Geen gastoevoer naar carburateurs

Lees meer
25-09-2015 11:21 #154319 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Beste Merijn, ik heb het ook met een Ystuk geprobeert maar dan kom je dik te kort.
Je moet wel en dat was ik vergeten te vermelden de slangen vanaf de verdamper naar de gasstukken even lang maken en de regelafsluiter op dezelfde plaats in de slang.
Beginnen met een basisafstelling van twee slagen open van de regelafsluiters.
Dan gaan rijden en kijken of dat de motor goed oppakt zo ja afsluiters iets verder dichtdraaien totdat de motor slecht op begint te pakken dan bijde afsluiters een halve slag verder open draaien.
Pakt de motor slecht op bij twee slagen open dan de afsluiters verder open draaien maar niet meer dan een halve slag tegelijk.
Zorg wel dat bijde afsluiters exact hetzelfde afgesteld staan.

Ik rijdt met TTstukken en kelken, dat geeft een betere flow richting de TTstukken.
B20E, K nokkenas, 2 SU en een Simons uitlaat

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2015 12:39 #154324 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Bedrading ziet er niet best uit bij de verdamper , roest op de stekkers en massacontacten.
even spanningen meten op de solenoids en massacontacten schoonmaken.

ben het met johan eens dat beter de gasaansluiting naar de mengstukken gesplitst worden , elk apart aansluiten op de verdamper.
daarvoor zijn er ook 2 aansluitingen op de verdamper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2015 17:27 #154418 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Zo te zien heb je aansluitingen op de bobine zitten, dus je kunt het signaal voor het veiligheidsrelais ook daar direct vanaf pakken ipv de bobinekabel.

Is een van beide solenoids op de verdamper niet voor de inspuiting bij starten bedoeld? Ik zal nog eens bij de mijne kijken maar daar zitten twee vergelijkbare op volgens mij. Afsluiter direct bij de aanvoerleiding (midden op de verdamper) en nog zo'n 2e waarvan ik dacht dat het iets met de start inspuiting was, maar wellicht dat het nog een afrsluiter is? In ieder geval moet het met beide er op kunnen werken :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 14:27 #159638 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Hallo allemaal,

nu het iets mooier weer begint te worden dit probleem maar weer eens bij de oren pakken... De Amazon is weer uit de stalling en is de afgelopen week is hij intensief gebruikt. Op benzine weliswaar.

Ik heb de contacten schoongemaakt en ik moet nog eens goed kijken naar de massa die hij moet maken. Waarschijnlijk zorgt de nieuwe lak in de motorruimte voor teveel weerstand. Ik heb van de winter ook een elektronische meter op de gastank gemonteerd (zo'n combimeter van Huke Basart) en je ziet dat de afsluiter bij de tank na 3 seconden de boel weer afsluit. Dat hoort dus las ik in een van de vorige antwoorden.

Nu vraag ik mij of de kabel die naar de bobine kabel gaat echt een puls moet voelen of ook genoegen neemt met een constante stroom (mits het contact aan staat) van de bobine.

Verder ben ik erg benieuwd of ik hem aan de praat krijg. Nu de contacten schoon zijn lijkt hij in ieder geval beter contact te maken, maar starten doet hij nog niet. Echter de motor is nu nog koud en de auto staat stil. Ik durf het tijdens het rijden niet zo goed om te zetten. Of kan dat geen kwaad?

Alvast bedankt weer!

Groet Merijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 16:21 - 17-04-2016 16:22 #159640 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Nog even een samenvatting van de situatie tot nu toe:

- bedrading gecontroleerd (alles is juist (conform dit schema www.vogelsautogas.nl/documenten/ ... uiting.pdf ) aangesloten)
- contacten zijn schoongemaakt
- ik heb wat extra massakabels getrokken om er zeker van te zijn dat er geen slechte contacten zijn
- ik heb enkele kabels buitenlangs gecontroleerd op kabelbreuken
- ik heb de motor op bedrijfstemperatuur laten komen en ook rijdend proberen over te schakelen (alles stelschroeven in de basisopstelling)
- ik heb alle relais gecontroleerd door er direct 12V op te zetten:
1. Het veiligheidsrelais klikt hard
2. De achterste gasafsluiter gaat open (en sluit na drie seconden)
3. De voorste gasafsluiter klikt ook hard
4. De elektrische afnamekraan (zie schema) klikt zachtjes en af en toe hard. (extra massakabel maakte geen verschil)

Mijn boerenverstand zegt dat ik het verder moet zoeken in nummer 4. Maar wat doet deze precies? En hoe te repareren? Het lijkt erop dat het gas deze kraan niet passeert...


Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 16:22 #159641 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Hij heeft een puls nodig , de gedachte er achter is dat als de motor NIET loopt (en dus geen pulsen geeft) het gas afgesloten moet worden ivm veiligheid . (in jouw geval dus na 3 seconden..)
Die puls kan je ook van de kabel tussen de bobine en je verdeler af kunnen takken dacht ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 16:23 #159642 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Hoi jo jo,

Dank!
maar dan kan hij toch niet op de + van de bobine? Dat is geen puls, maar constant... Toch maar een wikkeling om de bobinekabel maken?

Groet Merijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 16:25 #159643 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
heb je de orginele bobine nog? (dan kom je niet bij de constante plus)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 16:26 #159644 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
Die zit namelijk aan de onderzijde in de pantser kabel. , het contact aan de bovenzijde is de - kant die via je kontaktpunten naar aarde gaat (en dus pulseerd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 16:31 #159645 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Geen gastoevoer naar carburateurs
ff verder terug gelezen..

Hoe dan ook : er komt vloeibaar gas bij de verdamper aan, maar je motor wil niet lopen (niet starten, maar ook niet bij het op snelheid omschakelen van benzine naar gas). Niet willen starten is nog te verklaren als ie te weinig gas krijgt. Maar helemaal niets doen bij omschakelen van benzine naar gas (op snelheid ?) blijft zeer merkwaardig : dan loopt de motor en zou het relais (bij jou dus 3 ?) dus bekrachtigd moeten blijven, en dus moet er gas verdampen


Bij omschakelen van benzine naar gas moeten eerst je vlotter kamer(s) leeg gezogen worden (dus eerst op benzine rijden , tussen stand van lpg schakelaar gebruiken tot motor bijna afslaat en dan pas op gas zetten) Anders loopt als je inderdaat gastoevoer hebt je motor EN op gas en op benzine (of te wel je verzuipt m dan eigenlijk want het mengsel is veul te rijk dan) Je motor kan ook te veel gas krijgen dat zou ook het niet willen starten op gas kunnen verklaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.