VKB hoe was het ?

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
11-12-2023 20:23 #1043278 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic VKB hoe was het ?
Onderdelen scoren is natuurlijk leuk. Maar intussen is het meeste ook op internet, marktplaats of ebay 
Iets meer hands-on, actief, workshop achtigs zou o zich leuk kunnen zijn. Zijn er 'beperkte klussen met specifieke vaardigheden/tools die op z'n dag zouden kunnen? Bv carb-onderhoud,, oid. 
Al wordt het dan wellicht weer meer een sleuteldag, het moet ook doenlijk blijven. Of een donor auto neer ztten, waarop 'geoefend' kan worden met zaken los en weer vast zettten. Altijd eerzaam om te zien en te doen. Of om over te kunnen praten met 'lotgenoten'. Zal wel moeilijker zijn om te organiseren, zeker in een doorlopende setting.

Wat betreft locatie, dat blijft altijd een dingetje, begrijp ik hel goed (zelf opgegroeid in Zuid-Limburg). Wat vanuit Friesland goed te berijden is, is weer te ver vanuit Limburg of Zeeland (de provincies, al geld het ook vanuit de plaatsen). En weeg je ook de Belgsiche en Duitse deelnemrs en bezoekers mee, dan is Rosmalen niet eens zo ex-centriek.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-12-2023 20:38 #1043279 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic VKB hoe was het ?
Utrecht was voor mij prima te doen, iets van anderhalf uur. Zijner eigenlijk veel Duitsers en Belgen die komen? 

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2023 00:16 - 12-12-2023 07:53 #1043281 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic VKB hoe was het ?
Ik kom al vele jaren (dit jaar lukte voor het eerst sinds lang niet) naar de VKB in ondertusen al veel verschillende plaatsen ofschoon ik er heel wat km voor moet rijden (toerritten rijden zijn echter ook veel km) en zie het allemaal helaas ook minder worden, maar heb toch steeds wel iets leuks kunnen kopen. Maar ook het echte (niet alleen online) contact met anderen is naar mijn mening heel belangrijk (onbekend ben ik ondertussen niet meer bij diverse verkopers en beursmedewerkers). Getallen weet ik natuurlijk niet, maar Duitsers komen naar mijn weten in redelijk aantallen, en kopen ook als de prijs/kwaliteit klopt. Van verkopers heb ik enerzijds vernomen dat het dit jaar heel slecht was, maar anderzijds ook dat goed verkocht is. Natuurlijk is het altijd de vraag wat men in welke kwaliteit voor welk bedrag aanbiedt en wat iemand wil kopen. Op een beurs onderdelen aanbieden kost nogal wat moeite, en dan moet men ook nog eens het geld dat men voor de stand betaald (en andere kosten die men moet maken) terugverdienen, dat houdt waarschijnlijk ook eventuele verkopers tegen. Via internet is goedkoper verkopen, maar wel bewerkelijk als er verzonden moet worden, als men de tijd betaald zou moeten krijgen (e-mails, verpakken, verzenden) zou het vaak niet meer lonen. Via internet kopen heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen als verzonden moet worden: de kwaliteit ziet men pas als men het na betaling uiteindelijk ontvangt en men betaald ook nog eens verzendkosten. Ik hoop dat er een goede voortzetting van de VKB plaats zal vinden in 2024 (en ik dan wel kan komen).
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.