- Berichten: 96
Volvo 245 1976
- Koen Sollie
-
- Offline
- Expert lid
-
Dat zou balen zijn maar het valt wel mee denk ik. Als je het geheel nu omdraait dan zit het gat voor het rek toch wel in de juiste positie? Het probleem is dan wel dat het rek wat de ver naar achter zit maar dat is misschein op te lossen door nog een bevestigingspunt in de rand van het dak te maken iets verder naar voren. Ik heb exact de zelfde steunen. Zie foto.
Groet, Koen
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 74
De onderspoiler van een late 240 heb ik gisteren gespoten en vandaag gemonteerd. Is niet origineel (zoals er wel meer niet meer origineel is zoals de 15 inch wielen met Penta velgen, de B230F injectie motor en de AW71 automaatbak) en de verlaging), maar de onderlip misstaat niet al zeg ik het zelf.
groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 74
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Offline
- Expert lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 136
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 74
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 74
Met een koude start slaat de motor aan, om na 1 seconde af te slaan. Opnieuw starten en met gaspedaal toeren maken helpt dan om de motor draaiende te houden. Gaat vervolgens de automaatpook in D , neigt de motor alsnog tot afslaan. Lastig euvel: Met warme start geen enkel probleem om stationair meteen goed te lopen.
De Cis klep heb ik schoongemaakt en daarnaast een nieuwe temp. sensor voor de ECU en spruitstukpakking geplaatst. Kijken of het helpt.
Daarnaast een set originele Cibie iode 100 gele seventies mistlampen aangeschaft en gemonteerd onder de bumper. Meer voor de looks, maar ze geven een bak licht!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 74
Toen maar de brandstofpomp vervangen. Dat ding en het filter leken er al decennia lang op te zitten, veel roest. Duurde dus even voordat alles los was. we zijn er 3 uur mee bezig geweest. De pomp vervangen door een dure nieuwe Bosch pomp en nieuw brandstoffilter en sindsdien is het weer starten als vanouds.
groet,
Pascal
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 74
De benzine spoot eruit met verzuipen tot gevolg.
Stekker vd brandstofpomp eruit getrokken, verse bougies erin (de oude waren zeiknat en zwart) en met remmenreiniger de motor op lpg aan de praat gekregen om vervolgens van werk naar huis te rijden.
Met warme motor loopt hij prima. Met een koude start slaat de motor aan om na een seconde af te willen slaan als je geen gas geeft, iet de motor iets warm dan is er niets aan de hand.
Warme start ook prima. Ik verdenk de 5e injector: de koude startinjector die onderaan het blok zit, of anders de ECU of LMM.
EDIT: vandaag heb ik de stekker vd koude startinjector losgehaald en ingespoten met elektra contactspray en daarna er weer goed aangeklikt, daarna koude start gedaan en de 245 startte weer zoals het hoort. Het probleem schijnt dus opgelost te zijn. Ik kijk het de komende tijd even aan.
Deze week heeft de auto een glas coating gekregen van SCS Car Detailing in Zwolle. Lorenzo, de eigenaar, heeft de Volvo twee dagen onder handen genomen. De eerste dag compleet polijsten, er zit aardig wat oppervlakte aan een 245, en de volgende dag de glas coating aangebracht. Ik heb gekozen voor een Gyeon Quartz met Mohs coating, die de hardste formule op de markt schijnt te hebben. De lakporien zijn schoon en daarna geseald. Vuil en (regen) water krijgen de komende 2 a 3 jaar geen/weinig vat op de lak. Na een regenbui rijdend, zag ik tijdens het rijden dat alle losse regendruppels samenvloeiden tot een grotere bel water, waarna deze vd lak afgleed zonder sporen achter te laten.
Ik ben wel te spreken over de glas coating behandeling, al zal het nooit een 100 punten lak worden.
Hoe je van een drol een parel maakt......

Daarna was het natuurlijk tijd voor wat foto's en een lekker stukje toeren.
groet,
Pascal
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 74
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 74
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.