- Berichten: 319
afvalschakeling t.b.v. overdrive
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
Helaas kan ik het schema in kleur niet vinden, dus dan maar in zwart/wit. Overigens kimt dit schema uit het greenbook van de 740, maar bij de latere 240s zat het ook zo.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
probleem is dat het relais niet goedkoop is maar vooral een behoorlijke spagetti aan draden , waarschijnlijk nogal hoog gegrepen zonder of weinig ervaring met electronica
enfin , alle 3 schema's werken en belangrijk is allen beveiligd tegen achteruitrijden met bekrachtigde solenoid.
dit in tegenstelling tot sommige schema's gepost hier.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
"van Bosch" schreef:
Hoi Hans,
Helaas kan ik het schema in kleur niet vinden, dus dan maar in zwart/wit. Overigens kimt dit schema uit het greenbook van de 740, maar bij de latere 240s zat het ook zo.
Groet,
Mathieu.
Bedankt voor de moeite Mathieu! Dit is eigenlijk wel de meest ideale schakeling!
Jammer dat 't relais zo duur is en aardig wat bedrading zoals René zegt... maar, dan heb je wel wat !
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Persoonlijk vind ik de hoeveelheid draden wel meevallen, met het schema bij de hand en draden met verschillende kleuren is het prima te doen. De relais kosten nieuw ongeveer 35 euro en zullen ongtwijfeld op de sloop ook te vinden zijn. Zelf vind ik het gewoon het mooiste systeem en als ik weer eens een overdrive moet inbouwen ga ik weer voor dit systeem.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
en inderdaad, de bedrading is wel meer dan met een conventionele schakeling maar zeker niet onoverkomelijk. voor mij persoonlijk dan, maar ik heb een elektotechnische achtergrond. voor een hoop mensen wordt het al gauw -begrijpelijkerwijs- moeilijk, eng en ingewikkeld als er meer dan 3 draadjes aan een relais zitten.
nogmaals, ben het met je eens dat dit de mooiste oplossing is voor de schakeling van je OD:
puls aan, puls uit en automatische afval bij terugschakelen.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
cleanflametrap.com/85wdm114.jpg
(via forums.turbobricks.com/showthread.php?t=202693 )
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
de hoeveelheid draden valt reuze mee.
weet iemand het onderdeelnummer van dit relais?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
"Rene Brandt" schreef:
Dat is een mooi schema.
de hoeveelheid draden valt reuze mee.
weet iemand het onderdeelnummer van dit relais?
Part-no 1259750.
Verkrijgbaar via Dries, voor 37.50 euro.
www.volvoklassiekerswebshop.nl/o ... -1418.html
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.