Achteras az combi revisie adressen

Lees meer
17-02-2024 11:20 #1044038 door Marijn de Koning
Achteras az combi revisie adressen is gemaakt door Marijn de Koning
Hoi allemaal, 
Ik ben op zoek naar een gereviseerde achteras voor mijn combi, de huidige begint helaas dermate veel herrie en trillingen te maken dat ik m er zsm onderuit wil hebben. 
Weet er iemand nog goede adressen waar ik navraag kan doen? Ik heb Frank van Nordicar al een mailtje gestuurd om daar te informeren, maar hoop dat er wellicht ook nog andere opties zijn. 
Groeten Marijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2024 12:10 #1044040 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Achteras az combi revisie adressen
Hoi Marijn is het geen idee om een sedan achteras om te bouwen met adapterstukken? Wellicht veel voordeliger?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-02-2024 13:27 #1044041 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Achteras az combi revisie adressen
Bedankt voor de tip!
Ik wil eigenlijk wel voor gereviseerd gaan, gezien ik redelijk km's maak met de auto, en ik al een keer eerder een opgeknapte gebruikte er onder heb gezet. 
Heeft het nog zin om ook naar gereviseerde sedan assen te kijken, of is het dan eenvoudiger om een combi as te laten reviseren en er eventueel sedan overbrenging in te laten plaatsen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2024 12:20 #1044048 door Toon Noten
Beantwoord door Toon Noten in topic Achteras az combi revisie adressen
Informeer eens bij Martens autoparts  in Deurne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-02-2024 21:37 #1044056 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Achteras az combi revisie adressen
Onder mijn combi zit een as met na revisie nog geen 12.000 km ervaring.
Gezien het koppel wat hij straks krijgt te verduren twijfel ik of het voor mij geen goed idee is om bij voorbaat al voor en sterkere as te gaan.
Is een as met custom 3.9 reductie dus je moet wel een wat pittige motor ervoor hebben.
Ik ga even op onderzoek uit voor mijn mogelijkheden en afhankelijk van die uitkomsten is die van mij dus eventueel beschikbaar ter overname.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2024 12:09 #1044066 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Achteras az combi revisie adressen

Onder mijn combi zit een as met na revisie nog geen 12.000 km ervaring.
Gezien het koppel wat hij straks krijgt te verduren twijfel ik of het voor mij geen goed idee is om bij voorbaat al voor en sterkere as te gaan.
Is een as met custom 3.9 reductie dus je moet wel een wat pittige motor ervoor hebben.
Ik ga even op onderzoek uit voor mijn mogelijkheden en afhankelijk van die uitkomsten is die van mij dus eventueel beschikbaar ter overname.
Hi Lars, het zijn denk ik met name de steekassen die het zwaarder krijgen en niet extreem stevig zijn. Een 240 as zou voor jouw toepassing een goede upgrade zijn

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2024 22:00 #1044166 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Achteras az combi revisie adressen
Bedankt voor het aanbod Lars, maar ik denk dat 3.9:1 voor mij iets te grote reductie is. Ik zou 4.3 of 4.1 (sedan) nog wel overwegen bij een revisie. 
Weet iemand of 4.3 ook nog te krijgen is? Is geleverd op de latere B20 combi's dacht ik. 
Helaas gaat een revisie as qua levertijd te lang duren (begin zomer), dus ik ben begonnen een oude combi as op te knappen. Vandaag de rommel er af, gelast en in de hammerite. 
Hij voelt met de hand goed maar het is natuurlijk altijd een gok wat ie gaat doen als ie er onder zit. 
Is er een manier om de as te identificeren? Het is denk ik een Salisbury, maar dat weet ik niet helemaal zeker. 
Zijn de lagers en keringen van een Salisbury en een Spicer uitwisselbaar? Of moet ik daar extra op letten bij het bestellen?
Ik heb de volgende markeringen op de as gevonden: 
 
 
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2024 23:20 #1044167 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Achteras az combi revisie adressen
Hallo Marijn,
de nummers zeggen me niets, gezien het deksel is het tenminste geen ENV achteras.
Als het "dunne" as is en een olie-aftapplug onder in de klok heeft, is het een Salisbury. Deze is inwendig geheel anders dan een Spicer, en er zijn alleen 4.56:1 tandwielen voor.
Een "dunne" achteras zonder aftapplug is een Spicer M27, daar bestaan 4.56:1 en 4.1:1 tandwielen voor (4.3:1 weet ik niet).
Een "dikke" achteras is een Spicer M30, daar bestaan 4.56:1 en 4.1:1 en 4.3:1 tandwielen voor, en heeft een ander differentieel en tandwielen dan de M27.
Kombi-achterassen met 4.3:1 zijn wat zeldzamer dan de 4.56:1 maar moet met wat zoeken/geluk te koop zijn.
Lages en keerringen Salisbury zijn anders dan van een Spicer (steekassen ander systeem en dus niet uitwisselbaar).
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2024 09:27 #1044168 door Renny Verwer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2024 11:04 - 25-02-2024 11:06 #1044171 door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic Achteras az combi revisie adressen
Bij de advertentie van Nordicar staat dat dit artikel tijdelijk niet voorradig is.
De afgebeelde achteras hebben ze vorig jaar al aan iemand in Duitsland verkocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.