- Berichten: 84
Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
- Johan Laveyne
- Premium lid
-
Onderdeel nr, van de 43 mm druklager is, 672122. De 43 mm hoge druklager duwt de diafragmaveren van je koppeling dieper in, zodat de koppelingsplaat vrij kan bewegen tussen vliegwiel en koppelingsplaat.
Groeten,
Johan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Maar weet je zeker dat die 672122 kan in combinatie met die F&S drukgroep?
Bij Skandix staat er bij de 671122 namelijk expliciet bij:
Release bearing exclusively for use with original Borg & Beck clutch! Does not fit with Fichtel & Sachs clutch!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1914
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1914
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
Ik heb toch enkele ringen tussen het kogelgewricht en het koppelingshuis geplaatst (en een iets langere bout gebruikt). Hierdoor krijgt de gaffel een iets andere hoek en wat meer ruimte in de uitsparing van het koppelingshuis.
Nu ontkoppelt de koppeling zoals het hoort.
Het ligt niet aan de bak zelf (2 verschillende bakken geprobeerd).
Blijft het wel de grote vraag waarom ik nu deze truuk moet uithalen, terwijl het jaren prima gedraaid heeft, dan zal er toch nog ergens iets niet kloppen of te ver versleten zijn (of een combinatie?)
Hierbij nog wat foto's. Het oude en het nieuwe druklager, en 2 foto's waarin hopelijk te zien is dat de gaffel een behoorlijk grote slag kan maken voordat het druklager de drukgroep überhaupt raakt.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
-
- Platinum lid
-
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 834
Komt bij Fichtel en Sachs eigenlijk nooit voor maar niets is onmogelijk.
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Berichten: 1914
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Fred Kok
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 415
(met verschillende hoogten)
Succes fred
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dan blijft er volgens mij maar eentje over.
Namelijk de 380569
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.