Even voorstellen met mijn 164

Lees meer
23-01-2013 23:15 #122705 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Even voorstellen met mijn 164
De verzonken handgrepen zijn vanaf de 10 maand 1971 in productie genomen, dit wil zeggen vanaf modeljaar 1972.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul de Beer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-01-2013 13:21 #122709 door Paul de Beer (GAST)
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic Even voorstellen met mijn 164
Ok, ik dacht een jaar eerder. Dus je deuren zijn wel origineel!

164 - daily driver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2013 20:09 #122719 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
Dat zou dan nét kunnen, hij is 1 oktober 1971 goedgekeurd bij de fabriek.

Nog iets vreemds dat me opviel, bij de mijne en bij meerdere 164 en 140'ers op internet. Links zit het spiegeltje ter hoogte van de raamstijl tussen tochtraam en portierraam, terwijl rechts de spiegel een stuk meer naar "voren" zit.
Dan heb ik ook nog links een spiegel waaraan het steeltje aan de voorzijde (kant v.d. motorkap) van de voet zit, en rechts een waarvan het steeltje aan de achterzijde van de voet zit.
Klopt dit, en waar is dit voor?

Bij de 145 in onderstaande link is goed te zien wat ik bedoel.
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2013 00:39 #122730 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Even voorstellen met mijn 164
Ga maar eens op de bijrijderstoel zitten en probeer de spiegels eens zo te stellen dat je er iets zinvols in ziet, dat zal niet lukken. Op verschillende plaatsen monteren helpt zodat je in beide iets ziet, deels in combinatie met de twee spiegeltypes. Dat je er nu twee verschillende op hebt zitten kan er ook aan liggen dat iemand de tweede later erop gezet heeft.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2013 01:11 #122731 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Even voorstellen met mijn 164
De E kop is toch wel wat anders...hoogte verschilt t.o.v. de A-kop, kleppen zijn groter en heeft een andere koppakking.
Als je dat over 6 cylinders rekent, komt er echt wat meer vermogen uit, zeker in combinatie met een K nokkenas.
Op onderstaande foto's zie je de afgedopte openingen van de injectoren, het Marine spruitstuk met de 3 Strombergs en het blok met de K-nokkenas. Een aanrader.

Bijlage niet gevonden



Bijlage niet gevonden




Overigens ben ik bezig een B30 op te bouwen met een E-kop waar we LPI G3 op gaan bouwen, dus direct ingespoten.
Nu is het plan om megasquirt te gebruiken, maar (Boele ?) wellicht heb jij betere adviezen.
Begrijp ik het goed dat je ook een 164 hebt gekocht ? Zijn heerlijke daily drivers.....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2013 13:19 #122751 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
Wederom bedankt voor de info. Er zit bij mij dan toch een (gewone) B30A kop erop. ;)

Vandaag kwam ik opeens een paar foto's tegen van mijn eigen Volvo.
Wel heel erg toevallig dat de toenmalige eigenaar ook bromfietsliefhebber is. Hij is in 2006 gespot bij Vehikel, een van de grootste bromfietsbeurzen. In 2009 heeft nog iemand een foto genomen van de auto met aanhanger met daarop een ijsco bakbromfiets!

Bijlage niet gevonden


Bijlage niet gevonden



Zelf heb ik nog twee oude brommers, een Batavus Mot'o-mat uit '62 en een Batavus mk4 uit '75.

Bijlage niet gevonden


Bijlage niet gevonden



Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2013 16:43 #122756 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Even voorstellen met mijn 164
Leuk om die oude foto's van je auto tegen te komen!

Ik heb ook een verleden in de brommers :) en heb 2 Kreidlers gerestaureerd. De Solex is zeker al 6 jaar in restauratie, en dat zit niet in de complexiteit...

Op mijn 144 ga ik een B20e kop monteren, icm enkele Stromberg. Ik kan mijn ervaringen hier delen.

@ Ed, is KMS niet handiger als megasquirt? Dat schijnt een beetje 'uit' te zijn. Volgens mij zijn er van KMS ook throttle bodies te koop.

Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2013 16:06 #122786 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
De spiegels zullen inderdaad zo zitten omdat je er anders helemaal niets in ziet. Als de rechter spiegel op dezelfde hoogte zou zitten als de linker zit de raamstijl ervoor. Dit heb ik vandaag kunnen proberen omdat mijn rechter spiegeltje er gisteren in de carwash is afgerukt door een zeemdoek (maar die zeemdoek lag er ook af :twisted: ). Ik zoek dus ook even een vervangend spiegeltje. ;)

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2013 19:59 #123091 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
Ik heb de rare eigenschap dat ik telkens als ik tank even snel uitreken wat mijn auto die week verbruikt heeft. Nu heb ik eens een paar keer de gereden km's met google maps uitgerekend, en op de teller gereden. Zo kwam ik er vandaag op uit dat mijn teller aangaf dat ik 43.5 km naar school heb gereden, terwijl dit via maps 48.0 km is... Dat is dus een factor 1.103 meer
Ik ga het die factor nog eens een paar keer uitrekenen om te kijken of deze altijd hetzelfde is.
Bij de snelheidsmeter is het juist omgekeerd, daar moet ik volgens de onderkant van het schuine vlak (lint) 60 rijden om 50 op de tomtom te gaan.

Is dit verschil normaal?
Wel fijn dat mijn auto dan (iets) zuiniger is dan hij lijkt. Wat is trouwens een normaal verbruik van deze auto's?
Het is dan een B30a 4-handbak. Ik kom uit tussen de 1:4,5/5,5 (volgens de teller). Daarbij moet ik vermelden dat de auto nog niet heel goed is afgesteld. Wanneer ik de choke weg duw heeft hij bij optrekken de neiging om uit te vallen, dus rijdt altijd met de choke een beetje uitgetrokken.

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2013 00:17 #123103 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Even voorstellen met mijn 164
met mijn b30a 4 bak, haal ik 1 op6 stad en op snelweg 1 op 7
Moet er wel bij zeggen gereviseerde motor welke niet optimaal is afgesteld (komt na restauratie)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.