Solenoide D-type overdrive

Lees meer
27-10-2012 19:43 #119519 door Eric van Vliet
Solenoide D-type overdrive is gemaakt door Eric van Vliet
Even inhaken op dit draadje.
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan met een D-type overdrive. Hier ook de 12 volt door middel van een schakelaar direct op de overdrive aangesloten (de veiligheidsschakelaar zit er niet tussen, die moet een keer vervangen worden). In het begin deed de overdrive het prima, maar begon steeds slechter in te schakelen. De solenoid hoor je nog wel klikken zodra er spanning op komt te staan. Verder de Millers Classic Gear Oil 80w90 gebruikt, zit een goede 1,7 liter in schat ik. Kan dit toch liggen aan de solenoid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2012 20:00 #119520 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Solenoide D-type overdrive
Eric, controleer of de afstelling van de solenoid in orde is. Is het oliefilter schoon?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2012 19:30 #119549 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Solenoide D-type overdrive
Oliefilter kan haast niet vuil zijn. Ik rijd er pas 2 maanden mee en heb toen alles goed schoon gemaakt, maar ik denk dat ik het probleem al gevonden heb...




Nu heb ik nog een andere overdrive liggen en ga het proberen met die solenoid. Ik heb inmiddels de documentatie gelezen en heb er nog een vraagje over. Als ik direct 12v op de solenoid zet; hoeveel centimeter/millimeter moet de bedieningsklep naar achteren getrokken worden door de solenoid om de overdrive in te schakelen? Met andere woorden, hoe weet ik zeker of de solenoid wel zijn werk goed doet?





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2012 20:13 #119551 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Solenoide D-type overdrive
even off-topic een tip voor Eric: repareer heel snel de schakleaar van de 4e versnelling want vroeg of laat rij je achteruit met ingeschakelde OD en dan heb je grote kans dat 't ook gelijk over is! :cry:
mocht deze voorziening niet in je bak zitten of kom je er lastig bij schakel dan een relais op je achteruitrijlichten en gebruik hiervan een verbreekcontact dat je in serie zet met je OD aansturing. zo voorkom je dat je achteruit kan rijden met ingeschakelde OD. :mrgreen:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2012 21:29 #119559 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Solenoide D-type overdrive
Ik dacht al, huh het ging toch over een J-type.
In de bankschroef is toch echt een D-type.
Wellicht handig om even een eigen draadje te hebben. Ik zal de topics even splitsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2012 21:39 #119563 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Solenoide D-type overdrive
Geen eBay APP ID en/of Cert ID gedefinieerd in Kunena-configuratieMocht je een nieuwe nodig hebben?
Op eBay in de UK stukken goedkoper dan bij de reguliere verkoopplekken in NL.
Scheelt wel tot 100 euro.
Zie voor 36 euro excl. verzenden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29-10-2012 13:09 #119584 door Danny Meeuwessen (GAST)
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Solenoide D-type overdrive
Ik heb dezelfde ook al eens gekocht. Niks mis mee.

1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 13:31 #119585 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Solenoide D-type overdrive
Inderdaad handiger om een eigen draadje te hebben. Toevallig had ik precies zo'n solenoid nog liggen, dus heb hem gelijk verwisseld gisteren. Vanochtend richting werk getest, maar de overdrive schakelt nog steeds niet in. Hoe test ik de solenoid of deze wel goed is? direct 12 volt erop? en als het staafje naar achteren schiet moet in ieder geval de solenoid goed zijn?
Ik moet ook maar eens een ampere meter aanschaffen om te controleren of de amperesterkte wel van 10 naar 1 gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2012 14:53 #119587 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Solenoide D-type overdrive
Klopt, Eric. Je kan er gewoon 12V op zetten. Die stift schiet een aardig stuk naar binnen. De solenoid laat duidelijk een klik zien. Kijk bij het monteren even goed naar het afstellen ervan.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2012 08:59 #119667 door Eric van Vliet
Beantwoord door Eric van Vliet in topic Solenoide D-type overdrive
Gisteravond maar eens aan het testen geslagen. Toevallig heb ik nog een oude overdrive liggen waarvan de staat onbekend is. Daarmee ben ik dus aan de slag gegaan.

Ik heb direct 12v op de solenoid gedaan en het resultaat is hier te zien:



Het lijkt mij dat deze solenoid niet goed zijn werk doet? Zodra het 12v op komt te staan schiet hij welliswaar naar achteren maar dit is nog geeneens een halve centimeter. Het bedieningshendeltje kan nog makkelijk 1cm naar achteren getrokken worden, dus volgens mij kan op deze manier de overdrive nooit goed inschakelen. Of heb ik het nu helemaal fout?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.