Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit

Lees meer
25-01-2020 23:44 #186809 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
LUK koppelingsset, 240 vliegwiel, gaffel verhoogd met 2 M10 moeren:
Lastig te zien, maar de gaffel kan zo ruim voldoende slag maken.
Ik heb het amazon koppelingshuis aangepast zodat het gaffel-rubber van een 140 (of 240?) er op gemonteerd kan worden. Dat dicht veel beter af dan het losse rubber flapje wat normaal op de Amazon zit.

Hier een testopstelling die ik heb gemaakt om te controleren of de koppelingsplaat goed los komt als het druklager genoeg druk uitoefent. Ik heb een lang stuk draadeind gebruikt die door het werkblad steekt. Op de foto test ik de LUK koppelingsset.

Opgehoogde gaffel:


De druklagers van F&S en LUK zijn vrijwel gelijk, de hoogtes zijn sowieso gelijk:

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
26-01-2020 16:12 #186811 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Nu is gebleken dat ik helaas gelijk had dat de nieuwe drukgroep van Fichtel en Sachs, toch een gerenommeerd merk en ook door Volvo gebruikt, de boosdoener van het gedoe was, was die zonder kosten uiteraard ook door het VKO voor een nieuw exemplaar omgeruild.

Uiteraard kun je de defecte set retourneren en zal de VKO de leverancier informeren.

Namens de VKO excuus voor het ongemak maar dit is helaas niet te voorzien.

vr. gr. Cor Kraaijeveld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2020 20:43 #186819 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Hallo Cor,

De reden dat ik niet direct naar het VKO ben gegaan heeft puur met de afstand te maken, over de service van het vko ben ik altijd erg tevreden!
Op en neer naar Enschede is een uurtje voor mij, voor een retour Elshout reken ik een volle dag ;-).
Eigenlijk ging ik alleen even naar Enschede om een ander vliegwiel te halen, maar Tom kwam met het voorstel om ook de Luk koppelingsset eens te proberen, die had hij toch liggen..
En omdat zowel de oude als de gloednieuwe F&S set niet goed willen ontkoppelen, heb ik op dit moment even niet zoveel vertrouwen in F&S.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
26-01-2020 21:00 #186820 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Erik, we begrijpen jou helemaal; helaas komen fabricage fouten overal voor.
Ik bedoelde ook niet dat je langs moest komen; ik had zo een nieuw exemplaar naar jou opgestuurd.

Jij hebt er niets meer aan, maar ik ga de voorraad testen op de manier die jij hebt gedaan. Dit mag niet meer voorkomen.

Gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2020 23:31 #186824 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Ik woon op de Filippijnen en ik heb zo een verhaaltje al eens met een waterpomp meegemaakt maar ik ben bij dat ik zo een verhaaltje niet met een koppeling heb meegemaakt.
Overigs ik heb een goed gebruikte koppeling op voorraad liggen.


m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
03-02-2020 22:04 - 03-02-2020 22:05 #186924 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Met een collega vrijwilliger vandaag in het VKO de voorraad Fichtel en Sachs drukgroepen op vrijkomen van de koppelingsplaat in een proefopstelling getest. U kunt weer met een gerust hart juist bij de VKO een F en S drukgroep bestellen; de voorraad functioneert perfect. Ook nieuwe voorraad gaat door ons gecontroleerd worden.

Met die van Erik blijken er 2 exemplaren niet te functioneren. uiteraard wordt hierover bij de leverancier gereclameerd. Blijft wonderbaarlijk dat de kwaliteitscontrole bij F en S steken heeft laten vallen...

vr. gr. Cor.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2020 17:53 - 11-02-2020 17:56 #187006 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Misschien intussen alles opgelost, maar had me voor genomen toch nog te reageren.
Met assistentie van sleutel collega Cor Kraaijveld dmv vaststellen wat/ hoeveel het druklager naar voren moet teneinde de plaat vrij te krijgen,
Dit bleek 12 mm te zijn en met dit gegeven onderstaand gecreëerd.
Heb ik even een paar plaatjes voorzien van een rekensommetje , zodat je theoretisch aan het "gaffel" kunt meten of de koppeling vrijkomt.
(klinkt misschien wat belerend:whistle: )

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



Succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.