Restauratie(deel) van mijn P220

Lees meer
16-11-2013 03:19 #134028 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Of je een begrenzer hebt is het makkelijkste gewoon te zien aan de onderkant van je auto (hoeft niet meer allemaal zoals origineel te zijn, dus met bouwjaar kijken geeft geen zekerheid). De plaats van het lek is dan ook te vinden. Voor de remdrukbegrenzers van de amazon zijn er trouwens revisiesets in de handel, dus als de cylinderwand niet ingevreten is daarna weer goed (stelschroef/moer op de kop ervan niet losmaken, voor revisie niet nodig en anders moet de druk opnieuw ingeregeld worden). Die wat ik tot nu toe open heb gehad konden trouwens zonder meer gereviseerd worden (of zelfs alleen maar schoonmaken).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2013 14:22 #134039 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Rudi, hartelijk dank voor de info.
Vanochtend even onde de auto gekeken. Zit inderdaad een remkrachtverdeler onder en het goede nieuws is dat deze niet lekt!,
Het is de lange leiding die onder de auto van voor naar achter loopt die op een bochtje lek is.
Zoals reeds gezegd had ik al het plan om de leidingen te gaan vervangen en heb deze dan ook al in mijn "magazijntje" liggen.
Morgen deze maar eens plaatsen onder de auto., inclusief de nieuwe rvs ommantelde PTFE(teflon) slangen.
Gelukkig valt het problem mee.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2013 21:17 #134094 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Vandaag de nieuwe leiding gemonteerd en opnieuw de zaak ontlucht. Alles gelukkig weer in orde en geen lekkages.
Volgende keer alle andere leidingen naar voor en over de achteras vervangen en dan kan de remmerij er weer een tijdje tegen.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.