Restauratie(deel) van mijn P220

Lees meer
20-05-2013 02:46 #127611 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Beste Frans, er zijn volgens mij twee verschillende lengtes van V snaren voor een Volvo in de handel een voor een gelijkstroom dynamo en een voor een wissel stroom dynamo, heb je wel de juist lengte?
Overigs al heb je de juiste lengte ze kunnen met der tijd ver genoeg oprekken dat ze aan het einde van de stelinricting zitten.
Ik heb het opgelsot door een totaal andere V snaar te nemen zodat ik aan het beging van de stelinrichting blijf.
Is er wel wat moeilijker op te krijgen maar je houd genoeg stellengte over.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2013 09:53 #127614 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Johan, het probleem is de wisselstroom dynamo zelf, deze komt met de achterkant tegen het nieuwe spruitstuk aan.
Door een kleine aanpassing en en iets langere riem heb ik het tijdelijk opgelost.
De dynamo zelf is blijkbaar te lang en daardoor is het probleem ontstaan met het 4-2-1 spruitstuk.
Ook de leiding naar de rembekrachtiger moet ik nog aanpassen zie de foto's.
Nu eerst zorgen dat de motor goed afgesteld wordt.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2013 05:48 #127702 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Beste Frans, ik heb ook een wisselstroom dynamo met spanningsregelaar er op gehad, maar ik had dat probleem niet.
Ik heb een spruitstuk van Simons erop zitten jij ook?
Ik zal de dynamo eens opzoeken die ik erop had en een foto van maken heb jij wel dezelfde dynamo als ik reserve heb liggen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2013 08:43 #127707 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Restauratie(deel) van mijn P220
beste Frans, hier wat foto's hoe dat het bij onder de kap zit en van de dynamo.

m.vr.gr.

Johan Geers

Bijlage sany0367.jpg niet gevonden



Bijlage sany0368.jpg niet gevonden



Bijlage sany0369.jpg niet gevonden



Bijlage sany0370.jpg niet gevonden



Bijlage sany0371.jpg niet gevonden



Bijlage sany0372.jpg niet gevonden









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2013 20:18 #127746 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Johan, ik heb een soortgelijke dynamo, maar bij mij zit de regelaar aan de bovenkant in gemonteerde toestand, zie foto.
Bij jou zit die dan aan de onderkant, dat zou het kunnen verklaren ga van het weekeinde wel even kijken.
Ik heb een 4-2-1 voorpijp, maar weet niet of die van simons is.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2013 03:51 #127754 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Beste Frans, dan zit hij verkeerd in elkaar moet je de voorkant een halve slag draaien is probleem opgelost.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2013 20:28 #127911 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Vandaag even bij Dries langs geweest en gelukkig een klassieke autoradio aangeschaft en een paar slangen die nodig waren na de switch naar een 32/36 weber carb. Slangen die nodig waren zijn voor rembekrachtiger en ook een nieuw deel voor ruitensproeier, deze laatste was niet het gevolg van de 'swap' maar moest vernieuwd worden..
Morgen eens kijken naar de tips van Johan v.w.b de wisselstroomdynamo.
Nog eens goed gekeken, maar het zou zo maar kunnen dat de correcte beugel voor een wisselstroomdynamo niet is gemonteerd, dat zou ook het probleem wat ik tegen kwam kunnen verklaren, wordt vervolgd.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2013 20:33 #127986 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Johan, ik heb kunnen achterhalen wat het probleem was/is met de dynamo en nieuwe uitlaatspruitstuk(4-2-1).
Op jouw geplaatste fotos loopt de pijp van zowel cylinder 1 en 4 rechts van de pijp van cylinder 2 & 3.
Even voor de duidelijkheid rechts is gezien vanaf de bestuurderstoel.
Bij mijn spruitstuk is dat net andersom lopen 1 & 4 aan de linkerkant, dus met een kortere bocht naar beneden, daar zit het probleem.
Nu maar eens kijken hoe ik dat kan aanpassen op de steun van de dynamo.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2013 20:36 #129136 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Vandaag een nieuwe accu moeten kopen, oude was overleden na 6 weken stilstand?? Moet toch snel eens de boel nameten op lekstromen.
Heb wel een klokje dat permanent stroom trekt, is al ruim 50 jaar oud, misschien dat deze meer stroom trekt dan wat ik eigenlijk verwachten zou.
Daarna de remvloeistof vervangen, wat werkt zo'n "Easy Bleed" systeem toch handig, zeker met een enkel circuit systeem.
Daarna de sproeiers van de Weber 32/36 iets groter gezet voor de "idle" sproeiers, Motor hield toch iets in bij snel accelereren. Nu nog de ontsteking controleren en dan op naar het volgende klusje, welke weet ik nog niet, er zijn nog genoeg dingen die ik moet doen..
wordt vervolgt.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2013 22:33 #134025 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Vandaag de auto weer van stal moeten halen omdat de V70 naar de garage moet en daarna naar de spuiter. Vrouwlief heeft per ongeluk een paal geraakt bij de parkeergarage in Bussum. Linkerachter portier en wielkastrand licht beschadigd.
Nadat de ama gestart was rondje gereden en de remmen even goed getest. Chips trapte ik er finaal doorheen.
Thuis gekomen even gekeken hele reservoir leeg, deze weer gevuld en flink op pedaal getrapt, voelde hem meteen wegzakken.
Auto in de garage gezet, moest dringend andere zaken afhandelen.
Zag op de plek waar de auto stond een hele plas met vloeistof op de grond liggen, op de hoogte van de achteras.
Het lijkt mij dat de aansluiting van de leiding naar rubber slang niet goed meer is. Weet niet zeker of een ama kombi van'65 al een begrenzer er heeft, volgens onderdelenboek niet.
Wie weet wel of dit klopt.
Gelukkig heb ik alle leidingen al liggen incl rvs omhulde flexslangen, maar eerst maar eens kijken of de begrenzer er werkelijk zit.
Helaas is die niet meer leverbaar wel een alternatief bij het VOD, wie heeft daar ervaring mee?
Ga dus nu eerst maar het hele remsysteem maar eensgoed aanpakken, genoeg te doen komende weken:-)

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.