Ratel tijdens het rijden
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-09-2015 02:52 #154077
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Ratel tijdens het rijden
Beste Merijn ik zou eerst eens informeren of afdraaien nog mogelijk is, Schijven van een Volvo zijn behoorlijk dik.
Ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad.
Ik iet het altijd door Van Breemen in Bergen op Zoom doen.
Nieuwe schijven is behoorlijk duur en fadraaien kost maar een paar centen.
success
Johan Geers
Ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad.
Ik iet het altijd door Van Breemen in Bergen op Zoom doen.
Nieuwe schijven is behoorlijk duur en fadraaien kost maar een paar centen.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Merijn Broeders (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 11:33 #154145
door Merijn Broeders (GAST)
Beantwoord door Merijn Broeders (GAST) in topic Ratel tijdens het rijden
Hoi Johan,
Ik was aan het speurneuzen door de onderhoudsgeschiedenis, en deze schijven zijn er al gebruikt onder gezet. Afgebraamd en afgedraaid, dus de kans is dat ze te dun zullen zijn.
Ik ben nog steeds hevig benieuwd waar die ratel toch vandaan kan komen. Toch niet van de remschijven?
Ik was aan het speurneuzen door de onderhoudsgeschiedenis, en deze schijven zijn er al gebruikt onder gezet. Afgebraamd en afgedraaid, dus de kans is dat ze te dun zullen zijn.
Ik ben nog steeds hevig benieuwd waar die ratel toch vandaan kan komen. Toch niet van de remschijven?
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 11:41 #154147
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Ratel tijdens het rijden
Hoi Merijn, je bent nu al bijna 2 manden aan het zoeken naar waar het geratel vandaan komt. Ik bewonder je doorzettingsvermogen, maar is het geen tijd om er eens een deskundige binnen het forum/club naar te laten luisteren?
Of anders toch eens bij een klassieke Volvo garage langs te gaan?
Of anders toch eens bij een klassieke Volvo garage langs te gaan?
Groet, Hans
- Merijn Broeders (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 11:51 #154148
Hallo Hans,
Dank, maar het is dankzij allerlei werkzaamheden wel met grote tussenpozen hoor. Het is niet zo dat ik fulltime onder die auto lig (was het maar waar dat ik daar de tijd en het geld voor had :lol: )
Ik ben al met dit probleem bij Volvo-Lotte geweest maar daar hebben we de stuurspeling en de remmen nagezien. De ratel die is gebleven. Hij lijkt toch echt van het linkervoorwiel te komen, terwijl de as en het differentieel logischer zou zijn om een ratel te veroorzaken...
Ik juich alle hulp toe. Ik ga 27 september naar Rosmalen dus wie weet doe ik daar wel de gouden tip op.
Maar tot die tijd hou ik me aanbevolen.
Dank, maar het is dankzij allerlei werkzaamheden wel met grote tussenpozen hoor. Het is niet zo dat ik fulltime onder die auto lig (was het maar waar dat ik daar de tijd en het geld voor had :lol: )
Ik ben al met dit probleem bij Volvo-Lotte geweest maar daar hebben we de stuurspeling en de remmen nagezien. De ratel die is gebleven. Hij lijkt toch echt van het linkervoorwiel te komen, terwijl de as en het differentieel logischer zou zijn om een ratel te veroorzaken...
Ik juich alle hulp toe. Ik ga 27 september naar Rosmalen dus wie weet doe ik daar wel de gouden tip op.
Maar tot die tijd hou ik me aanbevolen.
15-09-2015 16:02 #154150
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Ratel tijdens het rijden
Een uitdaging ga ik niet uit de weg. Zou het graag eens "live" willen horen. Hebben al diverse rammeltjes weten te benoemen......Je bent welkom!
- Merijn Broeders (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-09-2015 20:11 #154157
Hoi Dries, dank je wel. Het duurt nog even ivm mijn agenda. Maar als ik er niet uit kom, dan bel ik je voor een afspraak.
Groet Merijn
Groet Merijn
- Merijn Broeders (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-09-2015 11:33 #154280
Yes, toch nog plek bij Dokter Volvo op zondag! Hopelijk het begin van het einde van mijn rateltje...
- Merijn Broeders (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-09-2015 22:43 #154396
Vanochtend bij de doktoren van Dr. Volvo geweest op de VKB. Binnen tien minuten (!) was de ratel gevonden. Iets waar ik maanden naar gezocht heb. De sierring knarste bij elke omwenteling in de velg en veroorzaakte dat geluid. Ongelofelijk dat dat het was! :oops:
Sowieso een heerlijke dag in Rosmalen.. Maar wat een heerlijke rit huiswaarts, zonder geratel en zonder zorg dat de as of wat dan ook vervangen moet worden!
Nog een afsluitend vraagje. Ik heb het linker voorwiellager vervangen, maar rechts is nog goed. Uit het oogpunt van symmetrie toch vervangen, of pas vervangen als het versleten is?
Iedereen dank voor jullie hulp en adviezen!
Sowieso een heerlijke dag in Rosmalen.. Maar wat een heerlijke rit huiswaarts, zonder geratel en zonder zorg dat de as of wat dan ook vervangen moet worden!
Nog een afsluitend vraagje. Ik heb het linker voorwiellager vervangen, maar rechts is nog goed. Uit het oogpunt van symmetrie toch vervangen, of pas vervangen als het versleten is?
Iedereen dank voor jullie hulp en adviezen!
27-09-2015 22:58 #154398
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ratel tijdens het rijden
Mooi dat het gevonden is!
Maar wel nieuwe remschijven voor toch nog? Of zaten die er ook al op?
Maar wel nieuwe remschijven voor toch nog? Of zaten die er ook al op?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-09-2015 23:06 #154399
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Ratel tijdens het rijden
Leuk dat je de oplossing hier nog deelt. Dat een sier ring zo'h herrie kan maken
.
Een nieuw en een niet nieuw lager gaan nergens onbalans veroorzaken of zo, als ze beide goed zijn zou ik het gewoon zo laten.
De kromme schijven zou ik zoals Lars ook al aangeeft in ieder geval vervangen, ook al heb je er ogenschijnlijk geen last van.
Een nieuw en een niet nieuw lager gaan nergens onbalans veroorzaken of zo, als ze beide goed zijn zou ik het gewoon zo laten.
De kromme schijven zou ik zoals Lars ook al aangeeft in ieder geval vervangen, ook al heb je er ogenschijnlijk geen last van.