'69 Amazon
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Vaak vergeten mensen om goede merktekens aan te brengen en ik weet uit ervaring dat die hoek lastig is te reconstrueren.
Prachtig laswerk !
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Reuvers
- Premium lid
-
"Ed van der Zee" schreef:
Na montage van de schermen zie je dat de bevestiging van het nieuwe binnenscherm netjes en correct hebt gedaan
Vaak vergeten mensen om goede merktekens aan te brengen en ik weet uit ervaring dat die hoek lastig is te reconstrueren.
Prachtig laswerk !
Echt een heel prettig bericht om te lezen

Ik moet eerlijk bekennen dat bij de linker deurzijde er een heel kleine afwijking is tussen deurlijn en spatbord ten opzichte van origineel. Echter denk ik dat het weinig zal opvallen (uiteraard geldt dit niet voor ervaren zoals jullie hier). Dit kwam met name door de roest op de A stijl, en het feit dat ik er achter kwam dat er al eerder aan het binnenscherm was gewerkt. Misschien zelfs al eens vervangen. De lip die onder in de wielkuip vastzit was bijvoorbeeld een stuk langer.
Dus het passen van het spatbord terwijl het binnenscherm nog los zat ervaarde ik als zeer lastig. Daarnaast had ik nog nooit eerder zo'n (voor mij) grote reparatie klus gedaan met name aan een onderdeel welke de uiteindelijke stand bepaalt van een zeer belangrijk carrosserie onderdeel.
Dus nogmaals bedankt Ed.
Johan: de rozetten ga ik niet meer terug plaatsen op de bumpers. Nogmaals, voor de keuring zie ik geen problemen net als onlangs, en verwacht ook geen directe bekeuringen ofzo.
Ik had wel nog een vraag over de deuren.
Ik heb aan minimaal 1 deur roest aan de onderkant. Het deel wat op de dorpel ligt. Ik weet dat dit veel vaker voorkomt, vooral omdat de rubbers toch niet al het water kunnen stoppen, zeker niet voor auto's die het hele jaar door gereden worden en niet binnen staan.
Nu vroeg ik me af of een paar gaten onderin boren een optie is om dit proces in de toekomst te vertragen? Ik moet nog nieuwe stukken erin lassen maar was benieuwd naar de meningen hierover. Ik wil deze stukken het liefst ook aan de binnenkant behandelen, maar hoop dat het dan niet te veel in brand vliegt (net als bitac)
Bedankt voor het kijken/lezen/interesse
- Jeroen Reuvers
- Premium lid
-
De roestvorming onderaan ontstaat door verstopte afwateringsopeningen, vaak gewoondichtgelast of vol met tectyl
die gaten is een prima idee.
origineel zit er een aan iedere hoek, ik boor er altijd een bij in het midden, zo dicht mogelijk richting buitenplaat
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Jeroen Reuvers
- Premium lid
-
- Jeroen Reuvers
- Premium lid
-
Heb net de linker deur eruit gehaald, maar er is weinig over van de onderkant.
Ik twijfel over het repareren ervan of een andere erin zetten.
Iemand die nog een fatsoenlijke deur heeft (lak interesseert me niks) maar zonder roest, tegen een vriendenprijs?

goede deuren ( 2 deurs)worden zeldzaam, ik heb er nog een paar maar links niet meer...moet ook weer aan het werk.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Dick . Peters (GAST)
- Senior lid
-
- Jeroen Reuvers
- Premium lid
-
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Ik rijd zelf in een 66er maar als ik zie wat ik er de laatste keer aan heb moeten doen gerelateerd naar de leeftijd is dat verdomt weinig.
Andere merken auto's zijn al twee keer gerecycled.
Ik rijdt al Volvo amazone sinds 1982 en altijd voor dagelijks gebruik.
nietemin succes met je project
Johan Geers