Volvo 245 1976

Lees meer
18-05-2023 16:50 - 18-05-2023 16:51 #203224 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Volvo 245 1976
Hallo Pascal,
Dat zou balen zijn maar het valt wel mee denk ik. Als je het geheel nu omdraait dan zit het gat voor het rek toch wel in de juiste positie? Het probleem is dan wel dat het rek wat de ver naar achter zit maar dat is misschein op te lossen door nog een bevestigingspunt in de rand van het dak te maken iets verder naar voren. Ik heb exact de zelfde steunen. Zie foto.

Groet, Koen 

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2023 19:06 - 18-05-2023 19:41 #203225 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
      Je had gelijk Koen, steunen omwisselen deed de truuk! Andere gaten boren was niet eens nodig, het kon zo ook nog  (net).
De onderspoiler van een late 240 heb ik gisteren gespoten en vandaag gemonteerd. Is niet origineel (zoals er wel meer niet meer origineel is zoals de 15 inch wielen met Penta velgen, de B230F injectie motor en de AW71 automaatbak) en de verlaging), maar de onderlip misstaat niet al zeg ik het zelf.
groet,
Pascal
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2023 19:42 #203226 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Aan de IJssel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
18-05-2023 19:58 #203227 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Volvo 245 1976
Misschien dat het niet zo simpel is, maar wat als je de beugels links en recht van plek wisselt? Dan komen de gaten ook op de juiste plek toch?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2023 20:20 #203229 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Zoals ik erboven al geschreven had: het is inmiddels al gelukt, Bart. Inderdaad de steunen omdraaien was de oplossing, ik heb er een foto van bijgevoegd. Dank voor alle tips!
Na afloop vh dagje klussen even lekker cruisen langs de IJssel.
groet,
Pascal
           
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2023 16:46 - 29-05-2023 18:09 #203312 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
             
Met een koude start slaat de motor aan, om na 1 seconde af te slaan. Opnieuw starten en met gaspedaal toeren maken helpt dan om de motor draaiende te houden. Gaat vervolgens de automaatpook in D , neigt de motor alsnog tot afslaan. Lastig euvel: Met warme start geen enkel probleem om stationair meteen goed te lopen.
De Cis klep heb ik schoongemaakt en daarnaast een nieuwe temp. sensor voor de ECU en spruitstukpakking geplaatst. Kijken of het helpt.

Daarnaast een set originele Cibie iode 100 gele seventies mistlampen aangeschaft en gemonteerd onder de bumper. Meer voor de looks, maar ze geven een bak licht!
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-06-2023 18:45 #203415 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Het niet aan willen slaan bij starten bleek niet verholpen te zijn met een nieuwe temp. sensor. De motor sloeg wel aan door te starten op remmenreiniger. Dus vonk was er wel, geen brandstof.
Toen maar de brandstofpomp vervangen. Dat ding en het filter leken er al decennia lang op te zitten, veel roest. Duurde dus even voordat alles los was. we zijn er 3 uur mee bezig geweest. De pomp vervangen door een dure nieuwe Bosch pomp en nieuw brandstoffilter en sindsdien is het weer starten als vanouds.
groet,
Pascal
     
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2023 19:34 - 14-07-2023 16:54 #203803 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Ondertussen weer verder geklust aan " De Ouwe Blauwe": nieuwe brandstofdrukregelaar was nodig toen de oude het begaf op de parkeerplaats bij mijn werk.
De benzine spoot eruit met verzuipen tot gevolg. 
Stekker vd brandstofpomp eruit getrokken, verse bougies erin (de oude waren zeiknat en zwart) en met remmenreiniger de motor op lpg aan de praat gekregen om vervolgens van werk naar huis te rijden.
Met warme motor loopt hij prima. Met een koude start slaat de motor aan om na een seconde af te willen slaan als je geen gas geeft, iet de motor iets warm dan is er niets aan de hand.
Warme start ook prima. Ik verdenk de 5e injector: de koude startinjector die onderaan het blok zit, of anders de ECU of LMM.
EDIT: vandaag heb ik de stekker vd koude startinjector losgehaald en ingespoten met elektra contactspray en daarna er weer goed aangeklikt, daarna koude start gedaan en de 245 startte weer zoals het hoort. Het probleem schijnt dus opgelost te zijn. Ik kijk het de komende tijd even aan.

Deze week heeft de auto een glas coating gekregen van SCS Car Detailing in Zwolle. Lorenzo, de eigenaar, heeft de Volvo twee dagen onder handen genomen. De eerste dag compleet polijsten, er zit aardig wat oppervlakte aan een 245, en de volgende dag de glas coating aangebracht. Ik heb gekozen voor een Gyeon Quartz met Mohs coating, die de hardste formule op de markt schijnt te hebben. De lakporien zijn schoon en daarna geseald. Vuil en (regen) water krijgen de komende 2 a 3 jaar geen/weinig vat op de lak. Na een regenbui rijdend, zag ik tijdens het rijden dat alle losse regendruppels samenvloeiden tot een grotere bel water, waarna deze vd lak afgleed zonder sporen achter te laten.
Ik ben wel te spreken over de glas coating behandeling, al zal het nooit een 100 punten lak worden.
Hoe je van een drol een parel maakt...... :)
Daarna was het natuurlijk tijd voor wat foto's en een lekker stukje toeren.
groet,
Pascal




               
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2023 19:45 #203804 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Toeren langs de IJssel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2023 11:14 #204473 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo 245 1976
Ondertussen heb ik mijn 245 verder verbeterd: na lang zoeken heb ik een snowcap kunnen vinden en deze gemonteerd mbv tie-wraps en 3m tape. Het natte seizoen komt er aan, dus de anti-roestbehandeling aan de onderkant bijgewerkt. Meteen 2 nieuwe stabilisator stangetjes gemonteerd, de auto rijdt er voelbaar strakker door! De glascoating werkt als een malle als de auto nat is geworden door de regen:  ik hoef maar te rijden en de druppels hechten zich aan elkaar tot grotere bellen om daarna door de rijwind vd lak af te glijden. Je rijdt als het ware de auto droog.

               
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.