- Berichten: 265
VKB hoe was het ?
- Serge van Ruyssevelt
- Offline
- Elite-lid
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Ieder jaar is het weer afwachten wat de EU vanaf januari wil/zal verbieden.
-Vanaf 2024 zal het moeilijk worden om goed materiaal te vinden om lasnaden te kunnen vertinnen, wegens verbod op lood/tin verbindingen (en lood in het algemeen).
-Daarnaast wacht ik nog op een zending Chroom uit Hongarije (nu al 9 maanden). Dit zal denkelijk ook de laatste keer zijn, zie link hieronder
Chroomverbod vanaf 2024, einde van een tijdperk? - Volvo Klassieker Forum - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
-Deze week heb ik een brief van de gemeente Amsterdam gekregen dat het tarief van mijn overdekte (wel vochtige) parkeergarage vanaf februari 106 euro/maand i.p.v. 42 euro zal worden, zgn omdat de gemeente niet meer uit de kosten komt voor onderhoud. Betaalbare parkeerruimte vinden is niet gemakkelijk in NL
-Naast al deze negatieve berichtgeving, heb ik zo af en toe ook wel eens behoefte aan wat positief nieuws wat oldtimers betreft.
-Maar ik vergeet ook niet dat NL, in vergelijking tot alle andere EU landen voorlopig nog wel de prettigste oldtimerregelingen en vooral veel specialisten heeft (helaas houden sommigen er ook gewoon ook mee op).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Serge van Ruyssevelt
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Ik vrees ook dat het er in de toekomst op oldtimergebied ook niet beter op zal worden, wel moeilijker.
Ieder jaar is het weer afwachten wat de EU vanaf januari wil/zal verbieden.
-Vanaf 2024 zal het moeilijk worden om goed materiaal te vinden om lasnaden te kunnen vertinnen, wegens verbod op lood/tin verbindingen (en lood in het algemeen).
-Daarnaast wacht ik nog op een zending Chroom uit Hongarije (nu al 9 maanden). Dit zal denkelijk ook de laatste keer zijn, zie link hieronder
Chroomverbod vanaf 2024, einde van een tijdperk? - Volvo Klassieker Forum - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
-Deze week heb ik een brief van de gemeente Amsterdam gekregen dat het tarief van mijn overdekte (wel vochtige) parkeergarage vanaf februari 106 euro/maand i.p.v. 42 euro zal worden, zgn omdat de gemeente niet meer uit de kosten komt voor onderhoud. Betaalbare parkeerruimte vinden is niet gemakkelijk in NL
-Naast al deze negatieve berichtgeving, heb ik zo af en toe ook wel eens behoefte aan wat positief nieuws wat oldtimers betreft.
-Maar ik vergeet ook niet dat NL, in vergelijking tot alle andere EU landen voorlopig nog wel de prettigste oldtimerregelingen en vooral veel specialisten heeft (helaas houden sommigen er ook gewoon ook mee op).
Weet je wie of waar je onderdelen liggen in Hongarije ?? want als ik bij de plaatselijke chomeerder ga dan heb ik meestal mijn onderdelen op een 3 a 4 weken terug als ik naar de andere ga die alles ( metaal, aluminium, zamak ) kan chromeren en ook restaureerd ( werken heel veel voor D en A bedrijven ) duurt het gewoonlijk een maand of drie maar 9 maand is wel erg lang ( Ik woon in Hongarije )
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Het adres van de chromeerder heb ik helaas niet, dat gaat via via
De voor- en achterkant van mijn 1959 cadillac heb ik eerder bij hun laten verchromen, duurde toen 7 maanden. Het resultaat was wel prima.
550 euro voor een voor- en achterbumper (samen) van een peugeot 203 is niet veel geld.
Helaas hoort Hongarije ook bij de EU en ik vrees dat daar de pret van het verchromen daar binnenkort ook voorbij zal zijn. (dat geldt trouwens ook voor sanitairkranen)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 260
Ook de bijna maandelijkse vlooienmarkten en antiekbeurzen zijn zowat helemaal verdwenen in de dorpen en steden. 10 jaar geleden waren die ook zowat over hun hoogtepunt heen nadat de standplaatsen meer begonnen te kosten dan ze opbrachten en de invoering van parkinggeld op vele plaatsen heeft deze markten de das omgedaan.
Tijd voor nieuwe ideeen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ik zou eerst echter wel willen weten hoe dramatisch (of niet-) in bezoekers is geweest.
Misschien kan de organisatie daar wat over zeggen? Zonder onderdelen en auto's kan natuurlijk niet, maar een andere mix van ontmoeting en onderdelen/ auto's zou kunnen werken.
De thema's die de afgelopen jaren zijn gekozen, waren natuurlijk ook al een leuke aanvulling op de beurs.
Wat meer "hands-on" activiteiten zoals auto poetsen, carburateurs, injectie, ontsteking etc. afstellen lijkt me ook een goede aanvulling. Uitleg over hoe je je motor meer vermogen geeft, of meer koppel etc.
Krijg wat specialisten binnen die je een vergoeding geeft voor hun dag bijvoorbeeld.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.