Jonge idioot met wellicht veel te grote plannen en een oude Volvo.

Lees meer
16-12-2022 00:26 #201273 door Johan Geers
Beste Hessel begin niet aan het ombouwen van je kachel die strijd heb ik al gestreden, ik kon geen ventielator krijgen die snel genoeg was om te koelen dus dat was hem niet.Ik heb toen mijn kachel er uit gehaald en op die plaats de underunit geplaatst.
Nu zijn die underdashunits ook te verkrijgn met een heating coil er in dus koelen en heating in een unit.
Je zult er wel voor moeten zoeken maar ik heb ze een keer gezien.Op zo en heating koel unit zitten ook slangen aansluiting voor de lucht naar je ramen.
De poeli heb ik ook zelf gemaakt door een B30 poeli op de B20 te schroeven.
De beugel van de compressor heb ik ook zelf gemaakt.
Je hebt ook nog een idle actuator nodig die het stationar wat opschroeft als je compressor bijkomt.
Voor de rest heb ik er nog wat artiekelen van mijn mislukkingen en natuurlijk van het eindresultaat.
Ik woon op de Filippijnen dus je kunt wl begrijpen ik ben blij met mijn airon.
Als je nog vragen heb schroom niet. 

m.vr.gr. 

Johan Geers

  www.lazada.com.ph/products/long-condense...27b5a8XaZo4j&stock=1 www.volvokv.nl/forum/koelsysteem/30178-a...nis-van-aart?start=0 www.volvokv.nl/forum/koelsysteem/29890-airco-ervaringen-nu-toe www.lazada.com.ph/products/sanden-508-vt...9d3faeHPa5Xg&stock=1
www.lazada.com.ph/products/idle-up-actua...8472faheNPey&stock=1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2022 05:15 #201275 door Johan Geers
De geluids installatie je hebt boxen achter op de hoedenplank gemonteerd.
Ik zie dat je nog jong bent en je gaat volgens mij ook wel eens naar concerten als je naar zo een concert gaat ga je dan ook met je rug naar het podium staan.
Wat ik wil zeggen het geluid moet van voren komen wil het zo goed mogelijk tot zijn recht komen.
Nu gaat luidsprekers in de vooruit monteren moeilijk tot onmogelijk.
Maar b.v. de panels aan de zijkant bij je voeten zou je b.v. kunnen gebruiken voor de woofers van een luidspreker componenten systeem en de tweeters ergens op de raamstijlen of in/op je deuren monteren.
Dit geeft al een meer natuurlijker klank dan speakers alleen van achter.
Bij mij is de verdeling van het geluidsvolume,zo verdeeld dat van voren het meeste geluid komt achter is alleen voor de passagiers.
Op deze manier voorkom je dat mensen achter in de auto vragen kan het geluid wat harder ik hoor het hier niet.
Denk daar maar eens over na, ik heb er zelf ook lang over nazitten denken en veel over gelezen.
Ik ben buiten een Volvo freak ook een geluids freak.
Ik haat vervormd geluid zowel in de auto als in mijn huis.

succes

Johan Geers

  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2022 07:06 #201277 door Rob Spoon
Dag Hessel, een wat uitgebreider verhaal kan prima in VKM. Kun je de foto's (groter, origineel) sturen? Deze zijn te klein.
 

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
16-12-2022 08:54 #201278 door Hessel Berends

De geluids installatie je hebt boxen achter op de hoedenplank gemonteerd.
Ik zie dat je nog jong bent en je gaat volgens mij ook wel eens naar concerten als je naar zo een concert gaat ga je dan ook met je rug naar het podium staan.
Wat ik wil zeggen het geluid moet van voren komen wil het zo goed mogelijk tot zijn recht komen.
Nu gaat luidsprekers in de vooruit monteren moeilijk tot onmogelijk.
Maar b.v. de panels aan de zijkant bij je voeten zou je b.v. kunnen gebruiken voor de woofers van een luidspreker componenten systeem en de tweeters ergens op de raamstijlen of in/op je deuren monteren.
Dit geeft al een meer natuurlijker klank dan speakers alleen van achter.
Bij mij is de verdeling van het geluidsvolume,zo verdeeld dat van voren het meeste geluid komt achter is alleen voor de passagiers.
Op deze manier voorkom je dat mensen achter in de auto vragen kan het geluid wat harder ik hoor het hier niet.
Denk daar maar eens over na, ik heb er zelf ook lang over nazitten denken en veel over gelezen.
Ik ben buiten een Volvo freak ook een geluids freak.
Ik haat vervormd geluid zowel in de auto als in mijn huis.

succes

Johan Geers
 
Klinkt goed, iets om over na te denken. Voor nu voldoet dit aan mijn eisen. gaat hard genoeg om de wind te overstemmen (Met de ramen open) en dat was een van de voornaamste reden.  Ik wil proberen het niet zichtbaar te maken vandaar het idee van het onder het dashboard te monteren. Maar ik kijk daar nog wel goed naar wanneer de rest opgelost is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
16-12-2022 08:56 #201279 door Hessel Berends

Beste Hessel begin niet aan het ombouwen van je kachel die strijd heb ik al gestreden, ik kon geen ventielator krijgen die snel genoeg was om te koelen dus dat was hem niet.Ik heb toen mijn kachel er uit gehaald en op die plaats de underunit geplaatst.
Nu zijn die underdashunits ook te verkrijgn met een heating coil er in dus koelen en heating in een unit.
Je zult er wel voor moeten zoeken maar ik heb ze een keer gezien.Op zo en heating koel unit zitten ook slangen aansluiting voor de lucht naar je ramen.
De poeli heb ik ook zelf gemaakt door een B30 poeli op de B20 te schroeven.
De beugel van de compressor heb ik ook zelf gemaakt.
Je hebt ook nog een idle actuator nodig die het stationar wat opschroeft als je compressor bijkomt.
Voor de rest heb ik er nog wat artiekelen van mijn mislukkingen en natuurlijk van het eindresultaat.
Ik woon op de Filippijnen dus je kunt wl begrijpen ik ben blij met mijn airon.
Als je nog vragen heb schroom niet. 

m.vr.gr. 

Johan Geers

  www.lazada.com.ph/products/long-condense...27b5a8XaZo4j&stock=1 www.volvokv.nl/forum/koelsysteem/30178-a...nis-van-aart?start=0 www.volvokv.nl/forum/koelsysteem/29890-airco-ervaringen-nu-toe www.lazada.com.ph/products/sanden-508-vt...9d3faeHPa5Xg&stock=1
www.lazada.com.ph/products/idle-up-actua...8472faheNPey&stock=1
 
Duidelijk dus dat wordt kijken naar een under-unit. Bedankt voor de info! Voor nu probeer ik eerst te zorgen dat de auto fatsoenlijk stationair loopt maar daar heeft u al wat over gehoord in het andere forum post. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
16-12-2022 08:57 #201280 door Hessel Berends

Dag Hessel, een wat uitgebreider verhaal kan prima in VKM. Kun je de foto's (groter, origineel) sturen? Deze zijn te klein.
 
Zal ze dit weekend beetje uitzoeken en door sturen. redactie@volvokv.nl was het toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2022 10:28 #201282 door Rob Spoon
klopt!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2022 10:31 #201283 door Johan Geers
Zoek op Ebay naar "hanging type evaporator with heater" daar vind je verschillende types.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2022 12:04 - 17-12-2022 12:10 #201287 door Ed van der Zee
Hoi Hessel, leuk je verhaal te lezen en wat een mooie Amazon, de B20B is relatief zeldzaam en je verhaal raakt aan het mijne ... Ooit heb ik in Zeist bij Garage Roos aan de 1e Hoge weg mijn eerste Amazon gekregen van mijn hoofdsponsor.... mijn vader had eerder een '63 grijze Amazon 4- deurs die ik al mooi vond ... kijk maar op de foto

 

Ik studeerde geneeskunde in Amsterdam en hockeyde bij Kampong in Utrecht, dus moest 4 keer in de week heen en weer. In '78, ik was toen 21 jaar oud kreeg ik de rode '67 122-S, met kenteken 62-30-DL. Redelijk in de buurt van jouw kenteken en die zijn wellicht beide door Roos nieuw afgeleverd. Er zat een B18D motor in die zo mooi liep, dat ik een tweede keer startte terwijl hij al liep !. In de loop van de jaren heb ik een '70 Amazon 121 kleur 99 blauw uit Zwitserland gehaald en gerestaureerd (1e) diverse gerestaureerd. Momenteel heb ik een kleur 56  groene '68 combi en een witte '67 123GT die wordt opgebouwd.
Goed dat er jongere leden komen die het model in ere houden !!

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hessel Berends
  • Hessel Berends's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • 1967 Volvo Amazon 121 2,2L
Lees meer
19-12-2022 10:23 #201319 door Hessel Berends

klopt!
Ze zijn verstuurd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.