VKB hoe was het ?
- Ed van der Zee
-
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite-lid
-
ik ben zaterdagvoormiddag een kijkje gaan nemen. Tegen de middag stond de parking vol met oude Volvo's , dus er was wel voldoende interesse vanuit het publiek.
Ik was daar met mij PV544 (op de parking). Ik heb ook enige tijd gesproken met een Duitser met zijn PV die uit de buurt van Dortmund kwam. Hij had toch op ietsje meer gehoopt na zijn lange rit, vertelde hij.
Er was genoeg te vinden van onderdelen op de verschillende kraampjes. Volvo Lotte had een aantal mooie showroomexemplaren in aanbieding. De politie Amazon van Dries Bakkenes stond er ook te koop.
Ook even Lars gesproken, met een mooie verzorgde stand over electrificatie
De bovenverdieping van de hal viel mij tegen, daar stonden een aantal volvo's opgesteld, maar het publiek ontbrak totaal
Wat ik miste, in tegenstelling tot vorige jaren was de aanwezigheid van Saab. Er stond welgeteld 1 Saab 99 binnen, maar geen enkel kraampje of vertegenwoordiging. Op de parking stonden er maar 4 recente exemplaren naast elkaar, meer niet.
Een beetje variatie op het thema maakt het toch een beetje aantrekkelijker voor de bezoeker.
Op de beurs in Rosmalen heb ik in 2009 mijn Ford transit en Vespa PX 150 verkocht, toen had ik ook een kraampje met onderdelen, ca 20 buizenradio's verkocht toen.
De Ford transit (roestvrij, in nieuwstaat met maar 17.000 km) heb ik voor een schamele 2000 euro verkocht. De Vespa 150cc voor 1500 euro. Ik was toen net mijn baan kwijt, houden was geen optie op dat ogenblik.
De Ford transit is helaas aan een verkeerde koper verkocht en is gesloopt amper 4 jaar later.
In 2001 heb ik op de parking aan de autotron mijn Ford Capri (91-FV-HH) verkocht. Deze is nog steeds in bezit van de koper.
Ik mis wel een beetje de beurzen van vroeger op de autotron...
Bijlagen:
- Jan Venema
- Senior lid
-
Zaterdag weer ruim 100 Amazon's bij elkaar en ook de groep met 240/260 had het parkeervak geheel vol met nog wat overloop. Er waren ook veel moderne Volvo's en uit allerlei landen: Duitsland, Frankrijk België, Luxemburg, etc.
Voor de zondag viel op dat er veel jongeren in best wel zeer mooie auto's voorbij kwamen. De nieuwe generatie......
Sommige standhouders boven op de verdieping zetten zou nog een oplossing kunnen zijn en dan alle Volvo-clubs beneden??
Zelf heb ik me weer nuttig gemaakt als vrijwilliger en we kwamen weer moe maar voldaan thuis.
Groeten,
Jan Venema
- Tom Steverink
-
- Platinum-lid
-
Ik vond het een leuke beurs, ik heb veel oude bekenden (en wat nieuwe-) gesproken ondanks dat we niet veel tijd hadden. Het viel me op dat op de parkeerplaats veel jonge mensen waren, de meesten met een 140 en 240 serie.
Ik kom niet voor onderdelen, die koop ik op het ogenblik dat ik ze nodig heb bij de VKV of Skandix. Ik denk dat dat bij meer zo gaat nu.
Ik heb wel een magnetische karterplug gekocht en bij een Zweed aluminium draad om aluminium te lassen.
Ik denk dat de beurs evolueert, het wordt denk ik meer een ontmoetingsplaats, en een bron van gadgets + een plek voor de clubs om zich voor te stellen.
Verder mooie auto's kijken en auto's te koop aanbieden. Ik vond ook de vele sportieve Volvo's dit jaar zeer de moeite waard,
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Mathieu van den Bosch
- Afwezig
- Elite-lid
-
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
- Marco Wuyts
- Nieuw lid
-
Eerst even binnen alles afgelopen ; dan buiten op de parking gaan kijken ; terug binnen gegaan om iets te eten ; nog eens alles afgelopen ; terug naar buiten op de parking gaan kijken ; back home !
Na de middag leek het me aanzienlijk drukker en was er boven bij de clubs toch veel bezoek. De foto beneden was genomen om 13u30.
Buiten is er heel veel te zien ; de indeling van de parking is fantastisch goed gevonden. Daar heb ik veel met andere eigenaars gepraat en weer wat mensen op de social media om te volgen. Het is leuk om verschillen te ontdekken, jaartallen te raden, verschillende kleuren combinaties te bewonderen van de binnen en de buitenkant ; hoe wagens staan op andere velgen, en altijd wel een paar te koop, ...
Ik denk ook wel dat als je nu iets nodig hebt, je geen beurs meer afwacht maar alles online gaat zoeken. Dat was vroeger wel anders. Een standhouder moet volgens mij vooral veel kaartjes leggen zodat iedereen deze kan meepakken en later contact kan opnemen als ze iets zoeken. Ik ken geen prijzen van de huur van de stands maar als ze niet breakeven draaien op het weekend zelf dan haken ze waarschijnlijk wel af.
Ik ben eigenlijk 1/3e voor de stands gegaan en 2/3e voor de parking.
- Ed van der Zee
-
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- J.L.M. Bruin
-
- Expert lid
-
PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
- Olivier Philippot
- Nieuw lid
-
- Tom Steverink
-
- Platinum-lid
-
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl