Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun

• Janko Koen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2006 23:38 #51681 door Janko Koen
<p>Beste V44-forumgebruikers,</p><p>Onlangs ben ik besodemieterd bij het kopen van een versnellingsbak met overdrive van het type J. Ik heb deze gekocht van een clublid. En deze versnellingsbak bleek achteraf niet zo te functioneren zoals mij werd verteld. De bak maak nogal erg veel herrie en resoneert nogal wat tijdens het afremmen op de motor. En dat voor een bak die als goed werd verkocht. Het enige goede wat ik er aan kan vinden is dat de overdrive werkt. Maar ik heb er nu helaas meer werk dan plezier van. Waarschijnlijk zijn de lagers versleten en is de as naar zijn grootje. Ik moet helaas deze bak dus weer omruilen voor mijn oude D-type en gaat het mij veel geld kosten om een en ander wel goed te krijgen. En wees maar niet bang dat deze bak bij mij weer op het internet komt. Ik ga deze bak namelijk niet verkopen aan een ander. Ik ben namelijk V-44 lid en wil mijn mede-volvo-liefhebbers niet teleurstellen met een miskoop.</p><p>Ondanks dat mij werd gegarandeerd dat deze bak goed zou functioneren, neemt de betreffende persoon de bak niet weer terug bij slecht functioneren. In mijn ogen een heel vreemde manier van zaken doen. Ik krijg nu namelijk sterk de indruk dat het hier een persoon betreft die alleen maar uit is op geld en al helemaal niet ge&icirc;nteresseerd is in wat hij verkoopt. Uit het verhaal wat ik van deze persoon kreeg, wat overigens een ander verhaal was als tijdens de verkoop, krijg ik de indruk dat hij achteraf wel wist wat er aan de bak mankeerde. Ik ben helaas erg teleurgesteld in een mede-V-44 lid die volgens mij toch al heel wat jaartjes lid is van onze club en ook nog eens een naam is die ik vaak terug zie komen, zowel in clubbladen als op het internet.</p><p>Deze persoon heeft meer advertenties op internet staan en ik hoop dan ook voor de mensen die dit spul kopen dat dit wel goed functioneert.</p><p>Ik schrijf dit stukje om mijn frustraties even kwijt te raken en meer mensen te waarschuwen voor de praktijken die dus ook V-44 leden onderling met elkaar uit halen. Ik schrijf dit met opzet niet als anonieme gast, maar onder mijn eigen naam, omdat ik wel weet wat voor commentaar er anders komt. De persoon in kwestie weet wel dat ik over hem spreek. </p><p>Ik noem geen namen, ik hoop namelijk van de persoon in kwestie alsnog een mailtje of belletje te krijgen met de mededeling dat we wel tot overeenstemming kunnen komen over de kwestie.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Janko Koen</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-11-2006 00:05 #83192 door Siang Phoa
<p>Beste Janko,</p><p>altijd lullig als jou zoiets overkomt, zeker bij zo'n duur onderdeel.</p><p>Compliment voor de wijze waarop jij jouw grief onder woorden brengt: wel overwogen, maar met de ruimte voor de ander die je niet benoemt om toch nog met jou in conclaaf te gaan. Klasse! We zien wel eens andere reacties via dit mooie, maar intermenselijk kwetsbare medium.</p><p>Ik hoop van harte dat jullie er samen uit komen.</p><p>Siang Phoa</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Jan Soetens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-11-2006 12:53 #83191 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p>Over het algemeen zorg ik dat ik bij wat duurdere spullen die ik particulier koop (bv via een club of marktplaats) toch een standaard koopovereenkomst sluit waarbij je zaken als "niet goed geld terug" kunt afspreken. Iemand die daar niet aan meewerkt is bij mij uitgehandeld omdat het buiten een zakelijke transactie vastleggen ook vertrouwen uitspreekt in hetgeen men aanbied. Een volstrekt onbekende geloven op zijn mooie woorden heb ik al afgeleerd (mooie blauwe ogen is wat moeilijker :)</p><p> </p><p>Overigens, wat Siang Phoa al terecht opmerkt, zeer netjes zoals je het neerschrijft. Ik hoop voor je dat het nog goedkomt.</p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p>

Groetjes,
Jan

• Ernest Zethof
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-11-2006 14:09 #83190 door Ernest Zethof
Als eerste heb je het erg netjes neer gezet, maar het is toch wel erg jammer dat dat soort zaken voorkomen tussen mensen. Of het nu wel of geen leden zijn van de V44 vereniging, het zou gewoon een stukje fatsoen en eerlijkheid moeten zijn. Jouw verhaal zal door hem of haar naast het zijne worden gezet en de waarheid ? Ik hoop dat het zich goed oplost. Mocht het op een of andere wijze een bedrijf zijn kun je hem wel gemakkelijk aansprakelijk stellen daar hij iets verkoopt tegen een gangbare marktprijs (hoop ik of was dit ook al erg hoog ?) en kennelijk voldoet het dus niet aan de verwachtingen die je er van zou mogen hebben.Ik wens je nomaals succes met het oplossen en hoop dat de persoon een stukje redelijkheid laat zien en de zaken of terugneemt of oplost.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2006 17:16 #83189 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
voorlopig goede aanpak, maar als de persoon in kwestie niet reageert zou ik hem toch voor de keus stellen: of de zaak alsnog schikken, of z'n naam op de site; uiteindelijk zijn het louw centen waarmee hij aan de haal is; vooropgesteld dat alles indedaad is gelopen zoals je schrijft

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-11-2006 18:30 #83188 door Ben Flierman
Hoi Janko, da's inderdaad een beetje lullig. Als een verkoper aangeeft dat iets goed is zou het ook goed moeten zijn. Als hij niet wist of de bak goed was, had hij dat ook moeten melden. Beetje jammer dus. Hopelijk kun je de bak weer terugbrengen, al heb je dan natuurlijk nog steeds een boel werk voor niks gedaan... Veel succes!

tinustuning.nl

• Toon Boelens (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-12-2006 20:51 #83187 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p>Het niet noemen van de naam is van de ene kant netjes, van de andere kant worden er nu misschien verkeerde leden voor aangekeken. Vanmiddag was ik bij Dries Bakkenes en die is het in iedergeval niet geweest. Ik heb hier al eens eerder slechte ervaringen van een "Volvo Handelaar" neergezet en het zou me niet verbazen als dit om dezelfde persoon gaat.</p><p>Mocht je met betreffende handelaar niet verder komen, stel ik toch voor om zijn naam hier te vermelden zodat in de toekomst deze persoon kan worden vermeden.</p>

• Janko Koen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2006 13:33 #83186 door Janko Koen
<p>Ik heb inderdaad met opzet geen naam genoemd. Ik heb de persoon in kwestie tot maandagavond gegeven om met een voorstel te komen. Mocht dit voorstel er niet komen, dan zal ik deze naam zeker hier op het forum noemen. Maar ik wil de persoon in kwestie dus nog voldoende tijd geven om te reageren. Wanneer hij met een geschikt voorstel komt, zal ik geen namen op het internet noemen. Ik ben wacht even af.....</p><p> </p>

• J. Keukens (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2006 14:43 #83185 door J. Keukens (GAST)
Beantwoord door J. Keukens (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
mag ik vragen wat je voor die overdrive betaald hebt?

• Rob Funcke
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-12-2006 15:02 #83184 door Rob Funcke
<p><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial">Hallo Janko,
Heb jou reactie betreft naamgeving van de leverancier van het forum verwijderd.
Ik begrijp dat je bent teleurgesteld over de transactie met jou leverancier, echter vind ik het onjuist om met behulp van een openbaar forum namen van leveranciers te noemen. Je moet andere wegen bewandelen om je gelijk te halen.
Heb inmiddels een mail ontvangen van de betreffende leverancier welke mij van informatie voorziet die jij vervolgens niet noemt.
Of het waar is, ik weet het niet. Maar het geeft wel aan dat elke partij zijn eigen beleving heeft van de situatie.</span><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial"><o:p> </o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0mm 0mm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial">Met vriendelijke groet,<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0mm 0mm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial"><o:p> </o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0mm 0mm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial">Rob Funcke<o:p></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0mm 0mm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial">Vice-voorzitter<o:p></o:p></span></p><p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p></p>

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD