- Berichten: 98
Volvo 245 1976
- Pascal Kogelman
- Premium lid
Minder
Meer
30-08-2023 21:19 #204486
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 98
08-10-2023 16:16 - 08-10-2023 16:22 #204924
door Pascal Kogelman
Gisteren ben ik met de 245 “De ouwe blauwe” uit 1976 naar de sleuteldag van VKV Regio Midden bij Volvo Broekhuis in Harderwijk geweest. Daar heb ik de compressie gemeten vh motorblok.
Ik heb deze 245 nog niet zo lang en weet niets over de staat van het blok vd motorconversie die destijds in Zweden is uitgevoerd ( de B21 is in Zweden vervangen door een B230F uit een latere 240 en de automaat is vervangen door een AW71 uit een Volvo 740.) De compressie zag er gezond uit: 12, 11.5, 11,9 en 12 bar. Ik ben er tevreden mee.
Wat hebben ze het bij Broekhuis goed voor mekaar: heel veel moderne bruggen (ik geloof wel 12) waar klassieke Volvo’s op stonden, afgewisseld met soms een moderne Volvo
S90 of XC40 er tussendoor. Een mooi gezicht!
De organisatie vd sleuteldag was dik in orde, dank aan alle vrijwilligers vd VKV regio Midden.
Daarna ben ik doorgereden naar Lelystad om een bijzonder en zeer zeldzaam accesoire op te halen dat ik via Marktplaats op de kop heb getikt: een uitklapbaar muntenbakje voor de eerste serie Volvo 240. Nieuw in het originele doosje en met originele handleiding. Het prijsstickertje met originele prijs uit de jaren ‘70 van : 102,- Zweedse Kronen zat nog op het Volvo doosje.
Hoe leuk is dat?
Thuisgekomen meteen ingebouwd,
al gebruik ik vrijwel geen parkeergeld meer, je kunt er ook prima iets anders in doen ( zekeringen, reserve lampjes etc.).
Kortom: het was een vruchtbaar Volvo dagje.
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Gisteren ben ik met de 245 “De ouwe blauwe” uit 1976 naar de sleuteldag van VKV Regio Midden bij Volvo Broekhuis in Harderwijk geweest. Daar heb ik de compressie gemeten vh motorblok.
Ik heb deze 245 nog niet zo lang en weet niets over de staat van het blok vd motorconversie die destijds in Zweden is uitgevoerd ( de B21 is in Zweden vervangen door een B230F uit een latere 240 en de automaat is vervangen door een AW71 uit een Volvo 740.) De compressie zag er gezond uit: 12, 11.5, 11,9 en 12 bar. Ik ben er tevreden mee.
Wat hebben ze het bij Broekhuis goed voor mekaar: heel veel moderne bruggen (ik geloof wel 12) waar klassieke Volvo’s op stonden, afgewisseld met soms een moderne Volvo
S90 of XC40 er tussendoor. Een mooi gezicht!
De organisatie vd sleuteldag was dik in orde, dank aan alle vrijwilligers vd VKV regio Midden.
Daarna ben ik doorgereden naar Lelystad om een bijzonder en zeer zeldzaam accesoire op te halen dat ik via Marktplaats op de kop heb getikt: een uitklapbaar muntenbakje voor de eerste serie Volvo 240. Nieuw in het originele doosje en met originele handleiding. Het prijsstickertje met originele prijs uit de jaren ‘70 van : 102,- Zweedse Kronen zat nog op het Volvo doosje.
Hoe leuk is dat?
Thuisgekomen meteen ingebouwd,
al gebruik ik vrijwel geen parkeergeld meer, je kunt er ook prima iets anders in doen ( zekeringen, reserve lampjes etc.).
Kortom: het was een vruchtbaar Volvo dagje.
Laatst bewerkt 08-10-2023 16:22 door Pascal Kogelman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.