Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
- Ton van Spanje
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-12-2006 17:53 #83173
door Ton van Spanje
Beantwoord door Ton van Spanje in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p>Beste Rob Funcke</p><p>Ik heb zojuist het verhaal van Janko gelezen op volvolvo.nl. Het verhaal op dit forum (incl. de toen zichtbare namen van de "tegenpartij")</p><p>Uit dat verhaal kan ik alleen maar concluderen dat het weghalen van Janko's bericht op dit V44forum niet in het belang is geweest van ALLE V44 leden. Is het niet zo dat de vereniging er is voor het belang van de leden? Is het zo dat de vereniging er is voor het rijdbaar houden van onze geliefde klassieke Volvo's? En is het niet zo dat de vereniging er NIET is voor het belang van een handelaar die zich sec uit eigen zakelijk belang ophoudt binnen de V44 vereniging?</p><p>In het verleden ben ik zelf al eens 'slachtoffer"geweest van verstrengelde belangen binnen de vereniging. Daarom gaat Janko's verhaal mij dan ook aan het hart. Ik heb ooit eens een P220 B20 gekocht bij een (nu niet meer bestaande) handelaar in Haaren (N.Br.) die bij zijn auto''s taxatatierapporten leverde van "onze" vereniging. De taxatateur bleek een vriendje van hem te zijn.</p><p>Rob Funcke, ik denk dat alles er aan gelegen is om dit soort struikroverij binnen de vereniging de kop in te drukken. </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-12-2006 21:21 #83172
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font size="2">Beste Ton,</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font size="2"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font size="2">Inderdaad is de vereniging er voor het belang van de leden en het rijdbaar houden van onze klassiekers.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font size="2">Echter is de vereniging geen instantie die zich bemoeit met transacties tussen 2 partijen.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font size="2">Ieder lid van de vereniging in zelf verantwoordelijk voor zijn eigen handelen. Ik vind het juist dat het forum wordt gebruikt om te waarschuwen voor malafide handelaren en aangeeft hoe je moet handelen om miskopen te voorkomen.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font size="2">Het gaat mij een stap te ver om namen te gaan noemen. Zeker als je het verhaal maar van één kant hoort. </font><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: NL; mso-fareast-language: NL; mso-bidi-language: AR-SA">Het voor komen van struikroverij zo als jij dat noemt blijft lastig, vooral als je onderdelen betrekt van particulieren die voor de “hobby” handelen in onderdelen.</span></p>
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
- Ton van Spanje
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-12-2006 22:16 #83171
door Ton van Spanje
Beantwoord door Ton van Spanje in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p>Rob,</p><p>Met jouw stelling dat de vereniging geen instantie is die zich met transacties tussen 2 partijen bemoeit, kan ik een heel eind in mee gaan. Alleen denk ik wel dat je als individueel lid datzelfde belang dient te onderschrijven en je ten opzichte van medeleden correct dient te gedragen en te handelen. Gebeurt dat niet dan heb ik er geen bezwaar tegen als iemand, die zich niet volgens dat principe gedraagt, met naam en toenaam wordt gemeld. Mits vaststaat dat de "genagelde" inderdaad niet netjes handeld en dus niet in het belang van de leden handeld. </p><p>Al met al blijft het een moeilijke zaak, zo'n geschil. Als het nog niet vastgelegd is in de statuten en huishoudelijk regelement,. is het dan misschien een optie om iets uit te werken waardoor leden die zich t.o.v. de vereniging in het algemeen en de individuele leden in het bijzonder niet correct gedragen, te royeren?</p><p> </p><p> </p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-12-2006 22:40 #83170
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p>@ Rob Funcke:</p><p>ik bkijf erbij, zoals ik al eerder schreef , dat je ten onrechte ingrijpt in dit forum; zeker gezien je reactie van 10 dec jl. waarin je eigenlijk enorm met jezelf in tegenspraak bent; hiermee zet je deur naar andere fora wijdopen</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2006 18:18 #83169
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
als het om onze vriend in Geldermalsen gaat (Volvo 200 forum), dan is daar ook op het v44 forum al veel over geschreven
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-12-2006 15:29 #83168
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
Op welke plek is er nu meer te lezen omtrent deze oplichterspraktijken?
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2006 15:42 #83167
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p>Het was hier te vinden:</p><p>
www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=2607&highlight=overdrive
</p><p>, maar ook dit forum heeft besloten de naam van de "oplichter" te verwijderen. </p>
- Janko Koen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2006 14:55 #83166
door Janko Koen
Beantwoord door Janko Koen in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p>Hallo Niek, </p><p>Via mijn mail kun je meer info krijgen... ik probeer het deze vakantie allemaal op de site te zetten, alleen moet ik alles handmatig overtikken.. dus dat kost even wat tijd. </p><p>Verder blijft het vreemd dat andere namen wel op dit en op andere forums mogen worden genoemd.. maar zodra je begint over de heer S dat het dan niet meer mogelijk is.... dan blijkt men ineens erg veel haast te krijgen om de discussie te verwijderen...</p><p>Met vriendelijke groet, </p><p>Janko</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2006 16:26 #83165
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
Het blijft allemal een beetje vaag waarom we deze handelaar niet gewoon met naam en toenaam mogen noemen, zolang deze ook de gelegenheid krijgt om zelf te reageren. En dat kan in dit geval want hij weet wel de moderator te vinden en hem persoonlijk een bericht te sturen. Waarom reageert deze man dan niet? Als mijn naam onterecht te grabbel wordt gegooid zou ik zeker een weerwoord willen geven. Als je het dan echt formeel wilt houden op dit forum zou je dus ook geen namen mogen noemen van handelaren/particulieren met wie je wel goed zaken kunt doen, dat is per slot van rekening ook persoonlijk. We willen graag optimaal gebruik van dit forum maken, daar hoort ook bij dat we elkaar kunnen waarschuwen voor "foute" handelaren. Een tip voor een betrouwbaar adres is altijd welkom en andersom misschien nog wel meer!
<span style="color: rgb(0, 0, 255);">Rob Funcke schreef:</span><br style="color: rgb(0, 0, 255);" /><span style="font-size: 9pt; font-family: Arial;"><span style="color: rgb(0, 0, 255);">"Heb jou reactie betreft naamgeving van de leverancier van het forum verwijderd.</span><br style="color: rgb(0, 0, 255);" /><span style="color: rgb(0, 0, 255);">Ik begrijp dat je bent teleurgesteld over de transactie met jou leverancier, echter vind ik het onjuist om met behulp van een openbaar forum namen van leveranciers te noemen"</span>
</span>Wat openbaar betreft: als we een gedeelte op dit forum hebben waar alleen leden op kunnen komen voor het aan de kaak stellen van dit soort praktijken dan is het probleem van "openbaar" ook opgelost.
<span style="color: rgb(0, 0, 255);">Rob Funcke schreef:</span><br style="color: rgb(0, 0, 255);" /><span style="font-size: 9pt; font-family: Arial;"><span style="color: rgb(0, 0, 255);">"Heb jou reactie betreft naamgeving van de leverancier van het forum verwijderd.</span><br style="color: rgb(0, 0, 255);" /><span style="color: rgb(0, 0, 255);">Ik begrijp dat je bent teleurgesteld over de transactie met jou leverancier, echter vind ik het onjuist om met behulp van een openbaar forum namen van leveranciers te noemen"</span>
</span>Wat openbaar betreft: als we een gedeelte op dit forum hebben waar alleen leden op kunnen komen voor het aan de kaak stellen van dit soort praktijken dan is het probleem van "openbaar" ook opgelost.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-12-2006 19:15 #83164
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
Ben ik nu blind of is het onderwerp over Volvo Classics Service echt weggehaald?