Restauratie(deel) van mijn P220

Lees meer
25-08-2012 17:42 #116993 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
De sierringen zijn nog van de oude smalle velgen moet nog op zoek naar de brede uitvoering voor de 5.5J GT velg.
Foto's van de nieuwe velgen en banden



Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2012 21:08 #117480 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Vandaag eindelijk weer even tijd voor de Amazon.
De sapjes van de motor incl. Filter en versnellingsbak+overdrive vervangen, was wel ff klussen moest de auto eerst op bruggetjes rijden, daarna achterkant opkrikken en op assteunen zetten om de auto horizontaal te krijgen.
Toen dat klaar was nogmaals met de fluidfilm met lange lans langs de onderbalken gegaan, het droop er werkelijk nu uit alle gaten en kieren :D :D
Proefritje gemaakt en auto was duidelijk stiller dan voorheen, moet de 20w-50 van millers zijn (verbeelding :?: ).
Daarna de 123 ontsteking gemonteerd, jemig wat een verschil, motor veel rustiger en pakt beter op.
Nu snel de Weber 32/36 in cominatie met de 4-2-1 erop, moet de auto als de brandweer gaan. :D :D
Ik kan niet wachten.
Oh ja de oude pertronix onsteking gaat naar een amazon vriendje van me, heeft net gas ingebouwd en rijdt nu nog met contactpuntjes.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2012 17:53 #118633 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Nadat ik de afgelopen weken geen enkel moment tijd heb gehad voor mijn Amazon, wil ik komend weekeinde de auto, zoals Koot en de Bie dat zo mooi konden zeggen "winterklaar" maken.
Heb dan ook besloten om eerst de remvloeistof te vervangen en de koets helemaal te gaan poetsen, dus eerst wassen dan klei-behandeling en dan heel licht cleaneren, tussen-wax(polish) en dan de final wax. Gelukkig een poetsmachine aangeschaft dus dat geeft geen spierpijn :) .
Ook in de brandstof een additief toevoegen om veroudering van de Ron98 tegen te gaan gedurende de winter, zeker gezien de ethanol die men tegenwoordig toevoegt aan de brandstof.
Als dit allemaal achter de rug is ga ik komend weekeinde naar de VKB en als die achter de rug zijn en ga ik rustig verder met het mechanische gedeelte van motor wat nog gedaan moet worden, Weber 32/36. 4/2/1 met Simons, distributieset vernieuwen en ook de 123 ontsteking nog verder optimaliseren.
Al met al valt het toch tegen nadat je de auto hebt laten (deel) restaureren en je denkt dat je de auto weer snel helemaal af zal hebben.
Dit Is geen probleem, maar de wens is vaker anders dan in de praktijk.
Nu maar hopen dat het komend weekeinde een beetje droog blijft zodat ik aan de slag kan, met de genoemde plannen.
Helaas geen foto's, maar die zal ik wel maken tijdens het poetsen :)

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-10-2012 18:59 #118676 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Het was vandaag toch nog een mooie dag dus ik hoop dat je veel hebt kunnen doen. Ik ben benieuwd bij welke curve je uit gaat komen met de 123 en met welke vervroeging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2012 19:27 #118677 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
In de ochtend alleen maar regen en 's middags had ik andere (sport)verplichtingen dus morgen vroeg op en klussen /poetsen.
Curves en vervroeging zal ik posten als de definitieve keuze gemaakt heb, maar dat kan nog wel even duren.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2012 12:13 #118894 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Afgelopen zondag mijn auto gewassen en gepoetst volgens de Meguirs methode of advies.
eerst met klei , dan cleaner, polish en als laatste wax. Ben er wel even mee bezig geweest, maar dan heb je ook wat nietwaar.
Vooral het werken met de klei was een openbaring, maar het resultaat is wel erg mooi, super glad wordt de lak.
Merkte wel dat ik blijkbaar nog niet alle plekken goed behandeld had, want er zijn nog plekjes die nog een beetje "ruw" aanvoelen.
Al met al was het ook wel even wennen om met een poetsmachine aan de gang te gaan, maar uiteindelijk ben ik redelijk tevreden ver het resultaat.
Niet voor de 100%, maar dat komt nog wel in de winterperiode al de auto lekker slaapt.
Morgen naar de beurs mag zij even lekker snorren.
Vanmiddag nog even naar een ander VKV lid die nog twijfelt wat hij met zijn Kombi moet gaan doen, behouden/restaureren enz.
Dus voor mij een heel weekeind lang lekker kletsen over Amazons ed.
Tot morgen op de VKV.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2012 18:40 #119901 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Vrijdag de auto weer eens van stal gehaalt om deze weer eens goed warm te rijden.
Ben gaan toeren door de polder richting lelystad en weer terug langs de dijk.
Motor liep prima, maar voorin bij het sturen merkte ik wel een beetje speling en enige geluiden bij drempels en hobbels.
Ik vermoed de fuseekogels en of stuurkogels. Dempers zijn nagelnieuw, die zijn het dus niet.
Nu was ik toch al van plan om tijdens de winter de voorwiel ophanging te gaan bekijken en eventueel delen te vervangen, komt
dus mooi uit.
De delen zitten er al ruim 14 jaar in dus de kans is groot dat deze aan het ovelijden zijn.
Voor stuurhuis en hulpstuurhuis heb ik de onderdelen al binnen, kan ik alles in een keer uitvoeren.
Dus maar eerst eens een inventarisatie doen en lijstje maken voor allle nieuwe delen.
Auto gaat dus nu al met winterslaap, want wil geen risico nemen, net nu zij weer steeds mooier wordt en einde van deel restauratie en aanpassingen in zicht is.
Zal dus wat stiller zijn de komende periode in dit topic, zal het alleen melden bij grote vorderingen.
Topic gaat ook een beetje met winterslaap :D

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2013 20:43 #127547 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Vandaag weer eens eindelijk tijd gekregen om aan de amazon te werken.
Het plan ook uitgevoerd en begonnen om uitlaat en inlaat gedeelte te vervangen.
Er komt een weber 32/36 op met een 4-2-1 naar de bestaande simons.
Moest deze laatste wel voorzichtig demonteren moet tenslotte hergebruikt worden.
Tussen demper wordt vervangen door een speciale uitvoering van tinustech(advanced performance ), zodat ik niet hoef te lassen.
Wel een klein probleem met uitlaatspruitstuk en wisseldynamo. Deze laatste 55 amps uitvoering met ingebouwde regelaar komt nu tegen spruitstuk.
Dus beugel aanpassen en andere riem gezocht om dit probleem met op te lossen.
Mogen werd verder met de opbouw en ook foto plaatsen van de ombouw, wordt vervolg

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 13:44 #127581 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Is mij altijd goed bevallen om tijdens een restauratie, ff een paar maanden met andere dingen - zoals geld verdienen - bezig te zijn.
Dan ga je er weer met frisse moed tegenaan....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 21:31 #127601 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Restauratie(deel) van mijn P220
Ed, klopt helemaal nu weer volop zin om aan de gang te gaan, alleen tijd is een lastige factor.
Vandaag de nieuwe carb. geplaatst en probleem met dynamo tijdelijk opgelost.
Hierbij wat foto's:
oude situatie:
Bijlage:

Bijlage:


Dynamo probleem:
Bijlage:


Bijlage:


En de nieuwe situatie in opbouw:
Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:

Daarna bezig geweest met afstellen, maar dat moet ik later toch nog eens goed overdoen met de juiste apparatuur, CO meting ed.
Misschien een keer naar een rollenbank om de zaak helemaal perfect te krijgen, maar dat komt nog wel , nu weer even wat anders doen met de familie.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.