- Berichten: 1287
Amazon schakelt moeilijk in 1 en achteruit
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
Tot nu toe gedaan:
- koppelingskabel was al maximaal opgesteld. Dus vervangen voor een nieuwe.
- koppelingsplaten incl drukgroep, druklager en toplager vervangen. De onderdelen zagen er nog prima uit, maar toch maar vervangen.
- ook de gaffel vervangen voor een nieuwe (met elkaar vergeleken, ik heb geen verschil kunnen ontdekken)
Na bovenstaande was er geen enkel verschil, nog steeds wilde de bak niet normaal in z'n 1 en de achteruit ratelt.
Daarom ook de bak uitgewisseld met een andere gebruikte bak. Geen enkel verschil.
Het lijkt er dus op dat de koppeling niet goed ontkoppelt, ondanks dat alles vervangen is.
Met maximaal ingetrapte koppeling is de uitgaande flens van de bak nét met de hand te draaien (je hoort de koppelingsplaten schuren, dus nog steeds niet volledig ontkoppelt)
De koppeling nog strakker zetten gaat niet, want de gaffel raakt het koppelingshuis al..
Heeft er iemand ideeën wat ik nog zou kunnen bekijken? Ik kan haast alleen nog maar bedenken dat de krukas zoveel axiale speling heeft dat het vliegwiel te ver weg staat voor de gaffel, maar dit lijkt mij heel onwaarschijnlijk.
Het gekke is dat het jaren prima gefunctioneerd heeft met dezelfde onderdelen als die ik er nu weer nieuw in gezet heb. (zelfde druklager / gaffel etc)
Tips zijn welkom..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Een foto van de gaffel onder de bak zou ook verhelederend kunnen werken.
succes
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Zoals ik schreef heb ik zowel het druklager als de gaffel vervangen voor nieuwe. De nieuwe gaffel en druklager zijn gelijk aan wat er al in de auto zat.
Het druklager zat bij de F&S koppelingsset.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Dit kan betekenen dat het daar waar bout 32 het koppelingshuis ingaat niet goed zit. (zie bijgevoegde tekening)
Wanneer dat punt niet diep genoeg in het koppelingshuis zit kan de drukgroep niet diep genoeg ingedrukt worden.
Dus ik denk dat je daar eens moet gaan zoeken.
Succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Gijs Kirkels is bier ook eens tegen aangelopen.
Zoek maar eens op het forum.
Succes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Aangezien de achteruit ongesynchroniseerd is zal die dan ook hevig protesteren.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
De koppelingskabel heb ik al voorzien van een rubber blokje, maar dat is niet het probleem: de gaffel komt al tegen het koppelingshuis, dus nog strakker aan de kabel trekken levert hooguit een kromme gaffel op.
Ik ga proberen of extra opvulling bij het kogelgewricht van de gaffel helpt het probleem op te lossen.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
En dat hoeft maar mm te zijn om cm te winnen.
succes
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Die foto had ik Erik al gestuurd, maar even ter illustratie van het ophogen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Dit type gaffel wil nogal eens krom raken en scheuren. Was de tweede gaffel nieuw of gebruikt ? De koppeling gaat dan steeds slechter werken en moet dan voortdurend opnieuw worden gesteld.Dit kan hier ook het geval zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.