen weer op.
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
- Berichten: 1266
Het is gewoon zo lekker basic en klassiek. Het zal een mooi gezicht zijn als straks de motor en bak gemonteerd zijn.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Hoe krijg je dat zo mooi?
Kwasten / spuiten (compressor/spuitbus)?
En wat gaat erop en zit eronder?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
Lars Rengersen schreef : Mooi werk en een mooie fase met al die nieuw glimmende en onbeschadigde delen.
Hoe krijg je dat zo mooi?
Kwasten / spuiten (compressor/spuitbus)?
En wat gaat erop en zit eronder?
Is inderdaad een hele mooie fase, er zijn nu echt delen klaar en geeft een gevoel dat je echt meters maakt. Afgelopen weekend de motor weer terug gelegd en een begin gemaakt met de RVS uitlaat.
De onderdelen spuit ik met een kleine hobby compressor en verfspuit van Cranenbroek. De primer en lak heb ik van Marinediscounter.nl en daar ben ik erg tevreden over.
De primer, www.marinediscounter.nl/sigmacover-280.html , legt een hele mooie bases en sluit het blanke metaal goed af. Werkt heel gemakkelijk en geeft een mooi resultaat. De zwarte lak is misschien nog wel mooier, www.marinediscounter.nl/jotun-hardtop-ax-5.html . Deze spant heel mooi tijdens het drogen en geeft het resultaat van de foto's. Werkt erg gemakkelijk en en hoeft niet teveel verdunt te worden om mooi te kunnen spuiten. Helaas is hij alleen in RAL kleuren leverbaar anders had ik hem zeker op andere carroserie delen willen gebruiken (onderkant koets, schutbord, binnenkant schermen, velgen). Ik ben zeker geen expert met de verfspuit, heb het door schade en schande geleerd en goed geluisterd naar de adviesen van de echte vakman. Met deze Sigma/Jotun lakken kun je zelfs als hobbyist een heel redelijk resultaat behalen, daarnaast zijn de prijzen in vergelijk met de gangbare autolakken wel heel erg aantrekkelijk :) en als het goed is voor de scheepvaart en zelf opik zee dan is het zeker goed voor onze wagen die je ver van al dat water en zout wilt houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
- Berichten: 148
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
- Berichten: 148
Rob Baeten schreef : Zou in principe wel moeten gaan Gideon, ik denk wel dat het resultaat grotendeels afhankelijk is van de qualiteit van de rollers en kwasten. Vaak zijn goedkopere kwasten te hard waardoor je lijnen trekt in de verf. Als ik binnenkort weer wat moet spuiten zal ik het restantje verf voor je uitrollen op een plaat om te kijken of het wat wordt.
Groeten, Rob
Zou mooi zijn zo een proefstukje..! ik weet dat ze bv met DD lak voor boten ook mooie resultaten bereiken. Dus misschien hier ook mee. Ik ben benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1423
De motor ligt op zijn plaats, koppeling doet het en de achterste motor is steun iets aangepast zodat hij nu mooi in het midden van de tunnel hangt en de aandrijfas in een lijn naar achter loopt
De remleidingen op de achteras zijn klaar, de remdruk verdeler heeft een plaats gevonden en HRC is gemonteerd. Heb inmiddels ook de 40 cm lange remslangen van C&C ontvangen en die kunnen dan weer op de originele plek op het chassis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.