glazen dak, gruwel of niet?
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Als ik het al doe, wil ik het eigenlijk vóór de balk in het dak tussen de B-stijlen doen. Of is de ruimte dan te klein?
vragen, vragen...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mijn Amazon Combi heeft ook een open dak. Helpt het als ik daar wat foto's van maak?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Over aftermarket glazen daken in een 145 kan ik niets uit ervaring zeggen.
Mijn inschatting is dat dat wel goed zou moeten gaan. Ik denk dat er maar weinig daken perfect plat zijn.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
Ik heb een opendakraam liggen, en zou daar eigenlijk dan ipv het staal,
een donkergroen getinte ruit indoen, maar de praktische uitvoering loop ik ook nog wat tegenaan.
Ik kan je in ieder geval zeker vertellen;
zo'n open dak is gekromd, dus je zal of een ruit in de juiste bolling moeten vinden (pfoe....)
of een ruit op maat laten maken, daar zijn ook bedrijven voor (pfoe.... (in de portomonnee))
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Standaard universele glazen daken zijn toch vlak? Die zullen toch niet altijd lekken? Wat wel een probleem kan zijn, als je de balk tussen de B-stijlen laat zitten, dat je op een gekromd vlak moet aansluiten. Die balk gaat echt niet meegeven."Oscar Keur" schreef:
zo'n open dak is gekrom)
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Standaard universele glazen daken zijn toch vlak? Die zullen toch niet altijd lekken? .
O, je wilt een nieuw aftermarket glazen schuifdak? Lijkt me geen probleem.. Webasto heeft bijvoorbeeld,
of zoek wat tweedehands dan. Ik dacht dat je (net als ik) een originele wilde aanpassen, en dan is t wel mooi om n ruitje met bolling te hebben.
"Rob Spoon" schreef:
Wat wel een probleem kan zijn, als je de balk tussen de B-stijlen laat zitten, dat je op een gekromd vlak moet aansluiten. Die balk gaat echt niet meegeven.
Die balk laten zitten kan.. Maar wordt wel ingewikkeld denk ik..
Uit mn hoofd zat t "origineel" (want t werd er natuurlijk vaak achteraf door de dealer ingezet) zonder de B-stijl balk,
maar dan hang je de bak van t schuifsdak tussen de 6 stijlen en dan gebruik je die als alternatieve versteviging ipv die b-stijl-balk. Maar ik weet t even niet zeker.
Ik ben hopelijk van de week weer eens bij de auto, dan zal ik even kijken hoe het precies bij mij zit.
Je kan (als daar de ruimte voor is) ook onder die balk dr in hangen natuurlijk.
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Eerst de zon, ik zie wel wat er gebeurt als het regent!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl