afslaan in versnelling? blijft hangen?

• R.C. Wigboldus (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2012 23:26 #115511 door R.C. Wigboldus (GAST)
Beantwoord door R.C. Wigboldus (GAST) in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Hallo Ruud

bedankt. en wat betreft de motor. die van jou ziet er ook schoon uit hoor. ;)
kan je die foto mailen naar mij? volvo-trouwauto@hotmail.nl
ik kan hem namelijk niet zo goed zien.
ik ben pas over 3 weken weer bij mijn Amazon. Ik hoop dat deze topic niet sluit. Zo kom ik steeds een stapje verder.

het lijkt me ook leuk om samen met meerdere mensen te sleutelen. Heeft iemand ruimte of doet men dit allemaal op de oprit?
zelf woon ik in Sliedrecht. om telkens mijn auto weg te brengen naar een bedrijf terwijl het misschien simpel is op te lossen zie ik ook niet zo zitten.
via de shops kan men immers veel zelf kopen. alleen het monteren en demonteren gaat mij niet goed af.

alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-07-2012 18:52 #115524 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Als het ontkoppelen in eerste instantie lukt en na een tijdje op druk houden niet meer volledig ontkoppelt is (en bij opnieuw intrappen wel weer) zal er remvloeistof inwendig langs de dichtringen terug lekken waardoor je onbemerkt lanhzaam weer ontkoppelt (ofschoon je koppelingspedaal onder is). Ik zou de koppelingsgever en vooral de -nemer reviseren of vernieuwen, dan moet het probleem opgelost zijn.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• R.C. Wigboldus (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2012 22:37 #115533 door R.C. Wigboldus (GAST)
Beantwoord door R.C. Wigboldus (GAST) in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?

"Rudi Dortangs" schreef:
Als het ontkoppelen in eerste instantie lukt en na een tijdje op druk houden niet meer volledig ontkoppelt is (en bij opnieuw intrappen wel weer) zal er remvloeistof inwendig langs de dichtringen terug lekken waardoor je onbemerkt lanhzaam weer ontkoppelt (ofschoon je koppelingspedaal onder is). Ik zou de koppelingsgever en vooral de -nemer reviseren of vernieuwen, dan moet het probleem opgelost zijn.
succes, Rudi

Hallo Rudi, bedankt voor de reactie.
wat zijn de onderdelennummers van deze artikelen? en hoe heten ze? is dit een makkelijke klus? Hoe weet ik zeker dat dit het is? als je het door een garage laat doen is het dan een dure ingreep?
Iemand hier nog ervaringen mee?
bedankt.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-07-2012 23:01 #115534 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Hoi R.C.

Het is natuurlijk zo dat men het onderhoud voor de deur, in de garage, op de oprit, bij een sleutelplaats of bij vrienden doet.
Als je overal voor naar de garage gaat kost het bakken met geld en dat was nou toch ook weer niet helemaal de bedoeling.
Ik zelf ga als ik er zelf niet uit kom of niet aan durf naar een garage waar ik mee mag kijken en eventueel helpen, leer ik ook weer eens wat. De Haynes manual is ook onontbeerlijk voor eenvoudige reparaties en om er achter te komen hoe iets werkt.
Ik heb zelf al eens de koppelings cilinders en slangen vervangen en het is geen moeilijke klus zoals ik al eerder zei.

Ik zou je graag helpen met de reparatie maar ik woon in Haarlem, das toch ff 100 km sturen...
in mijn amazon geen straf hoor...
Ik zal je nog even een betere foto toesturen.
En ik lees net je reactie op Rudi,
heb even bij een bedrijf gekeken wat nieuwe onderdelen kosten, met een revisisetje moet je toch wat meer ervaring hebben denk ik zo...
Kijk zelf maar even bij de bekende aanbieders maar kijk eerst waar het lekt, kan veel geld schelen!
Groetjes,
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...
Bijlagen:

• R.C. Wigboldus (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2012 23:14 #115535 door R.C. Wigboldus (GAST)
Hallo Ruud.

voor mij ook zeker geen straf om 100 km met mijn Amazon te rijden. haha.
maar ik moet dus eerst een prognose stellen? anders rij ik 100 km en moet ik daarna nog onderdelen bestellen.
zelf ben ik ook niet zo'n voorstander van het reviseren. Ik koop gelijk liever nieuw.

Maar misschien eers kijken of hij hydrolisch is?

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-07-2012 23:48 #115538 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Ik denk dat je wel hydraulisch hebt, anders heb je rek in je kabel en dat is best onwaarschijnlijk. :ugeek:

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-07-2012 08:07 #115541 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Een dergelijke revisie is makkelijk als je iets sleutelervaring hebt, maar of het mogelijk is hangt er ook van af of alleen de rubbers slecht zijn. Als de cylinderwand ingevreten is helpt een revisiesetje niet. Nieuwe onderdelen geven natuurlijk ook langer rust. Uitwisselen van de onderdelen moet iedereen die onderdelen vervangen en remmen ontluchten kan goed kunnen doen (in principe is het een eenvoudige reminstallatie). Of je kabel of hydraulisch hebt is heel snel onder de motorkap te zien (zie de foto's die geplaatst zijn: naast de hoofdremcylinder zit dan nog een kleinere aluminium versie en anders even op je koppelinghuis kijken).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-07-2012 18:49 #115564 door Ruud Klok (GAST)
Hoi R.C.,

het beloofde fotootje,

Ruud

Bijlagen:

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-07-2012 20:59 #115573 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic afslaan in versnelling? blijft hangen?
Mogelijk bij het VOD goedkoper.

Ik heb alleen de hulpkoppelingcilinder nodig, deze kost 65,45euro.

• R.C. Wigboldus (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2012 20:55 #116131 door R.C. Wigboldus (GAST)
Beste mensen.

inmiddels terug van vakantie.
ik heb wat foto's geschoten van onder de motorkap. misschien weten jullie dan meer.
hij heeft 3 weken in de garage gestaan. er lagen wel een aantal druppels op de grond toen ik hem er uit haalde.
Wie wil mij helpen met het koppelings probleem?
Wat ik ook wel weer lekker vond na de vakantie: 1 keer tikken en lopen. :P :P

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD