Snelheidsmeter conversieset electrisch

Lees meer
01-11-2018 16:45 #180037 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Snelheidsmeter conversieset electrisch
Nou lijkt mij een bocht van 4 meter met 50 km/h best ambitieus. Daarnaast hebben de achterwielen natuurlijk ook weer een andere straal en dus snelheid, maar zo blijf je bezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2018 16:59 #180038 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Snelheidsmeter conversieset electrisch
Dank, goede reality check van de aannames. Even gekeken, een bocht de oprit af is al snel 7 a 8 meter qua straal.
Dan kom je op binnenwiel 20, buitenwiel 25 en dat lijkt me al minder erg. Het liefst verwaarloos ik het, maar misschien implementeer ik er voor de zekerheid zowel links als rechts een. Ik ben nu toch bezig en dan kan ik het later altijd meenemen indien toch noodzakelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
01-11-2018 18:22 - 01-11-2018 18:23 #180040 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Snelheidsmeter conversieset electrisch
Stel dat je deze setup zou moeten ontwikkelen voor UPS in de USA, dan zeg ik zinvol om over deze afwijking na te denken.......

Zij hebben namelijk routeplanners die de ritten zodanig plannen dat er vrijwel alleen rechtsaf wordt geslagen uit kansberekenings-oogpunt (groter risico bij li af dan re af) ........

Maar jouw auto zal toch gemiddeld net zo vaak li als re af slaan ?
Anders kan je onderhand ook wel correctie-factoren in gaan voeren voor bandenspanning, profieldikte en procentuele slip bij afremmen.

Kever had trouwens ook gewoon de tellerkabel door de linker vooras-asstomp en de binnenkabel eindigde met een vierkante passing in de stofkap die het wiellager afdichting. . Aha, sjoemel-tellerstanden! ;-)

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2018 18:49 #180041 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Snelheidsmeter conversieset electrisch
Dank voor de geruststelling en reality check Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-12-2018 13:04 #180893 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Snelheidsmeter conversieset electrisch

Jan van Bochove schreef :

Dag Jan, welke bak heb je er onder? het lijkt me dat er daar ook al iets voor een mechanische teller achtige uitstulping op het einde van de behuizing zit...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
19-12-2018 22:09 #180906 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Snelheidsmeter conversieset electrisch
Er hangt op deze foto een M40 achter met inderd een mechanische tellerkabelaandrijving. Die heb ik bewust afgedopt omdat ik een elektronisch teller signaal wilde hebben.

Inmiddels is er een getrag 6-versnellingsbak in voorbereiding, daar zit helemaal geen snelheidssignaal meer op, noch elektrisch, noch mechanisch.
Ook die uitgaande flens zal ik dus uitrusten met pulsring.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.