Volvo 245 1976
- Pascal Kogelman
- Senior lid
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Senior lid
-
Automaat schakelt hoorbaar beter.
Daarnaast is de lak weer optisch verfraaid door wat spuitwerk en is binnenkort de onderkant aan de beurt voor een extra beschermlaag. Alleen lukt het me nog niet om die verdraaide km-teller werkend te houden. Met de boormachine erop doet hij het een tijd goed, maar met overgang van eenheden naar tientallen stopt het vaak (niet altijd) en na de dagteller weer op nul gedrukt te hebben staakt hij ook vaak. Ik heb speciaal tandwielen vet besteld om het binnenwerk te smeren als laatste redmiddel. En anders moet ETS er maar naar kijken.
Bijlagen:
- Pascal Kogelman
- Senior lid
-
Daarna natuurlijk een lekker proefritje gemaakt door het Sallandse land.
Bijlagen:
- BartJu
-
- Expert lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Wat hondenrek betreft, ik heb er ook zo een (zonder de hoofd(en)steun, dat wel. Zat er al in, maar lijkt er ook al fabrieksvoorberid.
De boutgaten zaten dus wel in een 1976er, heb ja al goed gevoled/gekeken achter het 'plafond'?
- Pascal Kogelman
- Senior lid
-
Mbt boutgaten: ik heb gevoeld voor zo ver mogelijk, maar heb nog niets kunnen vinden. Er zitten bij mij wel blokjes aan het plafond geschroefd: waarschijnlijk voor een ander model hondenrek.
Misschien wil je mij een paar foto's sturen van waar bij jou de boutgaten zitten?Je hebt mijn mailadres.
Dan ik gerichter zoeken/vergelijken?
De metalen plaatjes op de foto die op het blauwe deksel liggen moeten in de gaten gebouw worden.
groet,
Pascal
- Pascal Kogelman
- Senior lid
-
Bijlagen:
- BartJu
-
- Expert lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Bijgaand ook foto van scharnier/boutgat en de stalen stang, met maatvoering. Is ca 6 inch afstand (wekten ze toen nog met imperiale maten, of is het toevallig een redeijk rond getal?
Als ik voel lijk er onder het plafonddoek rond de bout een verdiking te zitten.
Het hondenrek stat/hangt redelijk loodrecht naar beneden tegen de achterbank aan. Mogelijk geeft dat ook nog een inidcatie.
- Koen Sollie
-
- Expert lid
-
Je kunt ook vrij makkelijk even kijken. Mijn ervaring is dat de hemel van een 245 (de mijne van 1982) heel makkelijk langs de randen lost te halen is en daarna net zo simpel weer te bevestigen.
Wat een prachtige 245. Dat doet me wat want mijn vader heeft jaren in exact dezelfde blauwe 245 rond gereden.
Succes!
Koen
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
- Pascal Kogelman
- Senior lid
-
Bart wederom bedankt, ik zal jouw maten vergelijken met mijn plafond om te kijken of daar iets zit.
Wordt vervolgd.
- Pascal Kogelman
- Senior lid
-
Ik heb achter het hemeltje gekeken er zaten echt geen gaten , dus heb ik ze gemaakt. Steunen eraan geschroefd en …..oeps! Het rek is met deze steunen niet op te hangen. De steunen hebben het gat niet aan de zijkant zitten. Ze komen van een 1986 240, misschien had Volvo het toen weer anders bedacht?
ik vrees dus dat ik andere steunen nodig heb.
Wie iets weet te liggen mag het zeggen. De rest vh voorwerk is klaar.
Bijlagen: