- Berichten: 118
Solenoide D-type overdrive
- Eric van Vliet
- Offline
- Expert lid
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan met een D-type overdrive. Hier ook de 12 volt door middel van een schakelaar direct op de overdrive aangesloten (de veiligheidsschakelaar zit er niet tussen, die moet een keer vervangen worden). In het begin deed de overdrive het prima, maar begon steeds slechter in te schakelen. De solenoid hoor je nog wel klikken zodra er spanning op komt te staan. Verder de Millers Classic Gear Oil 80w90 gebruikt, zit een goede 1,7 liter in schat ik. Kan dit toch liggen aan de solenoid?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Eric van Vliet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 118
Nu heb ik nog een andere overdrive liggen en ga het proberen met die solenoid. Ik heb inmiddels de documentatie gelezen en heb er nog een vraagje over. Als ik direct 12v op de solenoid zet; hoeveel centimeter/millimeter moet de bedieningsklep naar achteren getrokken worden door de solenoid om de overdrive in te schakelen? Met andere woorden, hoe weet ik zeker of de solenoid wel zijn werk goed doet?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
mocht deze voorziening niet in je bak zitten of kom je er lastig bij schakel dan een relais op je achteruitrijlichten en gebruik hiervan een verbreekcontact dat je in serie zet met je OD aansturing. zo voorkom je dat je achteruit kan rijden met ingeschakelde OD.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
In de bankschroef is toch echt een D-type.
Wellicht handig om even een eigen draadje te hebben. Ik zal de topics even splitsen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Op eBay in de UK stukken goedkoper dan bij de reguliere verkoopplekken in NL.
Scheelt wel tot 100 euro.
Zie voor 36 euro excl. verzenden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Eric van Vliet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 118
Ik moet ook maar eens een ampere meter aanschaffen om te controleren of de amperesterkte wel van 10 naar 1 gaat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Eric van Vliet
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 118
Ik heb direct 12v op de solenoid gedaan en het resultaat is hier te zien:
Het lijkt mij dat deze solenoid niet goed zijn werk doet? Zodra het 12v op komt te staan schiet hij welliswaar naar achteren maar dit is nog geeneens een halve centimeter. Het bedieningshendeltje kan nog makkelijk 1cm naar achteren getrokken worden, dus volgens mij kan op deze manier de overdrive nooit goed inschakelen. Of heb ik het nu helemaal fout?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.