Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit

Lees meer
20-01-2020 15:45 #186708 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Dag Erik, je schakelprobleem zit in de hoogte van het druklager. Jou druklader heeft een hoogte van 35 mm, maar er moet een druklager in met een hoogte van 43 mm.
Onderdeel nr, van de 43 mm druklager is, 672122. De 43 mm hoge druklager duwt de diafragmaveren van je koppeling dieper in, zodat de koppelingsplaat vrij kan bewegen tussen vliegwiel en koppelingsplaat.

Groeten,
Johan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2020 15:56 #186709 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Een hoger druklager zou inderdaad ook kunnen.
Maar weet je zeker dat die 672122 kan in combinatie met die F&S drukgroep?
Bij Skandix staat er bij de 671122 namelijk expliciet bij:

Release bearing exclusively for use with original Borg & Beck clutch! Does not fit with Fichtel & Sachs clutch!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2020 11:06 #186716 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Ik hoor niemand suggereren dat het ook de bak zelf kan zijn waar iets aan mankeert. Een slechte 1 en een ratelende achteruit komt mij bekend voor. Ook het moeilijk uit de versnelling krijgen was bij mij een probleem. Een gereviseerde bak lostte alles op.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2020 12:52 #186720 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Onlangs nog een koppeling vervangen F en S onderdeelnummer 271263 met een bijbehorend druklager van 35 mm volvonummer 3549881 bij amazon met hydraulische koppeling. Dit gaf geen problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2020 13:24 - 21-01-2020 13:24 #186722 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Mij is opgevallen ,dat het druklager vrij makkelijk uit elkaar kan gaan.Het voorste gedeelte gaat dan los van het achterste deel, dat in de gaffel zit. Wanneer dit tijdens het monteren van de bak gebeurt zul je dat mogelijk niet merken.Het losgeraakte voorste deel zit dan wel om de prise as heen,maar ik denk dat je dan wel een probleem hebt. Misschien is dit bij jou het geval .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2020 22:36 #186728 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik heb toch enkele ringen tussen het kogelgewricht en het koppelingshuis geplaatst (en een iets langere bout gebruikt). Hierdoor krijgt de gaffel een iets andere hoek en wat meer ruimte in de uitsparing van het koppelingshuis.

Nu ontkoppelt de koppeling zoals het hoort.
Het ligt niet aan de bak zelf (2 verschillende bakken geprobeerd).

Blijft het wel de grote vraag waarom ik nu deze truuk moet uithalen, terwijl het jaren prima gedraaid heeft, dan zal er toch nog ergens iets niet kloppen of te ver versleten zijn (of een combinatie?)

Hierbij nog wat foto's. Het oude en het nieuwe druklager, en 2 foto's waarin hopelijk te zien is dat de gaffel een behoorlijk grote slag kan maken voordat het druklager de drukgroep überhaupt raakt.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
22-01-2020 11:48 #186731 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Het enige wat ik nog kan verzinnen Erik": Is het vliegwiel te ver afgedraaid of een fabrieksfout in de drukgroep.
Komt bij Fichtel en Sachs eigenlijk nooit voor maar niets is onmogelijk.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2020 13:40 #186734 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Is door de verlenging van het draaipunt de constructie nu zwakker geworden,waardoor de kans op afbreken is vergroot?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2020 16:16 #186737 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Heren, misschien een open deur, maar in onze eigen webshop zijn 4 (vier) verschillende druklagers verkrijbaar.
(met verschillende hoogten)
Succes fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2020 16:22 #186738 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
Ik zie er nog wel meer, maar de vraag is, welke is er voor de Amazon met kabelkoppeling en compatibel met de Fichtel & Sachs koppelingsset?
Dan blijft er volgens mij maar eentje over.
Namelijk de 380569

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.