- Berichten: 545
Amazon B18 uit '63
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
Veel succes met deze mooie auto!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Doe je vet in het conisch gedeelte van de trommel rolt het vet richting montagemoer.
En daar zit jij niet op te wachten.
En geen dik vet gebruiken, hoogwaardig lagervet gaat prima, of olie maar dan wel dikke olie SEA140 of zo.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
ik ben nog verder geweest met het hele benzine traject, om dat weer op gang te krijgen, maar kreeg al snel door dat de elektrische benzine pomp lekte... nu heb ik van de vorige eigenaar gehoord dat dit al z'n derde pomp is die kapot is gegaan, maar omdat de carburateur geen retour heeft, deze wel wordt aangeraden om te gebruiken! het is een hardi benzinepomp nr. 14412 120/0.2 bar... ik vind dit een tamelijk hoge druk voor een carburateur zonder retour. Heeft hier iemand ervaring mee? het verhaal dat dit z'n derde pomp is geweest en ik ontdek ook dat het vlotter recent is open gemaakt door een nieuwe pakking, wijst mij er op dat dit niet bepaald de goede pomp is...
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
klik
Die rijd dankzij de VVD op benzine en werkt ondanks de lage prijs al ruim een jaar, ik heb er 2 1 zit in de achterbak.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
succes
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 166
De conische gedeeltes brengen een kracht over, en als
daar dik vet tussen zit, is dit onvoldoende...
Doe je voordeeel er mee, groet Peter
Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
het plaatsen van de pomp na de tank lijkt mij een goed idee, bedankt voor de tip voor die elektrische pomp!
ik heb voor de konische assen wat SAE 90 gebruikt die ik nog heb liggen! als er inderdaad alle krachten via het konische gedeelte over worden gebracht, dan is daar vet tussen doen niet bevordelijk voor de spie die daar zit
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mattijs van Biesen (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 32
er wordt bij dit soort systemen nog gewoon de mechanische benzinepomp gebruikt en dit kan geen kwaad, mits de pomp in benzine blijft draaien en er een klep na de pomp is bevestigd (uiteraard).
Dus bedankt voor deze opmerking! hierdoor ben ik toch gaan twijfelen aan mijn eigen theorie en scheelt mij dit weer wat extra werk
Ik ga wel voor de zekerheid dan een nieuwe pomp installeren, aangezien ik verhalen gelezen heb hier over benzine in de olie...
Het wagenpark:
- Fiat Panda 34 Abarth '86
- Volvo 245 Turbo '83
- Volvo Amazon '63
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.