aluminium Radiator

Lees meer
11-05-2023 13:03 #203153 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic aluminium Radiator
Ik moet zeggen een heel bijzonder verhaaltje.

De vraag 
  1. Wat is het beste materiaal voor een autoradiator?
Wordt ook niet beantwoord..
Even verder in de tekst praten ze over een radiator voor in een woning.

Een typische 4-rijige koperen radiator gebruikt 7/16 "buizen, terwijl de aluminium radiatoren twee rijen 1" buizen gebruiken

Buizen van 11 (7/16") en 25,4 mm (1") lijkt me onwaarschijnlijk voor in een auto.

Roesten alluminium radiatoren?=13pxAlluminium kan niet roesten.En zo nog veel en veel meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2023 13:33 #203154 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic aluminium Radiator
Heren, misschien even een pas op de plaats.
De vraag van Johan is: is een aluminium radiateur beter dan een conventioneel exemplaar?
Meteen wordt het vergelijk gemaakt aluminium <=> koper. In dat geval is koper de winnaar. 
Echter van welk materiaal is een conventionele radiateur gemaakt? Volgens mij is daar veel messing in verwerkt. 
Messing is geen al te beste warmtegeleider dus dan zou een aluminium exemplaar de winnaar zijn.

Lees meer
12-05-2023 01:24 #203163 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic aluminium Radiator
Het is net wat Han zegt het is het totale pakketje en dat maakt aluminium de beste keus.
Als van een koperen radiator alles van koper zou zijn zal deze waarschijnnlijk winnen.
Zie nl.differbetween.com/article/difference_..._and_copper_radiator
Maar ik ga hier nog eens rondkijken wat men met mijn oude radiator kan doen want die Filippijntje zijn op vele gebieden kunstenaars.
Want er rijdt hier wat oud spul rond (vrachwagens) we hebben hier twee suikerfabrieken in de beurt en de vrachtwagens die men gebruikt om de rietsuiker van het land te rijden stammen vanuit de tweede wereld oorlog.
Deze vrachtwagens hebben op alle wielen aandrijving en dat is goed voor op het land.
Zijn meestal wel omgebouwd naar modernere motoren.

m.vr.gr.

Johan Geers

Lees meer
14-05-2023 02:16 #203173 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic aluminium Radiator
Zo juist een aluminium radiator besteld komt volgens de fabriekent 21 juni aan.
Ik houd jullie op de hoogte.
Andere vraag ik zat een beetje in het magazijn te kijken waarom zijn er zoveel verschillende thermostaten qua tempsetpoint voor een b20/b18?
Ik heb ze gezien van 75gr tot 92 gr en alles wat er maar tussen zit.

m.vr.gr.

Johan Geers

Lees meer
14-05-2023 09:43 #203174 door Henk van Uijthoven
Beantwoord door Henk van Uijthoven in topic aluminium Radiator
Verschillende warmtegraden thermostaat:hangt van de regio af tropen of scandinavie bv  hoe hoger de waarde van de thermostaat hoe efficenter de motor is.fabrikanten zijn overgeschakeld van koper naar alum. Voor prijs alum is goedkoper en het gewicht.ook zit de kachel radiateur standaard in het koelsysteem.de warme lucht wordt via kleppen geleid.