VKB hoe was het ?

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10-12-2023 10:18 #1043251 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic VKB hoe was het ?
Misschien wel wat een late reactie maar wou dit toch nog even kwijt    Dit jaar waren we er voor de 1ste keer op zondag , andere jaren dus telkens op zaterdag ( of het ganse W.E daar op de camping)  , en direct had ik het gevoel van  "het is hier wel heel rustig"  zowel op de parking buiten als in een lege inkomhal  binnenkomende    dit was het eerste wat mij tegenviel . Ook binnen kreeg ik niet het echte beursgevoel zoals andere jaren . Wat ik dus dacht dat te wijten was dat we er op zondag waren en de meeste koopjes of onderdelen jagers op zaterdag komen . Daar ik helemaal uit Hongarije kom waar weinig of geen onderdelen te vinden zijn voor oude volvo's  , was mijn eerste gedacht " volgend jaar terug op zaterdag hier naartoe "  Maar zoals ook hiervoor reeds aangehaald zoek ik ook de meeste onderdelen op  internet , maar vind het toch steeds nog leuk om tussen de uitgestalde bakken en dozen  een" schat " ( iets wat ik nog wel kan gebruiken of leuk vind)  te vinden . Maar als je voor een veroeste grill voor een PV  reeds 300€ moet geven op de beurs terwijl je deze op 2dehands site's in betere staat voor 100€ vind  dan gaat de lol er voor mij ook snel af . Het is niet zo dat we enkel voor de VKB komen afgereisd vanuit Hongarije  maar wel steeds met deze datum rekening houden , als het volgende keer niet beter meevalt betwijfel ik wel of ik met deze datums nog rekening ga houden . Naar mijn mening zou de inkomhal gratis ter beschikking stellen  voor de leden , die hun overtollige onderdelen daar tekoop stallen  al een heel andere beurs vormen .met de verkoop van de inkomtickets op internet heb je ook niet meer de rijen van de mensen die aanschuiven om te betalen  in de inkomhal dus kan deze daar makkelijk voor gebruikt worden ( het is maar een gedachte) 

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2023 11:38 - 10-12-2023 11:40 #1043254 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic VKB hoe was het ?
Ik vrees ook dat het er in de toekomst op oldtimergebied ook niet beter op zal worden, wel moeilijker.
Ieder jaar is het weer afwachten wat de EU vanaf januari wil/zal verbieden.
-Vanaf 2024 zal het moeilijk worden om goed materiaal te vinden om lasnaden te kunnen vertinnen, wegens verbod op lood/tin verbindingen (en lood in het algemeen).
-Daarnaast wacht ik nog op een zending Chroom uit Hongarije (nu al 9 maanden). Dit zal denkelijk ook de laatste keer zijn, zie link hieronder
Chroomverbod vanaf 2024, einde van een tijdperk? - Volvo Klassieker Forum - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
-Deze week heb ik een brief van de gemeente Amsterdam gekregen dat het tarief van mijn overdekte (wel vochtige) parkeergarage vanaf februari 106 euro/maand i.p.v. 42 euro zal worden, zgn omdat de gemeente niet meer uit de kosten komt voor onderhoud. Betaalbare parkeerruimte vinden is niet gemakkelijk in NL
-Naast al deze negatieve berichtgeving, heb ik zo af en toe ook wel eens behoefte aan wat positief nieuws wat oldtimers betreft.
-Maar ik vergeet ook niet dat NL, in vergelijking tot alle andere EU landen voorlopig nog wel de prettigste oldtimerregelingen en vooral veel specialisten heeft (helaas houden sommigen er ook gewoon ook mee op).
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10-12-2023 11:54 #1043255 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic VKB hoe was het ?

Ik vrees ook dat het er in de toekomst op oldtimergebied ook niet beter op zal worden, wel moeilijker.
Ieder jaar is het weer afwachten wat de EU vanaf januari wil/zal verbieden.
-Vanaf 2024 zal het moeilijk worden om goed materiaal te vinden om lasnaden te kunnen vertinnen, wegens verbod op lood/tin verbindingen (en lood in het algemeen).
-Daarnaast wacht ik nog op een zending Chroom uit Hongarije (nu al 9 maanden). Dit zal denkelijk ook de laatste keer zijn, zie link hieronder
Chroomverbod vanaf 2024, einde van een tijdperk? - Volvo Klassieker Forum - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
-Deze week heb ik een brief van de gemeente Amsterdam gekregen dat het tarief van mijn overdekte (wel vochtige) parkeergarage vanaf februari 106 euro/maand i.p.v. 42 euro zal worden, zgn omdat de gemeente niet meer uit de kosten komt voor onderhoud. Betaalbare parkeerruimte vinden is niet gemakkelijk in NL
-Naast al deze negatieve berichtgeving, heb ik zo af en toe ook wel eens behoefte aan wat positief nieuws wat oldtimers betreft.
-Maar ik vergeet ook niet dat NL, in vergelijking tot alle andere EU landen voorlopig nog wel de prettigste oldtimerregelingen en vooral veel specialisten heeft (helaas houden sommigen er ook gewoon ook mee op).
Weet je wie of waar je onderdelen liggen in Hongarije ?? want als ik bij de plaatselijke chomeerder ga  dan heb ik meestal mijn onderdelen op een 3 a 4 weken terug  als ik naar de andere  ga die alles ( metaal, aluminium, zamak ) kan chromeren en ook restaureerd ( werken heel veel voor D en A bedrijven )  duurt het gewoonlijk een maand of drie  maar 9 maand  is wel erg lang ( Ik woon in Hongarije ) 

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2023 12:30 - 10-12-2023 12:34 #1043257 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic VKB hoe was het ?
Het probleem schijnt momenteel in het transport te zitten.
Het adres van de chromeerder heb ik helaas niet, dat gaat via via
De voor- en achterkant van mijn 1959 cadillac heb ik eerder bij hun laten verchromen, duurde toen 7 maanden. Het resultaat was wel prima.
550 euro voor een voor- en achterbumper (samen) van een peugeot 203 is niet veel geld.
Helaas hoort Hongarije ook bij de EU en ik vrees dat daar de pret van het verchromen daar binnenkort ook voorbij zal zijn. (dat geldt trouwens ook voor sanitairkranen)
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2023 09:08 - 11-12-2023 17:58 #1043270 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic VKB hoe was het ?
Ik ben blij dat dit draadje nog meningen blijft trekken, de VKB was jarenlang een grote trekpleister en de grootste beurs voor een merk in Europa en er werden veel gebruikte en nieuwe onderdelen verhandeld. Ook veel wagens te koop aangeboden echter de prijzen waren altijd hoger dan wat in de markt werd betaald. Als ik de reacties lees komt een groot deel van de leden om 'elkaar' weer te zien en hoopt een zeldzaam onderdeeltje mee te pikken. Mijn idee is om dit centraal te zetten en internet cafés in te richten met b.v. 10 werkplekken, waar de eigenaren van de verschillende modellijnen elkaar kunnen ontmoeten, restauratie, reparatie en onderdelen met elkaar kunnen delen en verhandelen. Een koffiepunt met tafels en stoelen om elkaar te leren kennen. Vanuit de club model deskundigen aanwezig die dit begeleiden. We maken het ook interessanter voor jonge leden en bieden zo een Beurs 'nieuwe stijl'. Ik was met een stand aanwezig, maar de belangstelling voor de onderdelen was minimaal en omzet eveneens. Het loont niet de moeite om alle onderdelen heen en weer terug te zeulen. Natuurlijk moeten stands blijven, wellicht ook wat meer op internet richten. De verschillende Regio's, Registers en club stands op de bovenverdieping is wel een succes, dus handhaven, maar meer richten op het laten zien van activiteiten en specifieke informatie op monitoren van het betreffende model. Voor de indeling zou ik denken aan het ontmoeten in het midden met de stands er omheen. De zondag zou een Ledenvergadering kunnen worden belegd, waar de Regio's en Registers een korte presentatie geven (pitch) en het bestuur de blik op het komende jaar geeft. Tevens een speelplek voor kinderen en moeders die dan gemakkelijker zullen vergezellen. Denk dat de ALV in het voorjaar moet blijven, maar misschien ook niet uit een oogpunt van voldoende leden bijeenbrengen. Ik ben benieuwd naar de reacties van jullie op dit plan. Ed van der Zee

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2023 18:09 - 11-12-2023 18:15 #1043271 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic VKB hoe was het ?
Het lijkt me een goed idee om de Volvobeurs een andere insteek te geven waar gezelligheid en verbondenheid primeren, en misschien ook andere merken aantrekken met Volvo als hoofdmoot? Met Saab was het dit jaar trouwens ook heel bedroevend gesteld op deze beurs die de laatste jaren toch voor beide merken openstond.
Ook de bijna maandelijkse vlooienmarkten en antiekbeurzen zijn zowat helemaal verdwenen in de dorpen en steden. 10 jaar geleden waren die ook zowat over hun hoogtepunt heen nadat de standplaatsen meer begonnen te kosten dan ze opbrachten en de invoering van parkinggeld op vele plaatsen heeft deze markten de das omgedaan.
Tijd voor nieuwe ideeen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2023 19:53 - 11-12-2023 19:54 #1043273 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic VKB hoe was het ?
Het zou inderdaad best eens tijd kunnen zijn om de opzet een beetje te veranderen. Wat Ed voorstelt lijkt me een leuk idee om over na te denken.

Ik zou eerst echter wel willen weten hoe dramatisch (of niet-) in bezoekers is geweest.

Misschien kan de organisatie daar wat over zeggen? Zonder onderdelen en auto's kan natuurlijk niet, maar een andere mix van ontmoeting en onderdelen/ auto's zou kunnen werken.
De thema's die de afgelopen jaren zijn gekozen, waren natuurlijk ook al een leuke aanvulling op de beurs.

Wat meer "hands-on" activiteiten zoals auto poetsen, carburateurs, injectie, ontsteking etc. afstellen lijkt me ook een goede aanvulling. Uitleg over hoe je je motor meer vermogen geeft, of meer koppel etc.
Krijg wat specialisten binnen die je een vergoeding geeft voor hun dag bijvoorbeeld.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-12-2023 19:57 - 11-12-2023 19:57 #1043274 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic VKB hoe was het ?
Misschien zou het helpen als het meer centraal in Nederland zou zijn, Voor even kijken is het voor mij vanuit Friesland op de huidige lokatie net even te ver.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2023 20:02 #1043275 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic VKB hoe was het ?
Dat zou kunnen, maar als de beurs aantrekkelijk genoeg is, maak je er toch een dag van? (Ik kwam er dit jaar voor uit Frankrijk, toch zo'n 520 kilometer....)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-12-2023 20:06 #1043276 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic VKB hoe was het ?
Als ik er nu heen zou gaan is het al een hele dag! Sinds ze in Rosmalen zitten ben ik al niet meer geweest, dus kan niet echt zeggen wat er wel of niet goed is aan de huidige opzet. Ik weet wel dat niet alleen de Volvo club last heeft van verminderde belangstelling voor hun beurs. Dat zelfde geld overigens ook voor de vele forums die ik bekijk, steeds minder belangstelling. 

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.