'69 Amazon

Lees meer
29-11-2013 12:14 #134437 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic '69 Amazon
Mijn complimenten mbt het mooie resultaat tegen acceptabele kosten! Ziet er goed uit...

Ook ik ben erg benieuwd hoe een en ander in elkaar steekt. Heb je misschien een link van het product waar je het een en ander gekocht heb?

Misschien is het een idee om minder sterke achterveren te nemen zodat er wat comfort behouden blijft? En misschien zijn er ook wel instelbare dempers te koop die passen bij de kortere veerwegen?

Keep up the good work! 8-)

P1800S, P1800ES, Matra Murena

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2013 14:08 #134439 door Dirk de Vries
Beantwoord door Dirk de Vries in topic '69 Amazon
voor die Amerikaanse schokbrekers kan je deze man proberen.
woont in breda en zn loods is in etten.
Hij haalt regelmatig van alles uit amerikaan dus misschien kan je een dealtje sluiten

www.uscardelivery.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2013 15:25 #134441 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic '69 Amazon
Bedankt voor het meedenken!

Echter zal ik de komende tijd niet veel aan de schokbrekers aanpassen (behalve achter misschien)

Voor rijdt prima voor een verlaagde auto. Heb er al meerdere gehad en was allemaal stug

hier nog een paar voorgangers (heb er nog een heel aantal meer gehad maar niet overal meer foto's van)

waar ik de Volvo mee heb betaald




Deze in mijn wat jongere jaren




en deze was ook wel leuk en laag


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2013 12:16 #134757 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic '69 Amazon
Hier nog hoe de auto eruit zag toen ik hem kocht; met name de hoogte!!

















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
12-12-2013 16:54 #134931 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic '69 Amazon
Heb je misschien een paar foto's van de gemonteerde schroefveren wij zijn wel benieuwd hoe je het hebt gedaan?
Ziet er wel vet uit zo laag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 11:25 - 17-12-2013 11:33 #135138 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic '69 Amazon
ok ik heb even wat tijd over dus hier een poging om het juist uit te leggen:

Vooraf voor de duidelijkheid: Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele negatieve gevolgen van de veranderingen

Achteras is vrij eenvoudig.

De originele veer zit standaard aan de onderkant (op de as), op een veerschotel. Zie onderdelen webshops voor het onderdeel. Deze veerschotel zit weer bevestigd op een rubberen dop die op de as ligt om metaal op metaal te voorkomen.

Je kan de schroefset op 2 manieren achter bevestigen. De nieuwe veren van de Civic zijn smaller in diameter, en de veerschotel is hiervoor te breed. Oplossing is om het bovenste deel (het 'hoedje') van de veerschotel af te zagen. De veerschotel is hol. Nu kan het schroefgedeelte van de schroefset hier precies invallen, en zit het vast.




Zo heb ik het gedaan. Mocht je nog lager willen, kan je de veerschotel ook helemaal weghalen, en de veer rechtstreeks op de rubberen dop monteren. Dit houd wel in dat je heel laag komt te liggen (dit had ik gedaan bij de foto op pagina 1 waar te laag bij staat.) Dit zou alleen kunnen als je de wielkasten rolt naar mijn mening.
Bovenkant van de veer valt gewoon over de rubberen bump stop (stoot rubber). Hier hoef je dus niks aan te passen.
Let wel op dat je de vangband moet inkorten, anders kunnen de veren eruit vallen als je wielen los zouden komen.

Bovenste stootrubber moet eventueel ingekort worden. Echter bij bij raakt hij niks ook niet als je over een kuil of dergelijks rijdt.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 11:32 #135139 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic '69 Amazon
Vooras vond ik iets ingewikkelder; helemaal om schriftelijk uit te leggen. Gewoon goed lezen en naar de foto's kijken.

Wederom zit je met het probleem dat de veer veel smaller is in diameter. Ditmaal ligt het probleem in de bovenste draagarm waar de veer normaal precies passend in valt.

Mijn oplossing was de schroef huls van de schroefset door de helft te zagen. Er zitten per huls 2 ringen die over de huls draaien waar je eigenlijk de hoogte mee kan bepalen/veranderen. Je draait deze ring halverwege de huls, en zet deze bovenop de veer.
De huls zit nu 'vast' in de veer, omdat de ring precies op de veer valt. Het stuk huls wat er nog boven uitsteekt valt nu precies in de bovenste draagarm




Deze foto is genomen terwijl de fuseekogel en stabilisator stang nog los zitten

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 11:35 #135140 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic '69 Amazon
De onderkant van de veer heb ik op dezelfde manier bevestigd in de onderste schokbreker schotel.

Doordat de schokbreker door de veer en hulzen heen loopt kan de veer/huls nergens naar toe





En als de fuseekogel en stabilisator stang dan weer vast zitten, komt de veer zo in de bovenste draagarm te zitten




Deze foto laat zien dat ik waarschijnlijk wel de onderste stootrubber moet inkorten.

Hoop dat het een beetje duidelijk is



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2014 16:13 #136620 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic '69 Amazon

Bijlage niet gevonden



Bijlage niet gevonden



Bijlage dscn1216.jpg niet gevonden



:D





Bijlage dscn1216.jpg niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2014 19:17 #136623 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic '69 Amazon
Die velgen vindt ik nou net niet. Laat dan die doppen eraf dan kan het nog. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.