afslaan in versnelling? blijft hangen?
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-09-2012 21:24 #118124
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Leuk dat je dat nog laat weten en mooi dat het nu echt is opgelost.
Mag ik vragen wat je peperduur vindt?
Het is namelijk een relatief simpele reparatie.
Mag ik vragen wat je peperduur vindt?
Het is namelijk een relatief simpele reparatie.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-09-2012 21:45 #118128
door R.C. Wigboldus (GAST)
www.trouwautomax.nl volg ons op twitter: www.twitter.com/volvo_trouwauto & like ons op facebook:
www.facebook.com/volvo-trouwauto
Beantwoord door R.C. Wigboldus (GAST) in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
€590,-
Maar daar zaten wat kleinere dingen bij die hij nog wel even zou afstellen en een APK. Claxon sleepcontactje goed gemaakt
Totale arbeid 5 uren. Deze uren maken de rekening zo duur
Hij zei door de telefoon: ik kijk gelijk nog het één en ander even na. Achteraf alles in uren doorrekenen. Rekening nog niet betaald. Heb ze gebeld dat ik de arbeid vrij vors vond. Ze zouden er nog naar kijken maar zeiden gelijk: we hebben dit gedaan, en dat gedaan en dat etc.
Ik ben de beroerdste niet als het om rekeningen gaat maar vind 5 uren vrij hoog.
Maar daar zaten wat kleinere dingen bij die hij nog wel even zou afstellen en een APK. Claxon sleepcontactje goed gemaakt
Totale arbeid 5 uren. Deze uren maken de rekening zo duur
Hij zei door de telefoon: ik kijk gelijk nog het één en ander even na. Achteraf alles in uren doorrekenen. Rekening nog niet betaald. Heb ze gebeld dat ik de arbeid vrij vors vond. Ze zouden er nog naar kijken maar zeiden gelijk: we hebben dit gedaan, en dat gedaan en dat etc.
Ik ben de beroerdste niet als het om rekeningen gaat maar vind 5 uren vrij hoog.
www.trouwautomax.nl volg ons op twitter: www.twitter.com/volvo_trouwauto & like ons op facebook:
24-09-2012 21:57 #118130
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Ja, dat zou ik ook als peperduur beschouwen.
Een koppelingscilinder kost een keer 65 euro (imitatie), maar maak daar 90 van.
Werken er soms consultants in die garage?
100 euro per uur voor arbeid?
En dan inderdaad 5 uur bezig zijn.
Ik zou zeggen dat een vakgarage een nieuwe hoofdkoppeling wel in wel in een uurtje kan plaatsen.
Zou inderdaad een goede specificatie van die 5 uur vragen.
Een koppelingscilinder kost een keer 65 euro (imitatie), maar maak daar 90 van.
Werken er soms consultants in die garage?
100 euro per uur voor arbeid?
En dan inderdaad 5 uur bezig zijn.
Ik zou zeggen dat een vakgarage een nieuwe hoofdkoppeling wel in wel in een uurtje kan plaatsen.
Zou inderdaad een goede specificatie van die 5 uur vragen.
30-09-2012 23:29 #118372
door R.C. Wigboldus (GAST)
Beantwoord door R.C. Wigboldus (GAST) in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Lekker balen dit. Vandaag weer een rit gehad en koppeling begint weer te "bokken" gebeurd alleen in zijn eerste versnelling.
Hoofdcilinder ook nat van de remvloeistof aan de buitenkant. Had de dop al steviger aangedraaid.
Lak er onder ook al aangetast waar uk van baal.
Na navraag te doen bleek dat ze er ook een gereviseerde in hadden gezet ipv een nieuwe waar ik ook al niet zo blij mee was. Is het nou echt zo moeilijk om gewoon zoiets te verhelpen? Die duurdere rekening wilde ze weinig aan doen omdat ze wat extra dingen hadden gedaan zoals dingen gesteld wat met de gas ed te maken had etc etc.
Heb ik ook helemaal niet om gevraagd toch?
Moet ik hier nu ook al weer weg en weer een andere garage opzoeken? Zou toch van de zotte zijn.
Of maken ze gewoon gebruik van de situatie dat ik een leek ben.
Voor die hoofdcilinder wil ik wel weer terug gaan.
Kan je nog iets zeggen van de aantasting van de lak in de motor ruimte? Het zag er zo mooi uit en nu niet meer.
Hoofdcilinder ook nat van de remvloeistof aan de buitenkant. Had de dop al steviger aangedraaid.
Lak er onder ook al aangetast waar uk van baal.
Na navraag te doen bleek dat ze er ook een gereviseerde in hadden gezet ipv een nieuwe waar ik ook al niet zo blij mee was. Is het nou echt zo moeilijk om gewoon zoiets te verhelpen? Die duurdere rekening wilde ze weinig aan doen omdat ze wat extra dingen hadden gedaan zoals dingen gesteld wat met de gas ed te maken had etc etc.
Heb ik ook helemaal niet om gevraagd toch?
Moet ik hier nu ook al weer weg en weer een andere garage opzoeken? Zou toch van de zotte zijn.
Of maken ze gewoon gebruik van de situatie dat ik een leek ben.
Voor die hoofdcilinder wil ik wel weer terug gaan.
Kan je nog iets zeggen van de aantasting van de lak in de motor ruimte? Het zag er zo mooi uit en nu niet meer.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-10-2012 01:03 #118377
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Wat een vervelend en vooral duur verhaal. Ik moet heel eerlijk zeggen dat nog niet alle pagina's heb gelezen en weet ook niet of er al aan het top lager is gedacht. Normaal zou je het kunnen horen als je de koppeling intrapt maar als hij zo slecht is dat hij vast slaat als het warmer wordt dan zou je niets meer kunnen horen en blijft de bak belast als de koppeling wordt ingetrapt. Bij stationair toeren zal de motor inderdaad afslaan en dit verklaart ook waarom hij moeilijk uit de versnelling gaat. Mogelijk is het al ter sprake gekomen, maar zoals gezegd....k'heb nog niet alles gelezen 
Groeten, Rob

Groeten, Rob