Solenoide D-type overdrive

Lees meer
30-10-2012 09:38 #119669 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Solenoide D-type overdrive
Hoi Eric, ik zie wel een verschil tussen de twee foto's: glans in het gaatje waar een stift van een zoveelste inch ingeprikt moet kunnen worden, als de OD ingeschakeld is. Komt overeen met 4,5mm, als ik het goed heb. Daarop kan je de messing hevel afstellen. Zie groen boek!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2012 12:32 #119673 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Solenoide D-type overdrive
Ik had het groende boekje al doorgelezen (nog bedankt voor de tip) en had begrepen dat je de hendel moest stellen als er geen spanning op de solenoid staat, maar heb het boekje nogmaals doorgenomen en je moet inderdaad spanning op de solenoid zetten en dan de hendel precies ter hoogte van het gaatje stellen zodat je er een pen in kan steken. Wel raar dat de solenoid de hendel maar een paar millimeter naar binnen trekt toch? Die hendel kan immers nog een ruime centimeter naar achteren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2012 12:29 #120607 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Solenoide D-type overdrive
Nog even een reactie op dit draadje af te sluiten.

Heb uiteindelijk de solenoid weer gedemonteerd van de overdrive. Toen ik het rubberen hoesje eraf haalde zag ik dat achterste deel, waar het kunstof kapje zit (waar mijn eerste solenoid doorgebrand was) nu vol met olie zat. Waarschijnlijk loopt dus de olie van mijn bak/overdrive zo tussen het rubber door naar de achterkant van de solenoid. Uiteindelijk de solenoid helemaal schoongemaakt en het rubber afgesloten door er strak tape omheen te wikkelen. Dit was nog niet genoeg want ik kwam erachter dat het palletje, wat de solenoid naar achteren moet trekken, niet heel soepel naar achteren ging. Toen ik de 2 bevestigingsboutjes iets los draaide ging het ineens wel soepel. Blijkbaar wordt de solenoid iets scheef getrokken als de bouten vrij strak aangedraaid zijn. Toen eenmaal het palletje weer lekker soepel heen en weer ging heb ik nog een paar keer onder de auto gelegen om de overdrive na wat testritjes nog af te stellen, maar het resultaat is er want mijn overdrive doet het weer!

Nog bedankt voor alle reacties & tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 12:56 #134158 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Solenoide D-type overdrive
Kan je een solenoid ook afstellen onder de auto? Bij de Combi schakelt hij de laatste maand slechter in, olie bijgevuld, hoefde maar 100ml bij tot het schroefdraad, vervolgens werd het inschakelen alleen maar slechter en nu doet hij het al een week niet meer.

Ik heb niet zo veel trek om de hele bak onder de wagen te verwijderen doordat ik eerst mijn nieuwe Amazon af wil maken.

Als ik nu heel eenvoudig het plaatje van de solenoid los kan halen en de afstelling kan controleren ZONDER alle olie eruit te halen, scheelt dat wel natuurlijk. Ben benieuwd of dit mogelijk is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 14:08 #134160 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Solenoide D-type overdrive
Als ik het mij goed herinner is dat gedeelte buiten het met olie gevulde, zie eens het werkplaatshandboek (en het onderdelenboek: indien met olie gevuld moet de stang die in de solenoide steekt afgedicht worden in het huis, en dat is zover ik weet niet zo).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 15:02 #134164 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Solenoide D-type overdrive
RTFM, Boele. De afstelling van de solenoid staat er duidelijk in. Kan makkelijk onder de auto.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 15:53 #134166 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Solenoide D-type overdrive

"Rob Spoon" schreef:
RTFM, Boele. De afstelling van de solenoid staat er duidelijk in. Kan makkelijk onder de auto.


Heb ik gelezen, maar wilde het even specifiek weten voor alle olie op de oprit ligt.. ;-)

http://www.klocwork.com/blog/wp-content/themes/newsroll/js/timthumb.php?src=http://www.klocwork.com/blog/wp-content/uploads/2010/05/If-you-want-them-to-rtfm.jpg&w=348&h=350

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 16:01 #134167 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Solenoide D-type overdrive
hahaha! Als er olie lekt naar de afstelling van de solenoid, heb je een ander probleem. Die ruimte hoort droog te zijn.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 17:13 #134171 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Solenoide D-type overdrive

"Boele Braaksma" schreef:

http://www.klocwork.com/blog/wp-content/themes/newsroll/js/timthumb.php?src=http://www.klocwork.com/blog/wp-content/uploads/2010/05/If-you-want-them-to-rtfm.jpg&w=348&h=350


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 21:13 #134175 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Solenoide D-type overdrive

"Boele Braaksma" schreef:

Heb ik gelezen, maar wilde het even specifiek weten voor alle olie op de oprit ligt.. ;-)

Ja, zo lust ik er nog wel een. Handleidingen zijn er toch om onderin de doos te blijven zitten?



Maareh, succes met fixen van de OD.
Krijgt de solenoïde wel spanning?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.