164 '70 Geheelrestauratie

Lees meer
28-02-2012 16:20 #111139 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 164 '70 Geheelrestauratie

"Oscar Keur" schreef:
There we go again!

Lekker bezig!

"Oscar Keur" schreef:
Wij hebben het uiteindelijk opgelost door een krik met een plaatje hout erop onder de tank te zetten en te krikken

Ja, zo doe ik dat meestal ook. Inderdaad verbazingwekkend hoe vast hij kan zitten. Op een hoek beginnen wil ook nog wel eens helpen.

"Oscar Keur" schreef:
De bodem van de donorauto is in een stuk betere staat dan die van degene die wordt gerestaureerd, mooi donorplaatwerk dus! De dorpel is echter jammer genoeg wel in verregaande staat van ontbinding...

Je weet zeker dat je de juiste aan het restaureren bent.... :)

Succes verder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2012 16:46 #111140 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic 164 '70 Geheelrestauratie

"Lars Rengersen" schreef:

"Oscar Keur" schreef:
There we go again!

Lekker bezig!

"Oscar Keur" schreef:
De bodem van de donorauto is in een stuk betere staat dan die van degene die wordt gerestaureerd, mooi donorplaatwerk dus! De dorpel is echter jammer genoeg wel in verregaande staat van ontbinding...

Je weet zeker dat je de juiste aan het restaureren bent.... :)


Dankje!

En, rationeel? nee, tuurlijk niet, maar dat is onze hobby toch ook niet?
De groene is mijn eerste en die wil ik dus graag mooi hebben, dus dat is mijn niet rationele drijfveer om die goed te maken ;)

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2012 20:49 #111147 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Ha ha, zo mag ik het horen!
Als ik de rechterkant van mijn 1800ES had bekeken voordat ik de linkerkant helemaal af had , was hij waarschijnlijk als sloper geëindigd. Nu is er weer een ES extra op de weg gebleven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2012 01:26 #111179 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Dorpels kun je redelijk eenvoudig vervangen, gewoon helemaal van voor naar achter de oude eruit. Wel vervangend plaatwerk kopen om te zien waar je de oude los moet maken en de prijzen vallen best mee













Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2012 15:43 #115348 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Oef, ik heb veels te lang niks van me laten horen...
De afgelopen maanden heb ik me onder andere meer op studie en werk gericht, waardoor ik maar weinig naar de auto ging.
Ik ben er zeker wel geweest, dus voortgang was er gelukkig wel! Zij het jammergenoeg weinig..

De demontage van alle "losse" dingen begint zo'n beetje tegen het einde te lopen.
De auto's komen dus redelijk in de richting van alleen nog een rollende, lege, carrossserie zijn.
Van de zomer lekker lassen dus!


In je eentje kan je best wat bereiken, met een hulpstukje..


Jammergenoeg kom je toch steeds meer slechte plekken tegen, die geknutseld zijn door vorige eigenaren..


Een motor eruit


De auto's hebben een nieuw plekje toebedeeld gekregen, lekker hoekje aan de andere kant van de hal! Deze week komt daar een vloeistofdichte vloer in en komt er een hele bak nieuwe verlichting.


Ligt klaar om eruit te komen


Een lekker lege achterkant (:


En de tanks verwijderen..

Daarnaast heb ik een mooie interieurset van Ed vd Zee over kunnen nemen. Het is misschien wat vroeg als je nog aan het demonteren bent, maar dan ligt het maar vast klaar in ieder geval!



De komende maand is er geen studie meer en weinig werk en ben ik in nederland, dus dat zal veel voortgang betekenen!

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2012 16:44 #115352 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Volgens mij zijn PET-flessen niet (lang) benzine-bestendig! (alhoewel de stevige cola-flessen er beter tegen schijnen te kunnen dan goedkopere frisdankflessen)

Ik zou 't overgieten in een uitgebouwde benzinetank of in de auto van je vriendin ;)

PS: mooie knutselruimte zo te zien!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2013 16:01 #123359 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Zozo, dat is lang geleden zeg..
Een grote update dan maar!
Door verhuizing, werk en demotivatie ging het de laatste tijd wat langzamer dan gewenst..
Desondanks heb ik wel weer wat vooruitgang geboekt!
Er gaan nu ook spullen mee naar huis (waar jammergenoeg geen plek is voor een auto) om die thuis op te knappen.

Bijvoorbeeld de bekabeling ligt hier in een doos in de kamer!
Bijlage:

Grotendeels gelabelde kabelboom van onder het dashboard en naar voren.

Bijlage:

En hetzelfde geldt voor de kabelboom die naar achteren gaat.

Bijlage:

Dat is nog best lang zeg, die kabels naar achter..

Best handig twee auto's die je tegelijk demonteert, dan kan je nog eens iets opzoeken wat je niet zeker weet!
Bijlage:

Mooi kapje trouwens, had ik nog nooit gezien!

Ben momenteel bezig met opmeten van de kabels, zodat ik 'wat' meters kabel kan gaan bestellen.
Dan ga ik een volledige nieuwe kabelboom opbouwen :D

Tevens heb ik een imitatie-dremel besteld, ben er erg tevreden over voor 40 euro!
Bijlage:


Ook deze moeten uit elkaar!
Bijlage:


Op de operatietafel!
Bijlage:


Bij elke deur die je uit elkaar haalt gaat het steeds sneller en sneller, tot je op een gegeven moment een deur in een minuut of 20 volledig uit elkaar hebt :shock: (zolang er niks al te hard vast zit)

Post-op:
Bijlage:


Meteen ook maar even het dashboard op de operatietafel dan om wat dingen op te meten
Bijlage:

Opmeten? Waarvoor dan? Voor het fineer!
Ik vind het plastic houtmotiefje echt HE-LE-MAAL niks, een 164 is een luxe auto, dus dan vind ik dat zulke details ook mooi uitgewerkt moeten worden.
Tevens speel ik met het idee (hoewel ik nog niet weet hoe ik dat netjes zou moeten realiseren) om, zoals ook in moderne auto's, een laagje schuimrubber op het dashboard te hebben met daar iets van skai op. Maar dat gaat nog een projectje worden..

Als laatste in deze update heb ik dan nog dit schatje bevrijd.
Bijlage:


Waardoor de auto er nu dus zo bij staat:
Bijlage:


En dan heb ik nog een vraagje voor de kenners;
Op de latere modellen zonder schuifdak schijnt er een harde hemel te hebben gezeten.
Dit is natuurlijk een prachtig idee, want je hebt je hemel er in en uit zonder beschadigingen en het is een stuk makkelijker.
Vooralsnog heb ik dit maar een keer gezien (de foto hieronder), is er iemand die dit kan bevestigen?

Dat is wel iets dat ik graag zou willen hebben..

Tot snel met een volgende update ;)


Ps, ivm het overzetten van alle foto's van picasa naar flickr missen er nu een boel in het fotoalbum(zie mijn onderschrift). Als goedmaker zullen er veel meer foto's op flickr komen te staan, dan dat er op picasa stonden. ;)

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2013 09:15 #123384 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Ik weet waar ik terecht moet als ik nog eens een onderdeeltje nodig heb voor mijn 164. ;-) Mooie ruimte zo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2013 13:12 #123396 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Laat het maar weten als je iets nodig hebt, ik heb tweeënhalve auto aan onderdelen liggen, dus er is genoeg dat ik eventueel kan missen ;)

En de werkplaats is zeker goed uitgerust!
Er is letterlijk een complete werkplaatsuitrusting;
3 4-kolommers, luchtgereedschap,
lasapparaat, lichtafstelunit, bandenoplegger,
gevulde gereedschapskar, trekkers..

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2013 20:11 #127270 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic 164 '70 Geheelrestauratie
Zo, nieuw werk gevonden, in het weekend..
Dus het is even wat moeilijker om aan de auto te werken,
het voordeel is is dat er wel wat extra geld binnekomt om diezelfde auto te maken :)

Er gebeurt dus ook maar weinig.
De dingetjes die ik thuis kan doen, doe ik.
Dus veel poetsen en dergelijke.

Ook is de kabelboom helemaal opgemeten,
binnenkort dus maar eens de bestelling plaatsen
en dan ga ik lekker avondjes kabels knippen en contacten krimpen..

Bijlage:

Voor

Bijlage:

Tijdens

Bijlage:

Na

Dat is toch best wel een verschil!

En mogelijk ga je iets te ver met poetsen...
Bijlage:

Op het moment dat je de schakelaars gaat poetsen aan de kant achter het dashboard...

Bijlage:



En morgen ga ik bij Kevin die kantelbrug ophalen :)

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.