startprobleem - k begrijp hier niets van!

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 19:18 #72219 door
Het benzinefilter heeft een doorzichtig glaasje. Hierin zie in bij starten op benzine wel wat benzine in staan, maar het glaasje loopt niet vol (benzinetank halfvol). Dit lijkt mij: geen benzinedruk/zuiging. ???
De olie is overigens 20W60. Is die nog dikker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 19:37 #72218 door
ja die olie is nog dikker!!
vorig jaar kreeg ik mijn auto ook niet aan de gang , met 20w50 olie ( nieuwe accu )liep
het blok zo zwaar en traag bij 2 graden onder nul starten dat hij in het geheel niet wilde starten , ik zou de olie vervangen door een minerale 15w40 en in het voorjaar als het warmer wordt 20w50 , zelf rijd ik het hele jaar met 15w40.
je kan de brandstofslang losmaken bij de carburateur er moet een bepaalde druk op staan en de benzine moet gelijk komen , dat is een betere indicatie dan het niveau in het filter , overigens bedoelde ik dit filter niet , ik bedoelde een papieren filter welke tussen de slang geplaatst kan worden , deze filters zijn fijner en houden meer tegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 19:56 #72217 door
10 januari.Dat is volgend jaar!!! Dan mot dat karretje toch allang lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 20:44 #72216 door
Zou het dan zo kunnen zijn dat de motor niet wil starten, omdat door de dikke olie de startmotor de motor niet op genoeg toeren krijgt!?! Dit omdat het startprobleem zich voordeed, toen het twee weken terug opeens erg koud werd en ik toen net de servicebeurt heb uitgevoerd, inclusief de olie in het blok heb ververst en het peil tot aan de max-streep op de oliestok heb gevuld.
Zou dat het kunnen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2004 20:58 #72215 door
volgens mij wel en ik spreek uit ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 21:56 #72214 door
Ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem en ik zal mijn olie ook eens gaan vervangen door winterolie en jullie laten weten of het dan opgelost is.Ook meen ik dat er een electrische carterverwarming bestaat die op 220 volt werkt.Normaal heb ik er geen last van omdat mijn auto in een verwarmde garage staat,maar als ik eens een nacht buiten sta moet ik steevast aangesleept worden,een extra accu werkt niet.
Wat ik alleen niet snap is dat er dan toch veel meer oude volvo's met hetzelfde probleem moeten kampen.Ikzelf heb een amazone met b18 motor.Reacties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 22:40 #72213 door
zou het niet zo zijn dat bijna alle oldtimers gewoon in de stalling staan te overwinteren , met een molton deken voor de stof en een bison vochtvreter voor het vocht.
diegenen die toch doorrijden weten allang dat je auto niet te starten is met die dikke meuk , wat denk je hoe lang het duurt voordat die dikke olie door je blok is gepompt , niet alleen is ie niet of nauwelijks te starten maar de smering is bij koude start ook ver beneden peil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 23:34 #72212 door
Mijn dagelijkse amazon en die vam mijn zoon staan gewoon buiten met millers 20w50 en starten perfect.Ook bij strenge vorst.Nu wil het geval,dat de 140 van mijn echtgenote met dezelfde olie (de auto dan ) ook kuren heeft vertoond ondanks nieuwe accu en dynamo. Ik heb het idee dat zoiets ook wel eens aan mindere werking van de startmotor kan liggen (Moeilijker rond komen).Dit manifesteert zich natuurlijk ook onder barre omstandigheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2004 23:40 #72211 door
Ik heb de oplossing !!!Iedere dag als je thuiskomt de olie aftappen en s'morgens naast de pan met pap een pannetje met olie op het fornuis.Daarna de motor vullen en karren maar!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2004 10:44 #72210 door
Zie ook mijn vraag over wintersport van ongeveer een week geleden. Dat olieverhaal, ik sluit me bij Niek aan, lijkt me toch wel erg overdreven. Het heeft afgelopen week toch echt niet meer dan een graad of 6 gevroren, dat kan die olie echt nog wel hebben hoor. Moltonnetje vrochtvreter, pfff, het is een Volvo, niet je schoonmoeder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.