Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun

• Janko Koen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2006 17:17 #83183 door Janko Koen
<p>Hallo Rob,</p><p>Ik kan het begrijpen dat jij uit hoofde van jouw functie binnen de V44 vereniging niet anders kunt dan mijn reactie verwijderen. </p><p>Dat doet echter niets van het feit af dat ik volledig achter mijn reactie sta en ik het ook niet onpasselijk vind om op dit forum een dergelijke naam te noemen. Ik heb namelijk diverse keren contact met de persoon in kwestie gehad en hij komt telkens weer met een ander verhaal. Hij kan zich dan plotseling hetgeen hij heeft voorgespiegeld bij de verkoop niet meer herinneren. Ook het feit dat deze man met 3 namen en 2 woonplaatsen op het internet adverteerd blijf ik vreemd vinden. Maar om de goede orde te bewaren, zal ik op dit forum geen namen meer noemen, hoe zeer het mij ook spijt dat ik de mede-forum-lezers niet kan waarschuwen voor de praktijken van de persoon in kwestie. Ik zal kijken of ik het hele verhaal deze week in ieder geval op mijn eigen website kan zetten, zodat de V44 vereniging niet zal worden betrokken in de discussie en ik toch de mede-volvoliefhebbers kan waarschuwen voor de praktijken van de persoon in kwestie.</p><p>Ik begrijp nu ook volledig waarom de persoon in kwestie helemaal niet bang was voor een reactie van mijn zijde op dit forum. Hij wist waarschijnlijk al dat hij met zijn contacten zeer snel de reactie kon laten verwijderen. </p><p>Uiteraard ben ik erg nieuwsgierig naar het verhaal wat deze persoon aan jou heeft verteld. Ik heb namelijk al verschillende verhalen gehad van hem.</p><p>Nogmaals Rob: ik begrijp wel dat je de reactie hebt verwijdert!</p><p>Word vervolgt op mijn eigen site: 'Janko's Volvo klassiekers' </p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Janko</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2006 21:17 #83182 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
<p>t.a.v. Rob Funcke:</p><p>jouw reactie, het verwijderen van een bericht op dit forum, vind ik ongepast, riekt naar vriendjespolitiek en je devalueert hiermee het forum; Janko heeft op een zeer correcte wijze een zaak aan de orde gesteld en de andere partij alle gelegenheid gegeven daarop te reageren; jij schenkt hiermee erg veel subjectieve aandacht aan &eacute;&eacute;n individu en gaat volledig voorbij aan de belangen van de vele forumbezoekers, nl het op de hoogte blijven wat er in het Volvo-wereldje gebeurt en het leren van elkaar; persoonlijk was ik ook zeer ge&iuml;nteresseerd in de argumenten van de "tegenpartij" van Janko, die schijnen er dus wel te zijn, maar worden ons door jou onthouden; ik denk dat ik zelf volwassen genoeg ben om te kunnen oordelen over een zaak als deze, dat hoef jij niet voor mij te doen danwel te verhinderen.</p><p>Ik zou het bijzonder op prijs stellen dat je de berichten van Janko herstelt.</p><p>t.a.v. Janko: </p><p>ik kijk graag op jouw site; ik kan je overigens aanbevelen je probleem aan de orde te stellen op www.volvo-forum.nl , een algemeen volvo forum waar dit soort zaken gewoon aan de orde kunnen worden gesteld.</p><p>groet,</p><p>Pieter</p>

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-12-2006 22:28 #83181 door 11236-dummy
Tsja, beetje jammer allemaal dat het zo moet gaan. Overigens kan ik het volvo-forum.nl ook aanbevelen. Alle Volvo-liefhebbers bij elkaar, heerlijk <strong>gebruiksvriendelijk</strong> en je kunt er alle zin en onzin rond Volvo's kwijt. En we houden de site van Janko natuurlijk in de gaten ;-)

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2006 22:54 #83180 door Willy De Baere
<p>omwille van het gebrek aan voldoende informatie, zowel van de kant
van de koper als (over) de verkoper,
vind ik dat hier in deze blijkbaar duistere zaak,
nogal met de grove borstel over en weer geargumenteerd
wordt - ook reeds in stadium wanneer nog geen naam genoemd werd.
Meer info zou bvb. antwoord kunnen inhouden over:

1) wat is precies door verkoper "beloofd", en wat wordt door de koper
verstaan onder "goed werkend"?</p><p> </p><p>2) op de - overigens terechte - vraag van medelid Keukens naar de prijs
van de OD, krijgen we van Janko geen enkel cijfer; waarom niet? </p><p> </p><p>3) er zijn nog andere oorzaken dan een "slecht werkende OD"
waarom een wagen gaat trillen of resoneren bij afremmen;
zijn die oorzaken dan allemaal nagegaan, of niet?
- wie hier op forum meer uitleg wil, kan er van mij, vanuit praktijk
of ervaring, meer krijgen.</p><p> </p><p>4) "De bak maak nogal erg veel herrie": is die herrie in ELKE versnelling?:
mijn bak+OD's maken in 3de nl. ook meer herrie, in 1,2 of 4 echter niet.
Voor 1 van deze betaalde ik ook 500 Euro, ben er echter toch tevreden mee -
er wordt toch nooit lang in 3de gereden. </p><p> </p><p>5) ik heb verder de indruk dat Janko ook niet helemaal zeker is, want
spreekt slechts in termen van "waarschijnlijkheid":
"Waarschijnlijk zijn de lagers versleten en is de as naar zijn grootje" -
er kan volgens mij ook andere reden zijn, zie 3). Is vervangen
van lagers dan zo'n dure grap?, en als J-type zoveel duurzamer is dan D-type,
waarom dan direct denken aan totaal versleten as?</p><p> </p><p>Echter, dat de verkoper volgens Janko steeds met nieuwe verhalen afkomt,
adverteert met verschillende namen en plaatsen, en dergelijke meer,
doet bij mij toch ook vermoeden rijzen van drijven van niet al
te correcte handel - correct zou zijn: "niet tevreden? -> geld terug!",
toch in clubverband vind ik, dus zoals Bas met niet-werkende OD gedaan heeft
(zie zijn site). Ben dus ook benieuwd naar meer gedetailleerde
info, op site van Janko? Mijn vrees is echter die niet, of tenminste gekleurd,
te krijgen. Indien niet, dan is discussie op 1 of ander forum
uitzichtloos.</p><p>
</p>

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-12-2006 23:02 #83179 door 11236-dummy
<p><em>Citaat Willy: "correct zou zijn: "niet tevreden? -> geld terug!",
toch in clubverband vind ik, dus zoals Bas met niet-werkende OD gedaan heeft
(zie zijn site, reacties)."</em></p><p><em></em></p><p> p130.web-log.nl/p130/2005/10/overdrive_aange.html </p><p> </p><p>Sterker nog, ik hoefde niet te betalen totdat de overdrive werkend en wel ingebouwd zou zijn! Dat is pas service! Helaas bleek de overdrive toch niet helemaal te werken en heb ik besloten van de koop af te zien.</p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2006 23:27 #83178 door Eugen Wulff
<p>Ik ben het met Pieter eens, daarbij is het wel noemen van de naam van de "handelaar" wel gewenst omdat er anders misschien anderen die wel betrouwbaar/redelijk zijn met scheve ogen aangekeken kunnen worden. Ook is het prettig dat je, als je je "belazerd" voelt een klankbord hebt waar je aan de hand van reacties kunt peilen of je gelijk hebt of niet. Het lijkt mij dan ook beter de reactie van de leverancier in deze discussie te betrekken i.p.v het verwijderen van een bericht. Zodat eenieder voor zich een oordeel kan vormen.</p><p><em>Ook een leuk forum: www.volvolvo.nl/ met een goede <font color="#ff0000">zoekfunctie ;)</font></em></p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2006 23:44 #83177 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Pas op met het kopen van onderdelen welke je niet ter plekke kun
Tsja, het blijft lastig, dit soort zaken. De meeste frequente forumbezoekers herinneren zich nog wel de enorme ophef eerder op dit forum rondom een bekende handelaar, en ook toen waren de meningen sterk verdeeld. Wie er ook gelijk heeft, het blijft gewoon een feit dat de Volvo-klassiekers-wereld niets meer is dan een reflectie van de moderne auto-handel-wereld, met bijkomende voor maar vooral ook nadelen.

Hoe graag we allemaal zouden willen dat iedereen eerlijk handelt, graag elkaar op weg helpt en geen woekerprijzen vraagt, het zal hoe dan ook toch gebeuren. Uiteraard zijn er gelukkig wel een hoop mensen die compensatie bieden voor dat soort praktijken, maar het is lang niet altijd even makkelijk om zicht te krijgen op zoiets. Het beste is dan ook om gewoon hele duidelijke afspraken te maken, het liefst op papier. Ook als iemand heel betrouwbaar overkomt en alles loopt heel relaxed dan geeft dat gewoon voor beide partijen houvast, en als iemand om wat voor reden dan ook huiverig is om dergelijke dingen vast te leggen dan kun je natuurlijk meteen je vraagtekens bij een persoon of bedrijfje zetten...

Toen ik zelf mijn Amazon kocht ben ik ook akkoord gegaan met een auto die achteraf veel minder 'goed' was dan mij werd voorgeschoteld, helaas heb ik destijds helemaal niets op papier gezet, en is mondeling een hoop geluld maar eigenlijk ook nergens glashard gelogen, ik heb dan ook eieren gekozen voor mijn geld, maar baalde er, vooral in het begin, toch wel heel erg van. Enkele voorbeeldjes:
- bodem zou 'hard' zijn, bleek erg rot op diverse plekken en er zaten zelf enkele gaten in
- motor zou 10.000 km eerder gereviseerd zijn, is wel mooi opgepoetst maar uit compressietest blijkt dat de motor niet slecht is maar zeker ook niet onlangs gereviseerd.
- roest op diverse punten werd erg gebagatalliseerd, hier werd gewoon misbruik gemaakt van mijn naiviteit en onwetendheid op dat moment.
- auto zou een via-via keuring gekregen hebben en het rapport waar uit bleek dat er geen enkel ding mee mis was zou ik z.s.m. toegestuurd krijgen, nu, 6 maanden later en een hoop telefoontjes heb ik die nog altijd niet ontvangen. Evenals de factuur trouwens. Of de auto uberhaupt die keuring gehad heeft betwijfel ik nu dan ook.
- Auto werd afgeleverd met zeer slechte voorbanden, deze zouden voor de apk overigens nog 'prima' zijn, echter iedereen die ik sprak die ook maar iets meer van banden wist dan ik kon me vertellen dat ik in een rijdende tijdbom reed, ik heb ze dan ook meteen vervangen (kwamen uit '89 zo bleek achteraf). Op zich had ik niet mogen verwachten dat een verkoper er gratis nieuwe banden op gooit, maar door het gewoon te bagataliseren brengt hij indirect gewoon klanten in gevaar. Beetje jammer.

Zelf heb ik ervoor gekozen om alles te laten voor wat het is en ook geen pogingen te ondernemen iemand zwart te maken op fora. Dit ook omdat ik de fouten deels aan mijzelf te wijten heb, het was mijn eerste oldtimer en ik heb me gewoon laten omlullen.. Leermoment was wel dat ik meteen met mijn neus op de feiten gedrukt werd: ook in het klassiekerswereldje lopen mensen rond die alleen maar denken aan geld verdienen en daar hun klanten de dupe van laten worden.. Gelukkig zit ik nu inmiddels toch een beetje 'in het wereldje' en ken ik ook de adresjes waar ik, naar mijn idee, wel te maken heb met echte liefhebbers die uiteraard ook een financiele vergoeding voor hun werk willen maar vooral ook gewoon als hobby bezig zijn met hun favoriete auto's.

Overigens ben ik niet (meer) verbaasd dat er ook onder de v44-leden mensen op een oneerlijke manier handel drijven, natuurlijk is dit weer een wereldje-in-een-wereldje en mag je verwachten dat door het ons-kent-ons gehalte de leden elkaar toch wat meer matsen en helpen en niet een poot uitdraaien, maar er van uitgaan dat er alleen maar heiligen bij onze club zitten is denk ik iets te positief gedacht.

• Janko Koen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2006 10:57 #83176 door Janko Koen
<p>@ Willy en Keukens,</p><p>Alhoewel ik niet vind dat de prijs er iets toe doet zal ik toch even een richting geven. De overdrive heeft in ieder geval meer dan 500 euro gekost. Ook maakt hij in iedere versnelling herrie, behalve in de 3, daar is hij iets stiller, maar zoals jij ook al aangeeft.. de 3 gebruik je dan ook niet zo veel...</p><p>De verkoper verzekerde mij tijdens de verkoop dat de versnellingsbak en overdrive goed waren. Alles zou functioneren, stil en droog zijn. De versnellingsbak zou uit een auto van kennissen van hem komen en zou slechts 140.000 km hebben gedraaid. De auto van die kennissen zou een ongeluk hebben gehad en niet meer de moeite waard zijn geweest om te restaureren. Echter, nu ik problemen heb met de geluiden vindt de verkoper ineens dat een versnellingsbak niet stil hoeft te zijn, maar dat, wanneer de overdrive maar funcitoneerd, dat de bak dan goed is. Bij het eerste telefoontje wilde deze zelfde verkoper nog beweren dat het geluid en de trillingen werden veroorzaakt door de andere flens en het andere deksel (welke ik er ten behoeve van montage onder een Amazon ipv een 140 op moest zetten) welke ik er op had gezet. Ook wilde hij bij het eerste telefoontje beweren dat de flens moest worden uitgebalanseerd na montage op de overdrive. Echter, na informatie te hebben ingewonnen bij een expert blijkt dit helemaal niet het geval te zijn. Na de verkoper hiermee te hebben geconfronteerd vertelde wist hij me te vertellen dat hij het een goede bak vond, onder het mom van: 'de overdrive werkt toch?'</p><p>Wat betreft de geluiden ben ik te rade gegaan bij een echte expert. Deze kon mij vertellen dat bij dit soort geluiden en trillingen er meer aan de hand is. Mocht ik super veel geluk hebben, dan liggen alleen de lagers er uit. Mocht ik iets minder geluk hebben, dan is ook de hoofdas naar zijn grootje. Ik gebruik 'waarschijnlijk' omdat ik de bak er nog niet onderuit heb en dus niet weet wat er aan mankeerd. Ik heb de verkoper toen ook voorgesteld, dat wanneer de bak bij controle door een expert wel stuk blijkt te zijn, dat ik deze bak dan tegen geleverde prijs weer bij hem kon terugbrengen. Zelfs hier wil de verkoper niets van weten.</p><p>Verder ben ik nu door deze discussie ook al veelvuldig via de e-mail benadert, er blijken meer clubleden last met deze man te hebben gehad. Verder blijkt uit een aantal van deze mails dat deze persoon op meerdere forums wordt genoemd als een onbetrouwbaar handelspartner. Ik kan mijzelf wel voor de kop stoten dat ik niet zoveel op die andere forums zit. Nu ik ook die verhalen ken, dan had ik mijn versnellingsbak zeker niet bij hem gekocht.</p><p>Ik zal zeker even kijken of ik het verhaal op het volvo-forum kwijt kan. En ik zal proberen in de loop van deze week het gehele verhaal op mijn site te zetten.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Janko</p>

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-12-2006 12:25 #83175 door Willy De Baere
<p>Hallo Janko,</p><p>
dank voor de verdere info, die alleen maar ieder's vermoeden en opinie
bevestigt en versterkt. Voor het betaalde bedrag moest de bak+OD inderdaad,
zoals door verkoper beloofd, veel stiller zijn. Wil je niet alles kwijt
zijn, zou ik toch opteren voor reparatie na voorafgaande evalutatie van
wat precies fout is, bvb. bij/door Flok Boer=Nordrive of andere expert. Het
teveel betaald bedrag correspondeert dan met reparatiekosten, en kan
misschien nog meevallen (bvb. alleen lagers vervangen). Mogelijks kan dit
bedrag ook nog op 1 of andere (gerechtelijke?) wijze teruggevorderd worden
(zie Rob's reply). In elk geval jammer voor al dat verloren werk...</p><p>
Mvg, Willy</p>

• Janko Koen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2006 15:51 #83174 door Janko Koen
<p>Bij een normale verkoper zou het waarschijnlijk wel mogelijk zijn geweest een regeling te treffen met betrekking tot reparatie o.i.d. Maar helaas kom ik er nu achter dat deze persoon al een redelijk spoor achter heeft gelaten binnen Volvo-liefhebbend-Nederland. Gezien de mails die ik heb gekregen en de informatie die ik van een ander forum heb gehaald... blijkt dat deze man waarschijnlijk maar 1 doel heeft. Geld..... En dat is dan ook de grootste drijfveer. Op het andere forum word inmiddel ook voor de praktijken gewaarschuwd van deze man. Echter heb ik die helaas pas nu gelezen. Had ik dit voor de tijd gelezen, dan had ik de bak zeker niet bij hem gekocht.</p><p>Het steeds weer veranderen van het verhaal, het mooier voorspiegelen van de zaken en het niet voor rede vatbaar zijn bij niet funcitoneren van een onderdeel blijkt alom aan de orde te zijn bij deze persoon.</p><p>Voor mensen die meer willen weten over wie en wat.. lees voor de aardigheid eens het forum van de Volvo 200 club... www.volvolvo.nl </p><p>Ik zal zo snel mogelijk kijken wat er loos is met mijn vernellingsbak, echter vrees ik dat het een dure grap zal zijn... En het kost ook nog eens ontzettend veel tijd... maar goed... we zullen zien.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Janko</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD