Foutcodetabel ECC: Electronic Climate Control

ECC foutcode uitlezen
Electronic Climate Control

"Alle storingscodes worden op nul gezet, als het contact wordt afgezet"

Bij de ECC kun je op de volgende manier de foutcode uitlezen:

ECC uitlezen

1. Motor van het voertuig starten
2. Fan in stand AUTO
3. Function Selector in stand VENT
4. Temperature Dial in stand MAXIMAAL KOELEN
5. Recirculatieschakelaar ingedrukt
6. AC-schakelaar niet ingedrukt

Een sterke lamp of de zon (geen TL buis) moet in de buurt van de
zonnegever (= op het dashboard rechts vooraan bij de voorruit)
geplaatst worden anders krijgt men de code voor een defecte
zonnegever.

De AC-schakelaar kan nu door te knipperen een storingscode weergeven:

1. AC-schakelaar indrukken en binnen de 5 seconden weer uitdrukken.

De storingscode mag niet binnen 5 seconden na het starten van het voertuig opgevraagd worden.

2. De nu gegeven code bestaat uit drie cijfers.

Storingsvrij= 1-1-1 Het lampje gaat kort achtereen aan en uit. Elk nummer wordt gescheiden door een langere pauze. Voorbeeld: *---*---* (= 1-1-1) en * * *---*---** (= 3-1-2)

3. Zoek de betekenis van de gegeven foutcode op in de tabel.

ECC foutcodes

Het groene kader rond de AC-schakelaar is ook de codegever.

FoutCode Tabel

[Fault Classes: A: Serious; M: Minor; I: No warning to driver]
DTC Fault Component & Description Fault Class

111 Fault-free

Ambient temperature sensor (on blower housing):

121 Short-circuit to ground A
122 Open circuit or short-circuit to 12V A

Interior temperature sensor (in roof light):

131 Short-circuit to ground A
132 Open circuit or short-circuit to 12V A

Coolant temperature sensor (in heater):

141 Short-circuit to ground M
142 Open circuit or short-circuit to 12V M

Generator:

151 D+ signal level in generator A

Solar sensor (in speaker grill):

161 (Note: illuminate this with a lamp to clear code) I

Servomotor/potentiometer:

211 Open circuit or short-circuit to ground A
212 Short-circuit to 12V A

Servomotor Drive:

213 Pin 17 or 18 connected incorrectly to 12V A

Servomotor:

214 Motor activated for too long > 10 seconds A (blocked motor or failure of motor supply)

ECC Control Panel:

231 Faulty temperature control A

Blower Motor:

233 Starting current too high, motor seizes or turns sluggishly A

Power terminal incorrectly connected to 12 V for the solenoids as follows:

241 Water valve A
242 Bi-level A
243 Vent A
244 Recirculation A
245 Defroster A
246 Floor A
247 Maximum blower relay A
248 Compressor A
249 Blower relay (cars with air conditioning) A
249 Engine cooling fan relay (cars without a/c) A

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD