- Berichten: 2144
164 '70 Geheelrestauratie
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
Overigens ken ik de situaties mbt tot de tentamens. Doordat ik vorig jaar zo druk was met mijn 1800, heb ik me onbewust minder op de tentamens gefocust..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop Verhagen
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 71
'65 Amazon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 181
"Joop Verhagen" schreef:
Ik vind dat jeje uitlaat mooi bevestigd hebt!
Tsja, de rubbers uit de ophanging waren op een dag opeens weg.. :P
Wel leuk hoe coulant agenten kunnen zijn met klassiekers,
ben een keer aangehouden voor een niet werkend achterlicht (tik erop om massa te maken en opgelost ) en toen zagen ze de uitlaat ook, maar het was wel goed (:
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 181
Greenbook en onderdelenboek voor €35, wat een deal!
Tevens een instruktieboekje vanuit het 164 register over d-Jetronic,
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 181
maar je moet het niet laten inzakken hèh!
Niks laten horen de afgelopen weken,
maar wees niet bang, we zijn gewoon nog bezig hoor!
Alleen die camera is zo eigenwijs en zaterdag is z'n favoriete dag om verstoppertje te spelen...
Ben nu bezig met de electriciteit eruit halen en isolatie verwijderen, wat een zooi is dat zeg!
Eerste deur is eraf, de andere wilden nog niet, door plaatsgebrek..
Verlichting voor de draadjes onder het dash..
Voorruit is inmiddels ook verwijderd,
jammergenoeg wel gesneuveld met dank aan degene die mij welwillend bijna elke week helpt..
Best fijn zo'n gelamineerd schema op A3 (:
Zonde van die bekleding
Overigens wil ik hier toch even opmerken en vragen;
Was dit nou een coene schuifdak? Hollandia had toch met de zwengel? Of zit ik nou mis?
Overigens vind ik met greep wel mooier dan zwengel..
More to follow soon
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Wat betreft dat open dak, Hollandia had een hendel, maar er zijn verschillende Hollandia daken en ik weet niet wat voor model gangbaar was in de periode dat die van jou geplaatst werd. Ik zelf heb een Hollandia dak uit 1961, dat met een hendel open en dicht gaat. Bij mij duwt de hendel twee tangen naar achter die het dak laten zakken - ik ben nog steeds van plan een schematische tekening en foto's van onderdelen te maken en te plaatsen.
Heel veel succes in ieder geval en ik zie de updates wel komen.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ziet er roestig uit, zou heel goed de afvoer nippels bekijken, dat betekent aan de voor & achter -zijde voorzichtig de hemel losmaken.
Overigens, Oscar, wil je die D-jetronic voor de B30E meenemen naar de las dag, of kun je het scannen en digitaal sturen, zetten we het ook bij de documentatie hier op het forum
Heb dat boekje nog niet eerder gezien.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 181
Naast de mijne was ik nog nooit (foto's van) zo'n constructie tegen gekomen,
vandaar mijn verwarring!
Het is wel een beetje verwarmd,
dmv een klein straalkacheltje, op een oude bloemenschuur/loods,
waar we met bijna 10 auto's staan, kan je je voorstellen dat dat weinig uitmaakt,
het is vooral fijn dat het geisoleerd is (:
Afgelopen weekend had ik de dame eigenlijk op de brug willen zetten, om front en scherm ed makkelijk te kunnen doen,
jammergenoeg stond er een vrachtwagen voor dr geparkeerd, bummer!
Ed,
Ik zal zeer binnenkort het boekje wel scannen,
Rob Spoon beheert de documentatie van de website toch?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 181
Afgelopen weekend hebben we maar eens wat gedaan aan de donor, ook die auto zal toch wel uit elkaar moeten...
Zo hebben we onder andere de achterruit verwijderd, dat ging best wel makkelijk eigenlijk..
Draadje in 1 hoek, rubber aan de binnenkant wegtrekken en het glas wegduwen,
hoekje los en voor de rest stukje rubber wegtrekken, ruit stukje verder, etc etc..
Benzinetank was gelukkig (vrijwel) leeg, dus die hebben we ook kunnen verwijderen.
Hoewel de tank leeg was kwamen daar nog best een walmen van benzine van af, toch bijzonder hoe lang dat blijft hangen!
Wat is eigenlijk de 'gangbare' manier om de tank eruit te halen? Slang los, benzineleiding los (/doorzagen als de koppeling niet wil/je er niet bij kan) en dan?!
De tank zit met een soort kit vast op het randje waar de tank op de carroserie ligt, ertussen kan je niet komen door de rand rondom de tank..
Wij hebben het uiteindelijk opgelost door een krik met een plaatje hout erop onder de tank te zetten en te krikken,
dan is het overigens nog verbazingwekkend hoeveel kracht zo'n kit heeft! De auto kwam best een end van z'n veren voordat de kit het begaf!
Gelukkig ook wat goed nieuws van het plaatwerk front!
De bodem van de donorauto is in een stuk betere staat dan die van degene die wordt gerestaureerd, mooi donorplaatwerk dus! De dorpel is echter jammergenoeg wel in verregaande staat van ontbinding...
Ook bij de rode moest de bedrading eraan geloven...
Na de bedrading was het front een fluitje van een cent!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.