- Berichten: 317
Geen gastoevoer naar carburateurs
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-04-2016 16:40 #159646
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
ok je hebt zo op de foto's te zien je bobine al een keer vervangen , en die aansluiting op de bougiekabels op deze manier (met die klem) zou gewoon moeten kunnen werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 94
17-04-2016 16:43 #159647
door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Ik weet dus dat in ieder geval de plusdraad nu op een constante is aangesloten wat het ook kan verklaren. Ik heb geen originele bobine meer maar een nieuwe met contactpunten op de buitenzijde (voor de 123ignition bijvoorbeeld). Ik moet dus ergens een puls vandaan halen. Hoe kan ik dat het beste doen?
De wijze van overschakelen op gas is mij bekend inderdaad. Hij staat nu met alle stelschroeven op de uitgangspositie om af te kunnen stellen. Dan zou hij moeten lopen lijkt me...
De wijze van overschakelen op gas is mij bekend inderdaad. Hij staat nu met alle stelschroeven op de uitgangspositie om af te kunnen stellen. Dan zou hij moeten lopen lijkt me...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 94
17-04-2016 17:36 #159650
door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Zojuist een wikkeling om de bougiekabel gemaakt om de puls te kunnen hebben en dat werkt. De gasafsluiter klapt er nu niet meer uit als je aan het starten bent. Maar... hij start nog steeds niet. Een buurman zei wel dat hij gas rook bij de uitlaat. Ik kon het niet traceren. Maar het is een begin.
De stelschroeven staan als volgt (conform de handleiding zie link eerder):
de bypass schroef staat helemaal ingedraaid en circa 1 slag open.
de idle schroef staat op ca. 3 mm uitgedraaid.
de regelschroef staat op de helft ingedraaid.
Is dat een goede uitgangspositie voor mijn configuratie?
Groet Merijn
De stelschroeven staan als volgt (conform de handleiding zie link eerder):
de bypass schroef staat helemaal ingedraaid en circa 1 slag open.
de idle schroef staat op ca. 3 mm uitgedraaid.
de regelschroef staat op de helft ingedraaid.
Is dat een goede uitgangspositie voor mijn configuratie?
Groet Merijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
18-04-2016 01:37 #159662
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Beste Merein, wat ik bij jou mis is het nulspanningsrelais, dat is het relais dat bedient wordt zodra er vonken zijn.
zie foto rode draad gewikkeld rond de bobinekabel naar het relais.
andere foto onder de groene draad zitten twee stelnippels een met een veer is voor stationair en een kleinschroefje is voor de choke.
Deze moet je met kleine beetjes open draaien totdat je gas hoort stromen zodra je de auto op contact zet.
Ik zeg bewust met kleine beetjes daar anders de motor in gas verzuipt.
success
Johan Geers
zie foto rode draad gewikkeld rond de bobinekabel naar het relais.
andere foto onder de groene draad zitten twee stelnippels een met een veer is voor stationair en een kleinschroefje is voor de choke.
Deze moet je met kleine beetjes open draaien totdat je gas hoort stromen zodra je de auto op contact zet.
Ik zeg bewust met kleine beetjes daar anders de motor in gas verzuipt.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 94
18-04-2016 15:39 #159669
door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Hoi Johan,
dat nulspanningrelais zit bij mij in het veiligheidsrelais. De klem die op de bobinekabel zat werkte niet goed. Ik heb hem nu 10 wikkelingen om de bougiekabel gewikkeld en nu slaat het veiligheidsrelais er niet meer uit tijdens het starten. Ik ga dus vooruit, maar niet voldoende... Het gekke is dat de installatie werkend uit de auto is gegaan, en op bijna dezelfde wijze is ingebouwd, terwijl ik gewoon geen gas krijg in de motorruimte (wel tot aan de verdamper, maar niet verder)
Als je nog andere tips hebt...
dat nulspanningrelais zit bij mij in het veiligheidsrelais. De klem die op de bobinekabel zat werkte niet goed. Ik heb hem nu 10 wikkelingen om de bougiekabel gewikkeld en nu slaat het veiligheidsrelais er niet meer uit tijdens het starten. Ik ga dus vooruit, maar niet voldoende... Het gekke is dat de installatie werkend uit de auto is gegaan, en op bijna dezelfde wijze is ingebouwd, terwijl ik gewoon geen gas krijg in de motorruimte (wel tot aan de verdamper, maar niet verder)
Als je nog andere tips hebt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-04-2016 20:30 #159671
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Wat doet hij als je rijdend overschakelt op LPG?
Dus rijden, keuzeschakelaar in het midden, wachten tot hij uitvalt en dan op LPG.
Als hij dan wel gewoon rijdt, kan het ook zijn dat hij bij het starten juist verzuipt.
Dit heb ik met mijn 123GT namelijk gehad. Zie ook mijn blogpost Instelbaar LPG veiligheidsrelais gemonteerd en B20B motor afgesteld
Dus rijden, keuzeschakelaar in het midden, wachten tot hij uitvalt en dan op LPG.
Als hij dan wel gewoon rijdt, kan het ook zijn dat hij bij het starten juist verzuipt.
Dit heb ik met mijn 123GT namelijk gehad. Zie ook mijn blogpost Instelbaar LPG veiligheidsrelais gemonteerd en B20B motor afgesteld
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 94
18-04-2016 21:57 #159678
door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Hoi Lars,
ik bedenk me nu dat ik sinds ik die puls nu wel krijg dat nog niet geprobeerd heb. Zal het eens doen en het je laten weten...! Waarschijnlijk morgen of overmorgen...
ik bedenk me nu dat ik sinds ik die puls nu wel krijg dat nog niet geprobeerd heb. Zal het eens doen en het je laten weten...! Waarschijnlijk morgen of overmorgen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 94
28-04-2016 23:18 #159989
door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Hoi Lars e.a.,
We boeken vooruitgang! Doordat de puls nu geregistreerd wordt blijft het relais open tijdens het rijden. Eenmaal overgeschakeld loopt de motor behoorlijk "vierkant" en onregelmatig. Gas geven en hij pruttelt wat meer maar geen echte acceleratie. Maar hij rijdt er op. Dus vooruitgang! Volgende stap is denk ik afstellen, maar hoop hem eerst iets beter te kunnen laten draaien door de basisafsteling al aardig te krijgen, zodat ik stationair met m'n colortune wat kan doen... Iemand tips?
We boeken vooruitgang! Doordat de puls nu geregistreerd wordt blijft het relais open tijdens het rijden. Eenmaal overgeschakeld loopt de motor behoorlijk "vierkant" en onregelmatig. Gas geven en hij pruttelt wat meer maar geen echte acceleratie. Maar hij rijdt er op. Dus vooruitgang! Volgende stap is denk ik afstellen, maar hoop hem eerst iets beter te kunnen laten draaien door de basisafsteling al aardig te krijgen, zodat ik stationair met m'n colortune wat kan doen... Iemand tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
29-04-2016 03:57 #159994
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 637
06-05-2016 07:31 - 06-05-2016 07:33 #160116
door S.P.H Simon
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Ik heb niet alles gelezen, maar als ik een probleem met gas heb is het altijd de bedrading Corrosie of slecht contact aan stekkertjes en zekeringen).
Ik heb er nu een 2 nieuwe steek zekering boxen in ipv van de oude bij conrad besteld, zie de site van Boele .
Je kunt ook alles by-passen om dat te controleren, bedradingsschema is erg eenvoudig.
http://s214.photobucket.com/user/ropo_01/media/lpg2.jpg.html
Krijg er geen plaatje in helaas ff wennen aan nieuwe opzet..
Ik heb er nu een 2 nieuwe steek zekering boxen in ipv van de oude bij conrad besteld, zie de site van Boele .
Je kunt ook alles by-passen om dat te controleren, bedradingsschema is erg eenvoudig.
http://s214.photobucket.com/user/ropo_01/media/lpg2.jpg.html
Krijg er geen plaatje in helaas ff wennen aan nieuwe opzet..
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Laatst bewerkt 06-05-2016 07:33 door S.P.H Simon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.