glazen dak, gruwel of niet?
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-07-2014 15:54 - 23-07-2014 09:08 #142113
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic glazen dak, gruwel of niet?
hey Rob, ik denk dat ik dezelfde heb als die van jou. ligt er al een tijdje, maar allerlei andere prio's... inmiddels maakt het zonnetje deze sunroof wel weer actueel 
het is me alleen nog niet helemaal duidelijk welk deel jij nou hebt weggesneden en hebt volgekit. is dat het deel waar ik hier m'n sleutel tussen steek? zou het niet volstaan om het originele rubber aan het alu vast te lijmen/kitten?
ik neem aan dat je het deel waar het glas op afsluit, hier aangewezen met m'n sleutel, hebt laten zitten? als dit niet goed afdicht op het glas zou je hier eventueel altijd nog een rond koordrubber in kunnen lijmen.
tot slot vraag ik me af hoe ik 't hemeltje weer netjes laat aansluiten op de alu-binnenrand???
je hebt het in een eerdere reactie over "2 kamers"; het rubber dat er bij mij in zit bestaat uit één stuk, of bedoel je dat niet?
alvast bedankt weer voor je reactie! :mrgreen: groet, Hans.

het is me alleen nog niet helemaal duidelijk welk deel jij nou hebt weggesneden en hebt volgekit. is dat het deel waar ik hier m'n sleutel tussen steek? zou het niet volstaan om het originele rubber aan het alu vast te lijmen/kitten?
ik neem aan dat je het deel waar het glas op afsluit, hier aangewezen met m'n sleutel, hebt laten zitten? als dit niet goed afdicht op het glas zou je hier eventueel altijd nog een rond koordrubber in kunnen lijmen.
tot slot vraag ik me af hoe ik 't hemeltje weer netjes laat aansluiten op de alu-binnenrand???
je hebt het in een eerdere reactie over "2 kamers"; het rubber dat er bij mij in zit bestaat uit één stuk, of bedoel je dat niet?
alvast bedankt weer voor je reactie! :mrgreen: groet, Hans.
Groet, Hans
Laatst bewerkt 23-07-2014 09:08 door 05703-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-07-2014 20:41 #142122
door 05703-dummy
Groet, Hans
Rob, kan je misschien een paar foto's plaatsen van wat je precies gekit hebt, en ook van de binnenzijde, m.n. aansluiting/ inklemming hemeltje? Thanks!
Groet, Hans
13-08-2014 16:00 #142606
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic glazen dak, gruwel of niet?
Die van jou is toch net ff anders, Hans. Het kleine profiel op jouw laatste foto maakt de aansluiting op het glas. Dat gaat wel goed. De rest lijkt bij jou massief te zijn, of is dat wel een hol profiel? Bijgaand mijn foto's. Daarop kan je zien dat ik de binnenste helft van het rubber profiel intact heb gelaten, maar het buitenste deel, dat moet aansluiten op het aluminium, eruit heb gesneden. Dat heb ik vervolgens volgekit.
Die aansluiting op het aluminium is het meest kwetsbare deel van deze constructie. Dat capillair loopt vol water.
Hoever dekt het glas het rubber af bij jou? Ik heb naast het glas dus een deel uit het rubber gesneden.
Die aansluiting op het aluminium is het meest kwetsbare deel van deze constructie. Dat capillair loopt vol water.
Hoever dekt het glas het rubber af bij jou? Ik heb naast het glas dus een deel uit het rubber gesneden.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
13-08-2014 16:04 #142607
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic glazen dak, gruwel of niet?
En dan nog wat foto's van binnen. Ik heb het frame tussen de A en de B balken in het dak gemikt. Dat is goed gelukt, alleen is de plek van het binnenlicht een probleem. Dat zit net voor/onder de B balk. Maar ik wilde geen balken uit het dak halen of verplaatsen.
En hij is goed waterdicht. Zelfs met de wolkbreuk op het Circuit afgelopen weekend geen lekkage. Meer water en torsie zal de auto nooit gelijktijdig voor zijn kiezen krijgen.
En hij is goed waterdicht. Zelfs met de wolkbreuk op het Circuit afgelopen weekend geen lekkage. Meer water en torsie zal de auto nooit gelijktijdig voor zijn kiezen krijgen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-08-2014 21:57 #142616
door 05703-dummy
Groet, Hans
Rob, bedankt voor je uitgebreide reactie en de foto's!
Ik ga t rubber toch nog eens bekijken en iig aan het aluminium vastkitten. Daarnaast wil ik proberen om het hemeltje op de onderste alurand te laten rusten, waarschijnlijk zal ik dan eerst een soort foamrand met de juist dikte aan de binnenkant van t dak moeten lijmen, waar ik vervolgens het hemeltje tegenaan lijm. Zal nog een hoop passen en meten worden
maar nu eerst verder vakantie vieren
(zonder glazen dak
)
Gave foto's trouwens van je nr. 13 op t circuit!
Ik ga t rubber toch nog eens bekijken en iig aan het aluminium vastkitten. Daarnaast wil ik proberen om het hemeltje op de onderste alurand te laten rusten, waarschijnlijk zal ik dan eerst een soort foamrand met de juist dikte aan de binnenkant van t dak moeten lijmen, waar ik vervolgens het hemeltje tegenaan lijm. Zal nog een hoop passen en meten worden

Gave foto's trouwens van je nr. 13 op t circuit!
Groet, Hans