Achteras az combi revisie adressen
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Ik ben op zoek naar een gereviseerde achteras voor mijn combi, de huidige begint helaas dermate veel herrie en trillingen te maken dat ik m er zsm onderuit wil hebben.
Weet er iemand nog goede adressen waar ik navraag kan doen? Ik heb Frank van Nordicar al een mailtje gestuurd om daar te informeren, maar hoop dat er wellicht ook nog andere opties zijn.
Groeten Marijn
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1280
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Ik wil eigenlijk wel voor gereviseerd gaan, gezien ik redelijk km's maak met de auto, en ik al een keer eerder een opgeknapte gebruikte er onder heb gezet.
Heeft het nog zin om ook naar gereviseerde sedan assen te kijken, of is het dan eenvoudiger om een combi as te laten reviseren en er eventueel sedan overbrenging in te laten plaatsen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Toon Noten
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Gezien het koppel wat hij straks krijgt te verduren twijfel ik of het voor mij geen goed idee is om bij voorbaat al voor en sterkere as te gaan.
Is een as met custom 3.9 reductie dus je moet wel een wat pittige motor ervoor hebben.
Ik ga even op onderzoek uit voor mijn mogelijkheden en afhankelijk van die uitkomsten is die van mij dus eventueel beschikbaar ter overname.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Hi Lars, het zijn denk ik met name de steekassen die het zwaarder krijgen en niet extreem stevig zijn. Een 240 as zou voor jouw toepassing een goede upgrade zijnOnder mijn combi zit een as met na revisie nog geen 12.000 km ervaring.
Gezien het koppel wat hij straks krijgt te verduren twijfel ik of het voor mij geen goed idee is om bij voorbaat al voor en sterkere as te gaan.
Is een as met custom 3.9 reductie dus je moet wel een wat pittige motor ervoor hebben.
Ik ga even op onderzoek uit voor mijn mogelijkheden en afhankelijk van die uitkomsten is die van mij dus eventueel beschikbaar ter overname.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marijn de Koning
- Offline
- Elite-lid
Weet iemand of 4.3 ook nog te krijgen is? Is geleverd op de latere B20 combi's dacht ik.
Helaas gaat een revisie as qua levertijd te lang duren (begin zomer), dus ik ben begonnen een oude combi as op te knappen. Vandaag de rommel er af, gelast en in de hammerite.
Hij voelt met de hand goed maar het is natuurlijk altijd een gok wat ie gaat doen als ie er onder zit.
Is er een manier om de as te identificeren? Het is denk ik een Salisbury, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Zijn de lagers en keringen van een Salisbury en een Spicer uitwisselbaar? Of moet ik daar extra op letten bij het bestellen?
Ik heb de volgende markeringen op de as gevonden:
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2053
de nummers zeggen me niets, gezien het deksel is het tenminste geen ENV achteras.
Als het "dunne" as is en een olie-aftapplug onder in de klok heeft, is het een Salisbury. Deze is inwendig geheel anders dan een Spicer, en er zijn alleen 4.56:1 tandwielen voor.
Een "dunne" achteras zonder aftapplug is een Spicer M27, daar bestaan 4.56:1 en 4.1:1 tandwielen voor (4.3:1 weet ik niet).
Een "dikke" achteras is een Spicer M30, daar bestaan 4.56:1 en 4.1:1 en 4.3:1 tandwielen voor, en heeft een ander differentieel en tandwielen dan de M27.
Kombi-achterassen met 4.3:1 zijn wat zeldzamer dan de 4.56:1 maar moet met wat zoeken/geluk te koop zijn.
Lages en keerringen Salisbury zijn anders dan van een Spicer (steekassen ander systeem en dus niet uitwisselbaar).
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Offline
- Elite-lid
Achteras gebruikt Volvo P220 Amazon Combi 1967-1970 DANA 30 10 bouts 4:30 Nordicar
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Mulder
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 90
De afgebeelde achteras hebben ze vorig jaar al aan iemand in Duitsland verkocht.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.