164 '70 Geheelrestauratie

Lees meer
05-03-2015 08:15 #149227 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Hoi Oscar, jullie zijn goed bezig !
Wat is zo'n B30 toch een machtig blok....massief
Toevallig heeft Tjalle net aan beide kanten de driehoekjes erin gelast voor de schokbrekerophanging, is een zwak punt van de 164.
Was voor een klant, maar herkende de originele plaatwerk driehoekjes die bij het VKO verkrijgbaar zijn.
Nu de 142 naar de plaatwerker is, komt de Bordeaux rode 164 weer in beeld, volgens mij hebben we exact dezelfde uitvoering, met de M410/OD en schuifdak.
Weet je al welke kleur je de wagen gaat geven ?.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
05-03-2015 09:50 #149229 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Leuk/mooi project! Ben wel benieuwd hoe je die bak van het schuifdak bevestigd hebt. Zelf heb ik nog een kompleet golden dk liggen, maar om dat te plaatsten moet je kunnen velsen. Zijn er nog andere mer ervaring hierin?

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2015 13:11 #149234 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic 164 '70 Geheelrestauratie

"Ed van der Zee" schreef:

Wat is zo'n B30 toch een machtig blok....massief

Oja, dat had ik er hier nog niet bijgezegd: Ik heb afgelopen zomer de b30e van Bas Ferron gekocht, dus ik heb een goede B30e met alle aanpassingen voor Megasquirt klaarliggen :)

"Ed van der Zee" schreef:

Toevallig heeft Tjalle net aan beide kanten de driehoekjes erin gelast voor de schokbrekerophanging, is een zwak punt van de 164.
Was voor een klant, maar herkende de originele plaatwerk driehoekjes die bij het VKO verkrijgbaar zijn.

Wat voor driehoekjes bedoel je voor de versteviging van de schokbrekers? Je bedoelt de schokbrekbevestiging aan de achterkant?

"Ed van der Zee" schreef:

Nu de 142 naar de plaatwerker is, komt de Bordeaux rode 164 weer in beeld, volgens mij hebben we exact dezelfde uitvoering, met de M410/OD en schuifdak.
Weet je al welke kleur je de wagen gaat geven ?.

Jij hebt ook een hollandia dak toch? Met de vergrendelhendel en dat je m handmatig moet schuiven? (En naar voren schuift als je remt en m niet goed hebt vergrendeld...)
Deze (die eerst de donor was maar zoveel beter bleek...) was bordeaux, maar wordt groen, om toch de geest van de oude groene te behouden.

"van Bosch" schreef:
Leuk/mooi project! Ben wel benieuwd hoe je die bak van het schuifdak bevestigd hebt. Zelf heb ik nog een kompleet golden dk liggen, maar om dat te plaatsten moet je kunnen velsen. Zijn er nog andere mer ervaring hierin?

Ik heb m nog niet bevestigd (daar hoop ik komend weekend mee te beginnen, als ik wat hulp van vrienden krijg), maar ik heb het oude dak nog staan, dus ik slijp daar voorzichtig de bevestigende balkjes van los en zet die over. Wat betreft het felsen van de rand bij het gat ben ik nog niet over uit. Ik denk dat het best moet lukken om als je het gat iets te klein uitslijpt, dat je t handmatig om kan buigen. Wel goed iets van rustproofing tussen dat randje stoppen natuurlijk!

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2015 22:10 #149268 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Die Hollandia daken zijn lastig onderdelen voor te krijgen, met name het blokje wat aan weerszijden in de goot zit.
Op een klein rechthoekig opstaand randje, is lastig te maken.
Deze zorgt ervoor dat het dak iets omhoog gaat en vervolgens de handel het sluitingsmechaniek activeert en het dak is geblokkeerd.
Origineel is niet meer te krijgen, heb het van rubber gemaakt maar is te stroef, zou van hard plastic moeten zijn.
Iemand anders ervaring hier mee ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2015 00:29 #149273 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic 164 '70 Geheelrestauratie

"Ed van der Zee" schreef:
Die Hollandia daken zijn lastig onderdelen voor te krijgen, met name het blokje wat aan weerszijden in de goot zit.
Op een klein rechthoekig opstaand randje, is lastig te maken.
Deze zorgt ervoor dat het dak iets omhoog gaat en vervolgens de handel het sluitingsmechaniek activeert en het dak is geblokkeerd.
Origineel is niet meer te krijgen, heb het van rubber gemaakt maar is te stroef, zou van hard plastic moeten zijn.
Iemand anders ervaring hier mee ?


Ik heb 1 van de twee blokjes nog, dus die kan ik namaken, vraag is alleen met welke methode en materialen.
3d printen is best mogelijk denk ik

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2015 20:07 #149298 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Hoi Oscar, als je nog zo'n blokje hebt.... Wil je dan een foto met de afmetingen in dit draadje plaatsen ?.
Ik ben inmiddels aardig handig met het demonteren en monteren van de Hollandia daken.
Mijn poging met rubber werkte matig, is te stroef en uiteindelijk komen ze daarom los.

3D is een optie, hardplastic zou mijn keuze zijn

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2015 22:25 #149840 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic 164 '70 Geheelrestauratie
hoor ik daar snijplank van de action :X (ja die dingen zijn voor meer goed dan je lief is...)

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2015 08:05 #149844 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Mijn 164 heeft het Golde dak en dat is echt een openbaring, zeker in vergelijk met die Holandia schuifrails.
Maar het is een lastige klus, er staat nu een 142 bij Jacco Versteeg - mijn spuiter - en heb overwogen een Golde dak erin te maken.
Hij heeft e.e.a. uitgezocht en het velsen, hij had het over een speciale lastechniek, komt het inclusief afwerken en spuiten van het dak op ca. 1300 euro.
Dat vond ik te gortig, dus hou de drie Golde daken maar op voorraad

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2015 08:32 #149847 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 164 '70 Geheelrestauratie
O ja, Oscar heb je nog tijd gehad om dat blokje de afmetingen op te schrijven ?.
De Amazon waar het Hollandia dak in zit wil ik het weekeinde afleveren.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.