Even voorstellen met mijn 164

Lees meer
14-10-2012 14:28 #118976 door Rutten
Even voorstellen met mijn 164 is gemaakt door Rutten
Hallo,

Na enkele vragen m.b.t. de aanschaf van een Volvo te hebben gesteld, en er ook echt een gekocht te hebben zal ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Guy Rutten, ben 19 jaar en woon in Zuid-Limburg. Ik studeer HBO Werktuigbouwkunde.
Na een half jaartje "vreemd te zijn gegaan" met een BMW 520 e12 uit 1977 ben ik nu overgestapt naar Volvo.
Het is een lichtblauwe 164 uit 1972, met geknikte bumpers, dubbele carburateur en 4 handbak. Als leuk extra heeft de auto ook nog een (lekvrij :mrgreen: ) GOLDE schuifdakje. Om het geheel betaalbaar te houden rijdt de auto op LPG. Ik heb de auto twee weken geleden aangeschaft bij WIMBO classics, alias Wim Bottinga.
De auto heeft eigenlijk maar twee plekjes die even aangepakt moeten worden, rondom het voorraam en een reservewielbak.
Daarnaast zijn er nog wat leuke kleine dingen die er beetje bij beetje gedaan kunnen worden. Zo sluit het schuifdakje niet helemaal met het hendeltje, moet de motor even worden afgesteld en werken de mistlampen niet.

Naast de Volvo heb ik nog twee oldtimer brommertjes, een Batavus mot'o-mat uit 1962 en een Batavus MK4 uit 1975.
Mijn vader rijdt dagelijks een donkergroene Amazon uit 1970, en is tevens lid van de club.

Hierbij enkele foto's van de auto.



Bijlage foto1.jpg niet gevonden




Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
14-10-2012 16:11 #118979 door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Even voorstellen met mijn 164
Ziet er goed uit !

Je woont niet gek ver weg bij mij vandaan, foto shoot als de mijne klaar is? Lijkt me wel een leuk idee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2012 09:18 #119152 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
Lijkt me een leuk idee! Een uurtje rijden moet te doen zijn ;)

Momenteel ligt de hele bekleding eruit, door een verstopping in de afwatering was dit naar binnen gekomen en was de vloerbedekking en isolatie helemaal doorweekt. Mooie kans om de vloerbedekking even schoon te schrobben en het leer te verzorgen zodat het niet scheurt.

Nu hebben we een klein gaatje gevonden in de voetenbak links voor. We willen dit schoon (roestvrij) maken en er een polyester matje overheen leggen. Bestaat er dan niet de kans dat het onder dat matje verder gaat roesten?

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2012 13:52 #119170 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Even voorstellen met mijn 164
Eerst de oorzaak van de verstopping oplossen.

Komt dit water via de afwatering van het schuifdak binnen of via de constructie om het water dat in het luchtrooster onder de voorruit komt via de A zuil en de kokerbalk af te voeren.

De kans dat het onder het polyester matje verder gaat roesten is helaas 100%.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2012 14:04 #119171 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Even voorstellen met mijn 164
lassen is het beste, door verschillende uitzet coofficienten krijg je toch ruimte (zeer klein) en heeft vocht vrij spel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2012 14:09 #119172 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
De afwatering is nu weer in orde, de gaatjes in de rechterbalk zaten verstop.
Kwam een litertje of 3 uit...

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2012 10:31 #119231 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
Weet iemand wat de volgende apparaten zijn?
Deze zitten allebei verstopt in mijn dashboard, maar kan niet de functie ervan ontdekken.
Vanuit het gele blokje lopen o.a. 2 draden (blauw en groen) naar elk portier, ook achter. Omdat ik me geen enkele elektrische functie kan verzinnen in de achterportieren vraag ik mij dus ook af waar dit doosje voor dient.
Ramen en sloten zijn mechanisch, zit geen interieurlichtschakelaar in de deuren...


Van het zwarte kastje heb ik nog niet kunnen achterhalen waar de kabels naartoe leiden, het is nogal onoverzichtelijk onder het dashboard met allemaal doorgeknipte en met tape verbonden kabels. Opmerkelijk hierbij is de sticker van Ministerie van verkeer en waterstaat.


Ik het weer enigszins overzichtelijk maken onder het dashboard dus overbodige kabels en kastjes kunnen dan weg.




Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2012 10:43 #119232 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Even voorstellen met mijn 164
www.suzukituningclub.nl/forum/sh ... p?tid=9394

Tadaa.. even gezocht op www.google.nl/search?q=tesor+min ... AWivoCwDA. .

Je hebt centrale deurvergrendeling ;) Verklaart ook meteen de kabels naar de deuren, die gaan naar de motortjes die de deuren op en van het slot zouden moeten halen.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2012 11:21 #119233 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
Dank voor je snelle reactie Erik,
Had ik inderdaad misschien best nog even zelf kunnen opzoeken. :oops:
Maar die CV gaat er dus fijn uit. Heb er toch geen afstandsbediening van en rijd meestal toch alleen of met 1 bijrijder. Dan hoeven niet steeds alle sloten onnodig belast te worden. ;)

Vanmiddag gaat ook de trekhaak er even onderuit om een nieuwe laklaag te krijgen.

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2012 15:22 #119678 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Even voorstellen met mijn 164
Inmiddels toch al redelijk wat dingen gebeurt aan de 164. Zo heb ik de trekhaak, de zwarte steenslag laag onderaan de carrosserie en de sierlijsten rond de achterlichten+kentekenverlichting opnieuw gespoten, de vloerbedekking schoon geschrobt (en vliegroest aan bodem gelijk aangepakt), de motor grote beurt gegeven (olie+filters+ontsteking+V-snaar) en afgesteld (met wat hulp), de accu en ruitenwissers vervangen én de niet werkende centrale vergrendeling eruit gehaald. Hierbij viel ook op hoe mooi en roestvrij de deuren nog waren van de binnenkant!
Door deze kleine dingen oogt de auto toch al een stuk netter. :)

Ook viel me op dat er een sticker van de V44 club uit 2007 op het voorraam zat. Is deze auto misschien van een bekende hier geweest? Ik zou het wel leuk vinden om de geschiedenis van de auto een beetje te leren kennen. Ik weet eigenlijk alleen dat ie in '97 naar NL is gekomen, maar weet niet vanuit waar hij is geïmporteerd, of de auto al eens gerestaureerd is geweest, of er al veel vorige eigenaren zijn geweest... Is dit misschien in een register van de club terug te vinden als deze auto hier lid is geweest?

Vriendelijke groet,
Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.