aluminium Radiator

Lees meer
24-07-2023 11:12 #203920 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic aluminium Radiator
Mijne heren, ik denk dat ik het gevonden heb, ik moet het morgen even proberen maar ik denk dat de termostaat het probleem is.
Als je dit www.sw-em.com/Cooling_System.htm stukje lees over de bypass termostaat dan zou de stempel naar beneden moeten gaan wanneer de termostaat open gaat.
Deze sluit de bypass af.
Bij mij gaat de termostaat wel open maar de stempel gaat niet naar beneden, dus de bypass wordt niet afgesloten gevolg volgens mij een beetje een mix van koud en warm en geen volle flow over de motor.
Omdat hier ik geen termostaat heb zal ik de bypass afsluiten om te zien of ik volle flow over de motor krijg.
Des al niet te min blijft mijn vraag open staan wat voor temperatuur kan ik verwachten op het meetpunt voor in de kop.

Alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2023 11:40 - 24-07-2023 11:41 #203921 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic aluminium Radiator
Een grondige, maar dan ook heel grondige schoonmaakbeurt van het hele koelsysteem, vernieuwing van de slangen helpt geweldig. Drie dagen schoonmaken doorspoelen, ontkalken en vernieuwen levert bij mij zelfs bij 30 graden in de file een temperatuurmeter op die keurig nog voor het midden blijft staan.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2023 12:47 #203923 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic aluminium Radiator
Beste Joop, heb ik al gedaan met dit shopee.ph/Getsun-Car-Care-Radiator-Flush...01343561.10007066205 goedje.
systeem is zover ik kan zien schoon.heb het dieverse malen gespoeld van onder naar boven en boven naar onder.
waterslang onder in aanzuig pomp en van termostaathuis weer terug.
Ook de drain van de motor totdat er schoon water uit kwam.
Toen met het goedje wat ik gekocht heb en daarna weer een paar keer van boven naar onder en onder naar boven.

water komt er krakhelder uitzetten.

maar waar ik echt benieuwd naar ben wat mag de temperatuur voor in de kop zijn.

maar bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2023 04:15 #203931 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic aluminium Radiator
Mijne heren heb het gevonden, de termostaat van een rubberblok aan de onderzijde voorzien zodat bypass afgesloten wordt.
Echter nu goede flow maar nog steeds een hogere tempertuur meten.
Heb toen een derde meter in de wateruitgang motor naar radiator gelegd, meete daar rond de 70gr.
Ik dacht dat kan niet van koud naar warm naar koud en dat op zo een klein stukje.
Heb toe de warme meting in het blok verwijderd en kwam er toen achter dat de well waar deze meting in zat van koper is en kon deze ook niet vastpakken van de hitte.
Koper is een goede warmte geleider.
Toen de meting naar de radiator verlegd, meet nu wel normale temperaturen.
Moet nog wel een goede termostaat met bypass blockade installeren.

In de B20e manual van Olylager staat wel koelwatertemperatuur bij deze sensor maar volgens mij is het een mix van motor en koelwater.
m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.