- Berichten: 2050
Solenoide D-type overdrive
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 262
Rudi Dortangs schreef : Niet tikken is normaal ook niet werken. Zonder onder de auto te liggen: ampèremeter ertussen en kijken of er bij inschakelen stroom getrokken wordt is al een snelle eerste test. Als het goed is heel even ongeveer 10A en daarna ongeveer 1A, indien meteen 0A geen goed contact of solenoide doorgebrand, indien de 10A blijft brand hij door (ik heb er een zekering tussen): hij schakelt als het goed is om met het schakelcontact achterin de solenoide, dat contact is soms vervuild (hier hoort in het dekseltje een stootrubbertje te zitten dat echter plakkerig wordt).
Hopelijk gewoon een slecht contact/kabeltje.
succes, Rudi
Bij mij zit er geen stootrubbertje, kan dat kwaad? Ik heb de +draad opnieuw gesoldeerd op het contact achteraan de solenoid. Alles meteengoed schoongemaakt. Het plastic kapje past er net op terug maar zag geen rubberje zitten.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
het rubbertje is waarschijnlijk niet het belangrijkste. Wat vooral belangrijk is, is dat het schakelcontact goed werkt, dus dat de 10A in het begin heel snel op de uiteindelijke 1A komt, anders brandt de solenoide door. Dit is niet te controleren door de werking van de OD, alleen maar door te meten.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.