Volvo 245 1976
- Koen Sollie
-
- aanwezig
- Expert lid
-
Minder
Lees meer
18-05-2023 16:50 - 18-05-2023 16:51 #203224
door Koen Sollie
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Beantwoord door Koen Sollie in topic Volvo 245 1976
Hallo Pascal,
Dat zou balen zijn maar het valt wel mee denk ik. Als je het geheel nu omdraait dan zit het gat voor het rek toch wel in de juiste positie? Het probleem is dan wel dat het rek wat de ver naar achter zit maar dat is misschein op te lossen door nog een bevestigingspunt in de rand van het dak te maken iets verder naar voren. Ik heb exact de zelfde steunen. Zie foto.
Groet, Koen
Dat zou balen zijn maar het valt wel mee denk ik. Als je het geheel nu omdraait dan zit het gat voor het rek toch wel in de juiste positie? Het probleem is dan wel dat het rek wat de ver naar achter zit maar dat is misschein op te lossen door nog een bevestigingspunt in de rand van het dak te maken iets verder naar voren. Ik heb exact de zelfde steunen. Zie foto.
Groet, Koen
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- aanwezig
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
18-05-2023 19:06 - 18-05-2023 19:41 #203225
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Je had gelijk Koen, steunen omwisselen deed de truuk! Andere gaten boren was niet eens nodig, het kon zo ook nog (net).
De onderspoiler van een late 240 heb ik gisteren gespoten en vandaag gemonteerd. Is niet origineel (zoals er wel meer niet meer origineel is zoals de 15 inch wielen met Penta velgen, de B230F injectie motor en de AW71 automaatbak) en de verlaging), maar de onderlip misstaat niet al zeg ik het zelf.
groet,
Pascal
De onderspoiler van een late 240 heb ik gisteren gespoten en vandaag gemonteerd. Is niet origineel (zoals er wel meer niet meer origineel is zoals de 15 inch wielen met Penta velgen, de B230F injectie motor en de AW71 automaatbak) en de verlaging), maar de onderlip misstaat niet al zeg ik het zelf.
groet,
Pascal
- Pascal Kogelman
- aanwezig
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
18-05-2023 19:42 #203226
door Pascal Kogelman
Aan de IJssel:
- BartJu
-
- Onzichtbaar
- Senior lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Lees meer
18-05-2023 19:58 #203227
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Volvo 245 1976
Misschien dat het niet zo simpel is, maar wat als je de beugels links en recht van plek wisselt? Dan komen de gaten ook op de juiste plek toch?
- Pascal Kogelman
- aanwezig
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
18-05-2023 20:20 #203229
door Pascal Kogelman
Bijlagen:
- Pascal Kogelman
- aanwezig
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
29-05-2023 16:46 - 29-05-2023 18:09 #203312
door Pascal Kogelman
Met een koude start slaat de motor aan, om na 1 seconde af te slaan. Opnieuw starten en met gaspedaal toeren maken helpt dan om de motor draaiende te houden. Gaat vervolgens de automaatpook in D , neigt de motor alsnog tot afslaan. Lastig euvel: Met warme start geen enkel probleem om stationair meteen goed te lopen.
De Cis klep heb ik schoongemaakt en daarnaast een nieuwe temp. sensor voor de ECU en spruitstukpakking geplaatst. Kijken of het helpt.
Daarnaast een set originele Cibie iode 100 gele seventies mistlampen aangeschaft en gemonteerd onder de bumper. Meer voor de looks, maar ze geven een bak licht!
Met een koude start slaat de motor aan, om na 1 seconde af te slaan. Opnieuw starten en met gaspedaal toeren maken helpt dan om de motor draaiende te houden. Gaat vervolgens de automaatpook in D , neigt de motor alsnog tot afslaan. Lastig euvel: Met warme start geen enkel probleem om stationair meteen goed te lopen.
De Cis klep heb ik schoongemaakt en daarnaast een nieuwe temp. sensor voor de ECU en spruitstukpakking geplaatst. Kijken of het helpt.
Daarnaast een set originele Cibie iode 100 gele seventies mistlampen aangeschaft en gemonteerd onder de bumper. Meer voor de looks, maar ze geven een bak licht!