- Berichten: 317
Geen gastoevoer naar carburateurs
- jo jo (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 94
De wijze van overschakelen op gas is mij bekend inderdaad. Hij staat nu met alle stelschroeven op de uitgangspositie om af te kunnen stellen. Dan zou hij moeten lopen lijkt me...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 94
De stelschroeven staan als volgt (conform de handleiding zie link eerder):
de bypass schroef staat helemaal ingedraaid en circa 1 slag open.
de idle schroef staat op ca. 3 mm uitgedraaid.
de regelschroef staat op de helft ingedraaid.
Is dat een goede uitgangspositie voor mijn configuratie?
Groet Merijn
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
zie foto rode draad gewikkeld rond de bobinekabel naar het relais.
andere foto onder de groene draad zitten twee stelnippels een met een veer is voor stationair en een kleinschroefje is voor de choke.
Deze moet je met kleine beetjes open draaien totdat je gas hoort stromen zodra je de auto op contact zet.
Ik zeg bewust met kleine beetjes daar anders de motor in gas verzuipt.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 94
dat nulspanningrelais zit bij mij in het veiligheidsrelais. De klem die op de bobinekabel zat werkte niet goed. Ik heb hem nu 10 wikkelingen om de bougiekabel gewikkeld en nu slaat het veiligheidsrelais er niet meer uit tijdens het starten. Ik ga dus vooruit, maar niet voldoende... Het gekke is dat de installatie werkend uit de auto is gegaan, en op bijna dezelfde wijze is ingebouwd, terwijl ik gewoon geen gas krijg in de motorruimte (wel tot aan de verdamper, maar niet verder)
Als je nog andere tips hebt...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Dus rijden, keuzeschakelaar in het midden, wachten tot hij uitvalt en dan op LPG.
Als hij dan wel gewoon rijdt, kan het ook zijn dat hij bij het starten juist verzuipt.
Dit heb ik met mijn 123GT namelijk gehad. Zie ook mijn blogpost Instelbaar LPG veiligheidsrelais gemonteerd en B20B motor afgesteld
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 94
ik bedenk me nu dat ik sinds ik die puls nu wel krijg dat nog niet geprobeerd heb. Zal het eens doen en het je laten weten...! Waarschijnlijk morgen of overmorgen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 94
We boeken vooruitgang! Doordat de puls nu geregistreerd wordt blijft het relais open tijdens het rijden. Eenmaal overgeschakeld loopt de motor behoorlijk "vierkant" en onregelmatig. Gas geven en hij pruttelt wat meer maar geen echte acceleratie. Maar hij rijdt er op. Dus vooruitgang! Volgende stap is denk ik afstellen, maar hoop hem eerst iets beter te kunnen laten draaien door de basisafsteling al aardig te krijgen, zodat ik stationair met m'n colortune wat kan doen... Iemand tips?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Ik heb er nu een 2 nieuwe steek zekering boxen in ipv van de oude bij conrad besteld, zie de site van Boele .
Je kunt ook alles by-passen om dat te controleren, bedradingsschema is erg eenvoudig.
http://s214.photobucket.com/user/ropo_01/media/lpg2.jpg.html
Krijg er geen plaatje in helaas ff wennen aan nieuwe opzet..
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.