ECC foutcode uitlezen
Electronic Climate Control
"Alle storingscodes worden op nul gezet, als het contact wordt afgezet"
Bij de ECC kun je op de volgende manier de foutcode uitlezen:

1. Motor van het voertuig starten
2. Fan in stand AUTO
3. Function Selector in stand VENT
4. Temperature Dial in stand MAXIMAAL KOELEN
5. Recirculatieschakelaar ingedrukt
6. AC-schakelaar niet ingedrukt
Een sterke lamp of de zon (geen TL buis) moet in de buurt van de
zonnegever (= op het dashboard rechts vooraan bij de voorruit)
geplaatst worden anders krijgt men de code voor een defecte
zonnegever.
De AC-schakelaar kan nu door te knipperen een storingscode weergeven:
1. AC-schakelaar indrukken en binnen de 5 seconden weer uitdrukken.
De storingscode mag niet binnen 5 seconden na het starten van het voertuig opgevraagd worden.
2. De nu gegeven code bestaat uit drie cijfers.
Storingsvrij= 1-1-1 Het lampje gaat kort achtereen aan en uit. Elk nummer wordt gescheiden door een langere pauze. Voorbeeld: *---*---* (= 1-1-1) en * * *---*---** (= 3-1-2)
3. Zoek de betekenis van de gegeven foutcode op in de tabel.

Het groene kader rond de AC-schakelaar is ook de codegever.
FoutCode Tabel
[Fault Classes: A: Serious; M: Minor; I: No warning to driver]
DTC Fault Component & Description Fault Class
111 Fault-free
Ambient temperature sensor (on blower housing):
121 Short-circuit to ground A
 122 Open circuit or short-circuit to 12V A
Interior temperature sensor (in roof light):
131 Short-circuit to ground A
 132 Open circuit or short-circuit to 12V A
Coolant temperature sensor (in heater):
141 Short-circuit to ground M
 142 Open circuit or short-circuit to 12V M
Generator:
151 D+ signal level in generator A
Solar sensor (in speaker grill):
161 (Note: illuminate this with a lamp to clear code) I
Servomotor/potentiometer:
211 Open circuit or short-circuit to ground A
 212 Short-circuit to 12V A
Servomotor Drive:
213 Pin 17 or 18 connected incorrectly to 12V A
Servomotor:
214 Motor activated for too long > 10 seconds A (blocked motor or failure of motor supply)
ECC Control Panel:
231 Faulty temperature control A
Blower Motor:
233 Starting current too high, motor seizes or turns sluggishly A
Power terminal incorrectly connected to 12 V for the solenoids as follows:
241 Water valve A
 242 Bi-level A
 243 Vent A
 244 Recirculation A
 245 Defroster A
 246 Floor A
 247 Maximum blower relay A
 248 Compressor A
 249 Blower relay (cars with air conditioning) A
 249 Engine cooling fan relay (cars without a/c) A
				




